G sync vs amd freesync

Gaming d.  25. september. 2015, skrevet af jerking
Vist: 1230 gange.

jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2015 05:37:51
Svar/Indlæg:
546/55
hejsa derude, hvad kører bedst , Nvidia g-sync eller amd Freesync ??

Har pt amd r9 fury x og en ASUS 27" MG279Q ROG - AMD FreeSync

Men synes det lagger noget i BF4

kom gerne med jeres besyv på hvad I ville vølge og gerne begrundelse
Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
25-09-2015 08:02:43
Svar/Indlæg:
709/10
så vidt jeg lige husker, så er Freesync lidt handikappet i forhold til Gsync mht. opdateringshastighed.

Dette er dog ikke det store problem, da du kan korrigere for det i Catalyst Controlcenter, så måske det kan afhjælpe dit screenlag i BF4.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2015 09:22:23
Svar/Indlæg:
1300/30
g-sync skulle virke bedst i følge de reviews jeg har set


JonezR
 
Enthusiast
Tilføjet:
25-09-2015 10:21:19
Svar/Indlæg:
54/1
Det handler meget om det område Freesync og G-Sync er aktivt i og hvordan billedet behandles uden for disse områder. Området kan skifte alt efter hvordan det er implementeret i skærmen. På min BenQ er Freesync området fra 40 til 144 HZ. Andre skærmer er det mellem 30 og 90 osv. Nvidia har en bedre behandling uden for disse område. Jeg mener de slår vsync til under og vsync fra over eller så er det omvendt. På min skærm skal jeg vælge vsync enten fra eller til, men dog kun aktivt uden for Freesync området.
Der er garanteret også noget med selve behandlingen inden for området, men der har jeg ikke rigtig kunne se forskel på en af mine kameraters G-sync og min egen Freesync.

Ovenstående er hvert sådan jeg har tolket det hele. Der er garanteret nogen der kan tilføje noget.


Sakkura
 
Bruger
Tilføjet:
25-09-2015 11:15:31
Svar/Indlæg:
102/0
Freesync afhænger af skærmen. Freesync har ikke det lille tab af ydelse som G-Sync har, men man skal se efter hvordan skærmen har implementeret Freesync.

Freesync var også i starten bedre end G-Sync når framerate var over vinduet, men det har Nvidia vist korrigeret nu.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-09-2015 17:14:15
Svar/Indlæg:
3661/82
hvis det lagger pga du har lav FPS er de ikke sikkert gsync eller vsync hjaelper paa det. Koere du pt med vsync slaaet til. ?

hvis ja
1: du an evt slaa det fra og leve med tearing det vil give dig samme hastighed som at kore med gsync/fressync.

2: see om du kan slaa trippl ebuffering til. vil give dig samme hastighed som gsync/fressync dog med lidt svagt mere inputlag og foroeget ram krav til dit gfxkort ( 50% mere ram til brug af framebuffers)


hvis du ikke koere med vsync pt sa vil Gsync eller freesync vil slet ikke hjaelpe dig.

Gsync/fressync er det nye hype folk raaber op omkring men ikke helt forstaer hvordan virker ligesom nar folk anbefaler SSD til at foroege performance uden at finde ud af hvad problemet reelt set er.

i sidste ende er gsync/freesync kun til maskiner der for langsomme til at koere din skaerms Hz i FPS.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-09-2015 17:27:49
Svar/Indlæg:
3661/82
bare lige en hurtig bemaerkning. gsync kommer vist ikke til at virker med dit R9 fury X