Indbrud i bilen...

Hyggehjørnet d.  22. september. 2015, skrevet af 187man
Vist: 1264 gange.

187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2015 12:24:57
Svar/Indlæg:
3340/386
Bil ejere kender det, indbrud i bilen er noget LORT!

3.gang vi har haft indbrud i vores ældre Toyota Rav4 1995´ere.

Ældre biler er nemmere at bryde ind ja, men godt nok frustrerende! :no:

Små riser på tændingsnøglen, de har vel prøvet at knækket den op. Ydre vindueslister er godt nok knækket flere steder efter de stikker et eller andet ned imellem vindueslisten og vindue.

Sikkert ligesom man ser på film :no:
MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
22-09-2015 12:39:56
Svar/Indlæg:
5039/109
Ja, det er irriterende, især hvis man skal æde den selv. Har haft indbrud i min forrige bil, dog var der ikke ødelagt noget eller stjålet noget. Der sad en blaupunkt radio i, uden bånd og CD, og der lå intet andet i bilen end lidt skrald i dørlommen.

Min kammerat fik smadret en side rude og stjålet fronten til anlægget. De smadrede rammen rundt om rammen i et forsøg på at få resten af HU'en ud. Side ruden kostede 400kr hos en hugger, men fronten af HU'en var noget dyrere.

På arbejde fik en af sælgerne brudt et vindue op og der blev stjålet udstyr for 200k kr, som ikke var dækket af forsikringen.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
22-09-2015 13:38:09
Svar/Indlæg:
5678/460
trælst ,,

har du prøvet og opgradere sikkerheds pakken med "sulten ulv v1.2"


, lidt dyr men min ven har den og han har aldrig haft indbrud siden


Vichy
 
Superbruger
Tilføjet:
22-09-2015 13:38:38
Svar/Indlæg:
419/47
Ja det er så fucked!

Jeg har en Skoda Felicia (på 7. år, er så glad for den, første bil), i den har der engang siddet en radio fra REMA1000 til 199,- men den blev stjålet. Heldigvis havde jeg ikke låst den ene dør, for det havde da været kedeligt at få smadret en rude for en skod radio..
Men idioten havde så prøvet at stjæle bilen (hvem fanden gider rende med sådan en skod bil!?!?!?!) så det skulle laves, det blev heldigvis kun 1100 for en ny tænding hos Skoda i Odense ❤

Og her 1/8-2015 stoppede jeg en sigøjner i at være i gang med at stjæle min radio på P-pladsen ved den Netto jeg bor ved. Desværre var jeg næsten lige vågnet og havde juice i hver hånd, men stod og råbte hvad fanden han lavede. Så spillede han dum og råbte "MIN BIL! MIN BIL!" wtf din nar. Jeg smed en juice i hovedet på ham da jeg skulle fiske min telefon frem. Men væk var han, politiet sagde så det var en god ide jeg ikke var løbet efter ham. Da de ikke operere alene..
Seriøst jeg er så træt af de sigøjnere (undskyld hvis jeg støder nogen) men det er ikke første gang de laver ballade her hvor jeg bor... ☹ 😕


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2015 15:01:56
Svar/Indlæg:
5474/39
#3
syntes også oplevet nogen sidde i vw up en dag på vej til skole. Jeg kunne ikke se manglede noget eller var taget noget. Jeg tror bare at ser syner.

Forstår, at folk vil stjæle en radio til 200 kroner. Tænker på hvor meget koster reparere en bil. Det er tyvene ligeglade med, kan sælge bilradio til ingen penge.

Idag skal også skruepladerne fast på bilen i håb om tyveri vil blive mindre. Jeg tror ikke bliver mindre...


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 22-09-2015 15:04:43.


PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
22-09-2015 17:31:53
Svar/Indlæg:
293/32
Havde indbrud i min gamle Volvo S40 tilbage i 2012, hvor jeg var midt i mit svendeprojekt.

Fik smadret en rude og stjålet 2 bærbare, samt skoletaske og nogle eksterne harddiske. Alle mine notater og opgaver fra svendeprojektet og tidligere skoleforløb var mere eller mindre væk.

-Det er virkelig frustrerende når sådan noget sker :no:


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2015 17:51:03
Svar/Indlæg:
5421/53
Skal man købe en ældre bil, og tror tyvene ikke går efter bilen pga startspærre, så husk lige om resten af resten af modellerne har startspærre.

Min kæreste havde en årgang 99 Fiat Punto, den sidste årgang af mk1, og den årgang nåede lige at få startspærre. - men når 8/10 andre punto'er af samme model ikke har startspærre, så tror de ofte at den også ikke har.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2015 18:09:08
Svar/Indlæg:
5474/39
6
Det svært vide hvad de går efter.

Træls døren bliv skæv og utæt på grund af det. De holder øje med bilerne.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2015 18:35:22
Svar/Indlæg:
5474/39
5
Nogle gange skal passe på med have it udstyr til være fremme. Hurtig penge for kriminelle og tasker er ofte en pung eller andet værdi gemt i dem.