Superbruger
Tilføjet:
24-09-2015 19:12:25
Svar/Indlæg:
42/14
For et par år siden stoppede jeg med at spille på vores stationær og for cirka 1 år siden blev den stationære solgt. Men nu er lysten godt og grundigt kommet tilbage.
I og med at der er en lille ny på vej, bliver vores ekstra rum/kontor inddraget og det bliver derfor nede i stuen på fjernsynet det skal foregå. Det drejer sig mest om MMO og jeg har læst mig frem til at et LCD TV er brugbar til formålet.
TVet er et Panasonic 4K 55 tommer CX700. Jeg formoder at 4K gaming er en lidt for dyr investering og går derfor efter 1080p.
Jeg har på ingen måde fulgt udviklingen de sidste par år og har derfor brug for input til en komplet PC løsning, der ud over spille PC også skal fungere som mediacenter.
Da det er i stuen kigger jeg lidt efter en stille micro ATX løsning. Budgettet er max 6000 kr (Uden windows) og må gerne, hvis muligt, inkludere lydkort og CPU køler (Ikke stock).
På forhånd tak.
_________________________________________________________________________________
Bonus spørgsmål:
En arbejds kollega er på udkig efter en ny stationær. Der ud over standard forbrug (surfing, word osv) skal bruges til billedbehandlingsprogram fra Nikon og videoredigeringsprogram fra GoPro.
Jeg er ikke klar over hvor meget de programmer fra Nikon og GoPro kræver. Vil det være nok med en i5/i7 eller er vi ude i noget med ekstern GFX?