Jamen så er Computersalg tilføjet til listen over butikker jeg ikke handler hos :) Takker.
Hej
Det er korrekt at nogle af vores produkter kan stamme fra andre EU-lande end danmark. Men der findes en klar aftale omkring fri bevægelighed af produkter inden for EUs grænser.
Vi ønsker at kunne udbyde det størst mulige sortiment til de bedste priser, derfor ser vi også udover DK's grænser når vi køber ind.
Men vi forsøger naturligvis altid at købe i DK, så længe tilgængelighed og pris matcher market.
Produkterne følger naturligvis dansk lov vedr. reklamation og garanti regler.
Med venlig hilsen
ComputerSalg.dk
Jens Thøgersen
#14. Du glider let og elegant hen over hele problemstillingen, nemlig at I sælger et parallelimporteret produkt (uden at oplyse det), som giver kunden dårligere rettigheder, end hvis varen ikke havde været parallelimporteret.
Som #6 korrekt henviser til, så skal I oplyse, hvis jeres vare har dårligere rettigheder (i dette tilfælde fra producentens side), end den tilsvarende vare fra andet sted. At dansk lovs minimumsrettigheder er overholdt, frikender jer ikke.
Ser frem til at høre mere herom.
/Ersgaard
Edit : og for lige at understrege jeres manglende overholdelse af gældende regler, får du da lige et lille link mere:
http://www.forbrug.dk/Artikler...
Citat : "Bortfalder garantien, og har sælgeren ikke oplyst dig om det, kan det i sig selv være en mangel efter købeloven, og du kan fx have ret til at få et afslag i prisen."
Ja, i den her sag.. Men lad os nu sige at det var en kampagne der kørte i norden man ikke selv skulle melde sig til, så havde jeg først vist det om måske 3 år når bundkortet stod af..
Hvordan ville deres reaktion så være? Tror du stadig de ville sige "vi har kvajet os, sorry, vi dækker kortet?" Hvis man skriver til dem efterfølgende når det det stykke hardware er stået af?
Jeg oplever mere og mere at ting bliver hentet hjem for forskellige lande. Rør mig ikke det store, der er stadig 2 års garanti, og Computersalg yder den garanti de skal, jeg godt se knuden for mig, og jeg havde da også valgt at sende retur af ren princip. Hvem ved, måske får Computersalg en lussing af gigabyte i baggrunden? Måske kommer begge bundkort fra samme sted, men det er computersalgs underleverandør som hente bundkort fra forskellige steder? Måske pga vente tid, eller lager status, måske er det en fejl at dit bundkort er blevet blandet ind i det hele? Syntes nu ikke der er noget galt i det jeg ser, ud over at Gigabyte måske fremstår lidt mindre large, og bare give den garanti, da bundkort er købt igennem butik osv. Men Oh well...