Låst frames i bf4 giver lavere frames

Gaming d.  04. oktober. 2015, skrevet af mbm
Vist: 1123 gange.

mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2015 19:14:03
Svar/Indlæg:
3746/627
Vil gerne låse mine frames
til 120
Uden låst frames kommer jeg aldrig under 120, Men hvis jeg slapper til eks. 125.
Kommer jeg tit under 120.
Hvordan kan det være?
Og er der en løsning?
Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2015 19:29:26
Svar/Indlæg:
487/43
#0 har du prøvet og kun sætte vsync til inde i nvidia kontrol panel?


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2015 20:09:44
Svar/Indlæg:
3746/627
Vsync er jeg generelt ikke meget for.
Skulle det være anderledes i controller panel frem for in game?


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2015 20:34:39
Svar/Indlæg:
3661/82
hvordan oplever du at du kommer under 120fps? er det bare via maaling med fraps elelr akn du maerke en forskelle.
er det framtide per rednre frame ?

hvis det f.eks kun er via fraps maaling skal du huske paa et det er et gennemsint over et vist antal frames eller tids enhed. elelrs vilel dne skfite tal for hver rendred frame.

det betyde saa ogsaa at slevom din fps altid viser minimum 130 kan du godt have en enkelt frame eller too hvis hastighed er under 120fps men pga nogel andre i samme gennemsnit gruppe er paa 140 jamen so viser fraps det snit paa 130.

nar du saa capper din fps til 125 saa ville de frames som foer blev rednere paa 140dfps dale ned til 125 og derved saenke dit snit som bliver vist i fraps

Det er derfor at gennemsnit maalinger er en fattigmands analyse og de bliver brugt it utallige tekniske artikler hvor langt bedre metoder boer tages i brug.

Going off topic:
f.eks ved graffikort maaling er en delta eliminering langt mere praecis end en simpelt gennemsnit beregning.
en 5:3 delta elimnering med efterfogledne gennemsnits beregninegr er langt mere pracist imod storre udfald end at tage gennemsnits beregnieng over 10 samples.
mere preacistion i faerre sampels er et win.

bakc on topic.


#2
Hvad er problemmet med vsync i denne sitaution?
umiddelbart virker det optimal i min optik for det givne formaal


maaske hvis du can give lidt mere info om dit system og hvad du reelt oensker at opnaa af effekt saa kan en alternativ loesning findes. med andre ord : hvorfor oensker du at begraense din fps ?


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2015 21:02:56
Svar/Indlæg:
3746/627
Vil begrænse frames pga tearing,

Kører mere smooth uden farme camping.


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2015 21:29:51
Svar/Indlæg:
3746/627
Kører bedre uden låst frames skulle der stå


Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2015 21:33:40
Svar/Indlæg:
487/43
#5 Okay, så kan du installer Rivatuner, kommer med Msi afterburner, og den vej kan du så sætte en frame limit på :yes:


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2015 21:49:33
Svar/Indlæg:
3746/627
Og det skulle være bedre end at låse via user.cfg?


Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2015 21:55:35
Svar/Indlæg:
487/43
#7 Det ved jeg ikke 🙂


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2015 22:33:01
Svar/Indlæg:
1395/12

Vsync er jeg generelt ikke meget for.
Skulle det være anderledes i controller panel frem for in game?

mbm skrev d. 04-10-2015 20:09:44

Hvis du slår Vsync til adaptive i dit Nvidia control panel så kommer dit FPS ikke over max din skærm kan vise.

Men hvis din FPS så kommer under så slår adaptive Vsync fra.

Derfor det hedder adaptive det kan selv slå til og fra.


#10
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2015 22:49:31
Svar/Indlæg:
3746/627

Vsync er jeg generelt ikke meget for.
Skulle det være anderledes i controller panel frem for in game?

mbm skrev d. 04-10-2015 20:09:44

Hvis du slår Vsync til adaptive i dit Nvidia control panel så kommer dit FPS ikke over max din skærm kan vise.

Men hvis din FPS så kommer under så slår adaptive Vsync fra.

Derfor det hedder adaptive det kan selv slå til og fra.

shilka skrev d. 04-10-2015 22:33:01


generelt er jeg ikke meget for vsync

mit spørgsmål gik mere på om frame-cap gjorde noget mere ved systemet end max 120 frames.
Kunne jo være med droslede ned some how?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mbm d. 04-10-2015 22:50:46.


Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2015 22:52:21
Svar/Indlæg:
487/43
#10 Hvorfor er du ikke det? det fjerner jo alt tearing i billedet?


#12
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2015 23:08:39
Svar/Indlæg:
3746/627

#10 Hvorfor er du ikke det? det fjerner jo alt tearing i billedet?

Jones2011 skrev d. 04-10-2015 22:52:21


måske men det virker bare mere hurtigere når frames render +150

så ville bare gerne slippe af med tearing men samtidig have smooth gameplay, men oplever som sagt det bliver bedre med vsync og låst frames off


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mbm d. 04-10-2015 23:09:52.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2015 01:53:02
Svar/Indlæg:
3661/82
#4
Tearing forsvinder ikke at at laase frames til en bestemt vaerdi. hvem der har bildt dig det ind har ingen dyt forstand paa hvordan frambeuffer swap virker.

Hvis du skal af med tearing skal du have sync koerende enten Vsync eller noget Gsync/freesync

hvis det er fordi du ikke kan opretholde din fulde hz i fps og derved vil undgaa frame drops til lige divisoer af din skaerms hz. kan du see om du kan slaa triple buffering til under vsync.

med triple buffering er der ikks tabt FPS pga din fps er lave end din skaerm Hz med vsync. Du er dog stadigvaek max cappet med fps til din hz.

#12
Helt endnu med at input lag er bedre med 150fps ihvertfald teknisk set.
men du vil aldrig kunne have tearins frit billed uden sync.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 05-10-2015 01:56:32.


#14
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2015 07:51:29
Svar/Indlæg:
3746/627
Ok fint Tak. Så lader jeg bare frames rende derudaf.
Jeg har ikke problem med at opretholde frames.
Bemærkede bare at når jeg cappede frames til 122, så fik jeg drops.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
05-10-2015 15:34:42
Svar/Indlæg:
3661/82
#14
fik du drops eller bar en lavere gennemsnit? du svarede aldrig paa hvordan du maalte det.
Det er stor forskel paa at have fps drops. og at din fps bare gik ned.
hvis du bare fik at lave maaling af fps saa fik du maaske svaret paa hvorfor i #1