Se f.eks lysglimt komme gennem en flaske med vand. Eller hvordan lys nærmer sig en tomat, forderefter lidt senere at vise skyggen af tomaten, når lyset når væggen bag.
Moderator
Tilføjet: 21-09-2015 17:44:37
Svar/Indlæg:
5039/109
#2, det er det jeg mener. Meget korte film. Der bliver sammenlignet med projektilet gennem æblet, at hvis det var filmet med samme kamera, så ville det tage et år at se filmen.
Det er efterhånden et gammelt klip, men bestemt ikke ringere af den grund.
Det er nu ikke helt et kamera som vi normalt forstår det. Du kan ikke bare pege det mod et objekt og optage i 1 trillion FPS.
De bruger et array af 500 sensorer som optager video i en tynd stribe horisontalt. For at få en brugbar video ud af det til sidst, så optager de den samme scene igen og igen, ved at 'scanne' vertikalt. Alt sammen kun noget der kan lade sig gøre fordi de bruger en titanium safir laser, der har en meget kort puls.
Jeg kunne godt tænke mig at se en håndgranat explodere i ybersuper slow. Mener der for nogle år siden var en kort video af dette, optaget med 15 millioner fps (er ikke sikker på tallet), men kan ikke finde klippet igen.
NSA bryder sig ikke om min googlesøgning på "hand grenate, slowmotion, close up" 😉