Jeg har været væk fra PC markedet et par år nu men vil gerne samle en gamer maskine igen. Uden skærm, mus og tastetur lyder budgettet på MAX 7.000 kr. Gerne billigere 🙂
#6 pt i5 4440 og et b85 bundkort. B85 chipsættet mangler raid, ssd cache ift h87/h97 og overclocking ift z87/z97.
i5 4460 er en smule billigere, men kræver du bios-opdaterer de fleste b85 bundkort. Det er dog muligt du kan finde et h97 bundkort og kombinere med en i4 4460, til et par få kr mere.
her den 27. september rammer de billigere skylake cpu'er, der nok kommer til at ligge en smule over haswell i pris det første lille stykke tid. Men, det er en ny arkitektur, ddr4 ram og nye features. Jeg er dog ikke helt up to date på om det virkelig er en god investering ift et haswell build der nok bliver en 2-400 billigere
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zubrowka01 d. 20-09-2015 19:59:56.
Lige for at bringe en helt anden spiller på banen. Hvad med AMD? F.eks. En FX-6300? De er jo cirka halv pris af den intel jeg kigger på, Er de slet ikke interessante?
Jeg har haft en FX 6300 og var meget glad for den. Med en god køler, kan du clocke den op i nærheden af en i5 3570. Til prisen, er det en glimrende processor.
Ups. Jeg bemærkede ikke at OC er out of the question. Hvis du leder efter en habil gamingprocessor i budget-segmentet, kan du også kigge på i5 4460, eller den lidt nyere 4590
Synes jeg har læst en del om at CPU kan være en flaskehals i BF og GTA V. Hvad mener i om dette? Kan en 4460 løfte den opgave tilfredsstillende? Det er "kun" 300-400 jeg sparer i forhold til 4690...
Hvilken skærm har du, hvilken opløsning spiller du i? Uanset hvad - som flere andre brugere også skriver til dig; der er ingen grund til at vælge en K-model, hvis du ikke har planer om at overclocke. Det samme gælder for motherboardet, ingen grund til at vælge et møgdyrt board, hvis du ikke har planer om at OC'e, eller køre SLI/X-fire.
K Modellen er jeg skam også bevæget mig væk fra så den 100 kr. seddel er røget tilbage i lommen 🙂 Mht. bundkort er det et af de billigste Z97 kort på edbpriser. Men måske dette B85 kan løfte opgaven? Kender ikke så meget til ASRock. http://www.edbpriser.dk/bundko...
hvis du vil have noget billigere end intel ville jeg gå for fx-8350 som jeg selv har syntes det er en virkelig god processor til pengene og den kan overclockes HVIS det en dag skulle have interrese for dig, for eksempel om et par år når cpuen er ved at være out of date kan du overclock den for at få lidt mere ydelse 🙂 jeg har et asus m575a-m usb3 bunkkort (noget billig lort) men det funker fint til mit brug .. altså gaming :)