Jeg synes det er sindssygt at kræve sådan noget at kunder. Specielt fordi vi i DK ikke har noget egentlig billede id som er påkrævet. Jeg ønsker af princip ikke at skulle bevise hvem jeg er når jeg køber ting, jeg synes ikke det vedkommer butikkerne at se mit ID bare for at handler.
Jeg forstår dog også godt man vil sikre sig mod svindel men så vidt jeg ved findes der andre metoder man kan bruge, hvor man ikke tvinger kunden til et masse arbejde, ved at skulle sende mails frem og tilbage.
Mener det er Computer City som også kræver ID ved køb for over 3000 kr. Hvis man har pinkode til en kort som ikke er ens eget så er det ejeren af kortet som burde stå med lorten. Derudover er der videoovervågning i butikken så man ville let kunne se hvem der havde brugt det og dermed politianmelde og forhåbentligt for en hurtig opklaring. Men hvor mange gange sker det egentlig at der kommer folk i butikken og misbruger kort?
Fælles tiltagene i Coolshop (og andre online butikker samt CC) er at de straffer de alm kunder få de fås forkerte handlinger. Det princip er jeg meget imod.
Jeg synes det er sindssygt at kræve sådan noget at kunder. Specielt fordi vi i DK ikke har noget egentlig billede id som er påkrævet. Jeg ønsker af princip ikke at skulle bevise hvem jeg er når jeg køber ting, jeg synes ikke det vedkommer butikkerne at se mit ID bare for at handler.
Jeg forstår dog også godt man vil sikre sig mod svindel men så vidt jeg ved findes der andre metoder man kan bruge, hvor man ikke tvinger kunden til et masse arbejde, ved at skulle sende mails frem og tilbage.
Mener det er Computer City som også kræver ID ved køb for over 3000 kr. Hvis man har pinkode til en kort som ikke er ens eget så er det ejeren af kortet som burde stå med lorten. Derudover er der videoovervågning i butikken så man ville let kunne se hvem der havde brugt det og dermed politianmelde og forhåbentligt for en hurtig opklaring. Men hvor mange gange sker det egentlig at der kommer folk i butikken og misbruger kort?
Fælles tiltagene i Coolshop (og andre online butikker samt CC) er at de straffer de alm kunder få de fås forkerte handlinger. Det princip er jeg meget imod.
I Elgiganten skal man vise billede id ved køb over 4000kr på dankort. Simpelthen fordi banken ikke dækker tab over dette beløb. De har de haft i mange år og jeg synes at det er fint. Der findes så mange dårlige betalere i Danmark og det tager satme lang til at kradse pengene ind fordi folk ikke kan nosse sig sammen til noget som helst! :)
Det virker ikke, den vil ryge i sikkerhedstjek igen, da den kom det første gang. Alt hvad jeg bestiller hos dem fra nu af kræver sikkerhedstjek.
Vi prøvede for sjov skyld at bestille det hele i mine kones navn og med hendes dankort = sikkerhedstjek.
Vi er dermed banlyst fra at handle hos dem i det hele taget, da de ikke vil lade os handle, hvis vi ikke giver dem hvad de vil have - og det får de IKKE!
Det kan godt være, at det er for at minimere risikoen for snyd, men de skader i den grad også forretningen ved dette stunt, da de potentielt afskærer mange fra at ville handle hos dem.
Jeg kommer af gode grunde nu aldrig til at handle hos dem.
Den er ikke på lager i webshoppen, og heller ikke i de butikker jeg har ringet til. De oplyser heller ikke om det er nyeste version CUH-1215.
Jeg synes ikke det virker fornuftigt, hvis det er lovligt. CoolShop skriver dog, at billede og kørekort- eller pasnummer ikke kan bruges til noget uden cpr-nr. Jeg ved ikke om dette er rigtigt, men jeg vil stadig ikke sende oplysningerne.
Jeg bestilte en Xbox One Fifa 16 bundle hos Power i går, 30mins efter blev jeg ringede op af dem, at jeg var bleet pillet ud til et sikkerheds tjek, og hun lige ville have jeg kunne bekræfte min addresse. Intet stort, og hurtig overstået.
Jeg forstår ikke hvorfor folk kommer helt op over sikkerhed. Hvis nu det var dit Dankort som blev misbrugt, så havde du været helt oppe i det røde felt over det IKKE tjekkede den slags.