1#
Er selv lidt i tvivl omkring hvorvidt det egentligt er billigt, syntes nu heller ikke at vores økonomi er noget at råbe hurra for. I hvert fald i forhold til løn 😢
Jeg er helt med på hvad der er af muligheder inden for afdragsfrie lån, men jeg syntes også at de er lidt svære at gennemskue. Grunden til at jeg syntes de er svære at gennemskue er fordi at den del med at få det dyre lån væk hurtigst muligt giver meget god mening.
Desværre er der ikke meget information om hvor stor besparelsen egentligt er i forhold til den rente der bliver ved med at være på realkredit lånet.
3% af 1 mio er jo også mange penge i forhold til 6% på 250.000 i banken.
har også fået fortalt at man kan afvikle begge lån samtidigt og når man så har tilstrækkeligt i friværdi kan man belåne den med realkredit renterne og så benytte det til at afvikle det sidste af banklånet. Mange veje til rom så at sige 8)
Den med en opsparingskonto med en tilsvarende rente i plus har jeg hørt snak om før, selv om jeg må indrømme at det først er nu når du skriver den at det giver mening haha
lyder til at hvis man er hurtigt til at spare sammen så kan man opnå en ret god økonomisk gevinst når renterne udligner hinanden på den facon !
Hvilket pengeinstitut har du? bliver helt nysgerrig efter at høre mere omkring de 4,95% !
meget interesant, men jeg må indrømme at jeg efter at have læst følgende i en anden forum post jeg har lavet er blevet lidt skræmt omkring banklån med variabel rente....
"Bare husk at bankerne er der for bankernes skyld.
Jeg var i samme situation, og fik et banklån til 5,5%. Men inden der var gået to år, havde renten listet sig op på hele 8%. Jeg var rookie i alt det bank halløj, og var ikke obs på at mit lån var med variabel rente. "
lyder til at værre en god bank !
har du evt et navn på den og evt. lånetypen?
Da jeg købte hus i 1996, tænk det er næsten tyve år siden 😲 .
Sørg for at have udbetalingen på plads inden I låner, så er der noget at forhandle med overfor bankerne.
Der optog jeg et 3% fastforrentet obligationslån på tyve års løbetid på de 80% i Nykredit, og den ramte 99,98%, da mægleren låste den fast over telefonen. 10 sekunder senere var der kun 5% lån tilbage.
Jeg købte ud fra, at jeg ville vide hvad min husleje skulle være i hele lånets løbetid, så jeg vidste hvad jeg havde og gøre med hver måned.
Afdragsfri lån, er noget fanden har skabt i vrede, da ens privatøkonomi afhænger af dit rådighedsbeløb og lånebeløbet skal alligevel betales tilbage på et tidspunkt. Der kan du komme til at hænge i bremsen, hvis omstændighederne kræver at dit liv ændrer sig.
Som én før sagde, søg for at have nogle aktier i den bank som du vil handle i, så kan man næsten få det, som man vil have hvilket i mit tilfælde er,at jeg slet ikke betaler gebyrer for noget, siden jeg har været kunde siden 1969.
Jeg er totalt gældfri i juni måned næste år, og skylder intet andet end almindelig høflighed. Vores økonomi er så god, at vi kan gøre hvad vi vil, uden at spørge nogen om noget.
For at komme tilbage på sporet, så lyder 5,75% slet ikke unormalt i mine ører idag på de sidste tyve %, det er da til at leve med, når bare det, som er tilbage er nok at jer at leve for.
Da jeg købte hus i 1996, tænk det er næsten tyve år siden 😲 .
Sørg for at have udbetalingen på plads inden I låner, så er der noget at forhandle med overfor bankerne.
Der optog jeg et 3% fastforrentet obligationslån på tyve års løbetid på de 80% i Nykredit, og den ramte 99,98%, da mægleren låste den fast over telefonen. 10 sekunder senere var der kun 5% lån tilbage.
Jeg købte ud fra, at jeg ville vide hvad min husleje skulle være i hele lånets løbetid, så jeg vidste hvad jeg havde og gøre med hver måned.
Afdragsfri lån, er noget fanden har skabt i vrede, da ens privatøkonomi afhænger af dit rådighedsbeløb og lånebeløbet skal alligevel betales tilbage på et tidspunkt. Der kan du komme til at hænge i bremsen, hvis omstændighederne kræver at dit liv ændrer sig.
Som én før sagde, søg for at have nogle aktier i den bank som du vil handle i, så kan man næsten få det, som man vil have hvilket i mit tilfælde er,at jeg slet ikke betaler gebyrer for noget, siden jeg har været kunde siden 1969.
Jeg er totalt gældfri i juni måned næste år, og skylder intet andet end almindelig høflighed. Vores økonomi er så god, at vi kan gøre hvad vi vil, uden at spørge nogen om noget.
For at komme tilbage på sporet, så lyder 5,75% slet ikke unormalt i mine ører idag på de sidste tyve %, det er da til at leve med, når bare det, som er tilbage er nok at jer at leve for.
Afdragsfrie lån er har helt sikkert været med til at få huspriserne til at stige, men hvis man bruger afdragsfriheden til at betale det dyre banklån tilbage først, så er det en ok lånemetode.
Problemet er alle dem der har brugt afdragsfriheden, til at øge deres forbrug i stedet for at betale deres gæld. De får en brat opvågning når afdragsfriheden udløber.