Er det ok at sælge parallel importerede varer, uden at oplyse om det?

Webshop/producenter d.  10. oktober. 2015, skrevet af martinta
Vist: 3834 gange.

martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-10-2015 17:12:31
Svar/Indlæg:
2826/100
Hej

Nu vil jeg lige høre jer herinde om det er mig der er helt ved siden af eller om andre er enige.

Sagen er den at jeg for et par uger siden har købt 2 nye pc'er, begge maskiner er tvillinger i forhold til specs.

Jeg vælger så at købe gigabyte bundkort af to årsager, dels har jeg haft rigtig gode erfaringer med den i de sidste 10 år, og dels giver de 4 års garanti i norden.

Så jeg ligger min ordre hos computersalg.dk hvor alt gå godt, jeg modtager delene tjekker alt er i orden, samler PC'erne som starter og kører som ventet.

Jeg går så ind på: http://warranty.gigabytenordic... for at aktivere de 4 års garanti

(bemærk:det grønne tekst med To see the list of approved resellers er tilføjet efter jeg har kontaktet Gigabyte.

Jeg registrerer begge kort og og tænker at det bliver godkendt som altid, men nej.

Jeg modtager dagen efter følgende mail.

"Hey Martin.
Thanks that you purchased a GIGABYTE motherboard and registered it.
The extended warranty for the NORDICs was originally made for all purchases from Nordic distributors/resellers.

Your board was unfortunately not sold to the NORDICs and therewith not valid for the 4years warranty.
We did contact already your reseller COMPUTERSALG to discuss this issue.

To be able to send you the warranty certificate we have to ask you to return this motherboard to Computersalg and to ask them to change it against a motherboard which comes from the Nordic market.

We are sorry that you have this trouble and count on your understanding.

In case you have still questions feel free to contact us.
We also can help you to check the serial number for you in advance.

Thanks
Have a nice evening."


Ret uforstående overfor at jeg har købt det med Computersalg som jo er dansk og intet skriver om på deres hjemmeside at de varer man køber er parallel importerede, kontakter jeg computersalg med forløbet og med min undren over at de ingen steder siger fortæller at varer er parallel importerede og at der derfor kan være variation i garantien.

Deres svar er følgende.

"Hej Martin.

Tak for din mail.

Jeg har læst din mail igennem og jeg forstår godt din frustration.
Dog vil jeg sige at vi ingen steder skriver på vores hjemmeside at vi sælger det med 4 års garanti.

Men jeg vil lade sagen gå videre til min leder som er tilbage fra ferie på mandag, som vil vende tilbage til dig.
Jeg håber det er i orden med dig og ønsker dig en god weekend. "


Nu er det ikke fordi mine 2 bundkort til 1.000,- er noget der ruinerer mig, men jeg sidder og tænker, hvad nu hvis det var to grafikkort produceret af en anden producent eks. ASUS, og ASUS vælger at der i Europa er 5 års garanti på produktet, du køber det i den tro siden det er den information der står på deres danske hjemmeside. 3 år senere går det i stykker, reaktionen fra ASUS er at dine kort ikke har 5 års garanti fordi de ikke er købt fra en "nordic reseller", computersalg er ude over deres 2 års reklamationsret, så står man pludseligt selv med lorten.

Er jeg den eneste der ikke mener, det bør være i orden at, at sælge parallel importerede varer, uden nogen steder at oplyse om at den købte varer er parallel importeret?

Kundeservice fra computersalg har jo ret, de har ikke solgt mig noget med en 4 års garanti, men de fortæller heller ingen steder at den research jeg har lavet på den danske gigabyte side ikke er korrekt, og jeg i stedet bør kigge på eks. den kinesiske gigabyte side.

Vichy
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2015 17:50:01
Svar/Indlæg:
419/47
Det virker bestemt underligt fra Gigabytes side, det er jo noget de ser stort på normalt.
Har engang købt en Garmin GPS i Polen, lortet gik i stykker da jeg kom hjem. Kontakter så Garmin Danmark, viser dem bonnen og afleverer den. Efter et par dage får jeg en mail, hvori de skriver at min World Wide Warranty ikke dække for produkter der IKKE er købt i Danmark.

Det synes jeg er mærkeligt, skriver så til Garmin USA (hovedkontoret) der så skriver til Garmin Danmark. Samme dag ringer Garmin Danmark og siger at jeg får tilsendt en ny.
Tror nok lige der var nogen der fik ørerne i maskinen 🤣

Altså, jeg synes ikke det er okay fra Gigabytes side.
Med mindre de kun har fået det halve af prisen hvor computersalg har købt det..


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Vichy d. 10-10-2015 17:53:42.


laerling
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2015 17:52:44
Svar/Indlæg:
922/13
Jeg ville være pissed og havde sendt kortene tilbage igen. Du valgte gigabyte netop fordi de tilbyder 4 års garanti.

Anyways, tak for heads up. Jeg vil fra nu af kontakte butikker inden jeg bestiller stort.


neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-10-2015 18:03:18
Svar/Indlæg:
1129/307
Det kan kun være iorden hvis de oplyser om garanti perioden på hvert enkelt produkt hvis det ikker er som producenten lover.


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2015 18:09:52
Svar/Indlæg:
867/18
Computersalg har en dropship aftale med caseking, eller deres distributør, og måske andre. Det er sikkert en bedre forretning at købe ind fra distributører syd for grænsen 😛

Dog, som udgangspunkt, vil jeg sige det er gigabyte der har problemet her, eftersom de reklamerer med/lover at produkter fra nordiske forhandlere er dækket af de 4 års garanti - hvilke computersalg jo er.. At de så har købt ind syd for grænsen.. tja..


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-10-2015 18:21:06
Svar/Indlæg:
2826/100
#1

Kan sagtens se det fra Gigabytes side, og det skal lige siges at jeg stadig har planer om at købe deres hardware, jeg mener derimod ikke det er fair fra Computersalgs side når de ikke oplyser at der kan være forskelle i garantien.

Skrev de derimod i beskrivelsen at det var parallel import, så var det en helt anden sag som jeg ser det.

#2

Mit problem som forhindrer mig i at gøre dette er at jeg allerede har installeret det i en pc samt installeret Windows 10 på den.. Det vil betyde at jeg skal købe en ny Windows 10 licens samt efter de nye retur regler risikere at få færre penge for kortene retur end jeg har givet da varen er taget i brug.

#3

Enig, men det skriver de ingen steder.

#4

Det er ikke unormalt at garantien på ting er forskellig fra land til land, jeg kan sagtens forstå Gigabytes reaktion, de forsøger jo sandsynligvis at beskytte de butikker i norden som køber det via de officielle kanaler.

At lave parallel import som Computersalg har gjort her, er i min optik også helt i orden, men kun hvis de skriver det på deres hjemmeside eller under varen.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-10-2015 18:22:51
Svar/Indlæg:
2826/100
Fandt lige denne fra tænk.

http://taenk.dk/gode-raad/er-d...

"Vær dog opmærksom på, at en eventuel garanti fra producenten kan bortfalde ved parallelimport, ligesom sprog i manualer med videre til varen ikke nødvendigvis findes på dansk.

Forhandleren skal oplyse dig om sådanne forhold eller svagheder ved produktet inden købet."


Så ifølge den er det computersalg der ikke følger reglerne


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 10-10-2015 18:23:12.


neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-10-2015 18:35:14
Svar/Indlæg:
1129/307
jamen så henviser du jo bare til den paragraf og kører sagen videre hvis de ikke retter ind :)


Silver
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2015 18:43:57
Svar/Indlæg:
104/8
Vil også mene at det er Gigabyte, som er problemet.
Dette er taget fra deres hjemmeside.

[Denmark] Reseller / Retailer / On-Line Store




ComputerSalg A/S
Products: Motherboard , Graphics Card , Keyboard , Mouse
Address: Kimmerslevvej 28 4140 Borup Sjælland
TEL:


+45 70 22 23 32

Website: http://www.computersalg.dk


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-10-2015 18:46:54
Svar/Indlæg:
2826/100
#8

Hvis de har en aftale med computersalg, men computersalg ikke vælger at følge den og køber andre steder fra, så er det da stadig computersalg der er problemet.


spies_sparks
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2015 18:47:17
Svar/Indlæg:
849/30
Butikken har den pligt at fortælle hvilken garanti man får på enkelte varer og det skal være specifik for enhver model, og ikke blot en slags generalisering.

Nu ved jeg at der findes mange producenter der tilbyder mere garanti på bestemte varer, i forskellige / bestemte lande. Jeg har oplevet at det har meget at gøre med produktets/varens kvalitet og en gang imellem, fabrikken eller OEM som har samlet skidtet sammen. Man får en ringere Gigabyte bundkort med 2 års garanti end en som tilbydes med det dobbelte af garanti. Man får en endnu ringere Gigabyte bundkort hvis man køber det i et øst-europæisk land...

Så ja, parallel-import betyder at butikken køber billigere ind og sælger for samme pris som de andre konkurrenter der køber direkte.


spies_sparks
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2015 18:50:24
Svar/Indlæg:
849/30
#0 #8 Kig lige her: http://www.gigabytenordic.com/...

Computersalg står i gul, der betyder: " = Partially approved. Contact your reseller and make sure they buy from approved Nordic distributors. "

:(


Silver
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2015 19:04:47
Svar/Indlæg:
104/8
Fedt så er det ikke der jeg skal have mit nye gigabyte ga-z170x-ud5 th fra, har ellers købt mit gamle der, og har fået certifikat fra Gigabyte. 😕

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Silver d. 10-10-2015 19:05:22.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2015 20:05:01
Svar/Indlæg:
3385/80
Jamen så er Computersalg tilføjet til listen over butikker jeg ikke handler hos :) Takker.


computersalgdk
 
Ny Bruger
Tilføjet:
10-10-2015 20:57:48
Svar/Indlæg:
1/0
Hej

Det er korrekt at nogle af vores produkter kan stamme fra andre EU-lande end danmark. Men der findes en klar aftale omkring fri bevægelighed af produkter inden for EUs grænser.
Vi ønsker at kunne udbyde det størst mulige sortiment til de bedste priser, derfor ser vi også udover DK's grænser når vi køber ind.
Men vi forsøger naturligvis altid at købe i DK, så længe tilgængelighed og pris matcher market.

Produkterne følger naturligvis dansk lov vedr. reklamation og garanti regler.

Med venlig hilsen
ComputerSalg.dk

Jens Thøgersen


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2015 21:05:53
Svar/Indlæg:
1500/79

Jamen så er Computersalg tilføjet til listen over butikker jeg ikke handler hos :) Takker.

Die_Happy skrev d. 10-10-2015 20:05:01


Så kan du efterhånden få en lang liste ;)


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2015 21:45:49
Svar/Indlæg:
3385/80

Hej

Det er korrekt at nogle af vores produkter kan stamme fra andre EU-lande end danmark. Men der findes en klar aftale omkring fri bevægelighed af produkter inden for EUs grænser.
Vi ønsker at kunne udbyde det størst mulige sortiment til de bedste priser, derfor ser vi også udover DK's grænser når vi køber ind.
Men vi forsøger naturligvis altid at købe i DK, så længe tilgængelighed og pris matcher market.

Produkterne følger naturligvis dansk lov vedr. reklamation og garanti regler.

Med venlig hilsen
ComputerSalg.dk

Jens Thøgersen

computersalgdk skrev d. 10-10-2015 20:57:48


Hvordan forholder i jer til nedenstående?

"Forhandleren skal oplyse dig om sådanne forhold eller svagheder ved produktet inden købet."?


Ersgaard
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2015 21:48:58
Svar/Indlæg:
90/4
#14. Du glider let og elegant hen over hele problemstillingen, nemlig at I sælger et parallelimporteret produkt (uden at oplyse det), som giver kunden dårligere rettigheder, end hvis varen ikke havde været parallelimporteret.
Som #6 korrekt henviser til, så skal I oplyse, hvis jeres vare har dårligere rettigheder (i dette tilfælde fra producentens side), end den tilsvarende vare fra andet sted. At dansk lovs minimumsrettigheder er overholdt, frikender jer ikke.

Ser frem til at høre mere herom.

/Ersgaard

Edit : og for lige at understrege jeres manglende overholdelse af gældende regler, får du da lige et lille link mere:
http://www.forbrug.dk/Artikler...
Citat : "Bortfalder garantien, og har sælgeren ikke oplyst dig om det, kan det i sig selv være en mangel efter købeloven, og du kan fx have ret til at få et afslag i prisen."



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ersgaard d. 10-10-2015 21:59:25.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2015 23:57:01
Svar/Indlæg:
1500/79

#14. Du glider let og elegant hen over hele problemstillingen, nemlig at I sælger et parallelimporteret produkt (uden at oplyse det), som giver kunden dårligere rettigheder, end hvis varen ikke havde været parallelimporteret.
Som #6 korrekt henviser til, så skal I oplyse, hvis jeres vare har dårligere rettigheder (i dette tilfælde fra producentens side), end den tilsvarende vare fra andet sted. At dansk lovs minimumsrettigheder er overholdt, frikender jer ikke.

Ser frem til at høre mere herom.

/Ersgaard

Edit : og for lige at understrege jeres manglende overholdelse af gældende regler, får du da lige et lille link mere:
http://www.forbrug.dk/Artikler...
Citat : "Bortfalder garantien, og har sælgeren ikke oplyst dig om det, kan det i sig selv være en mangel efter købeloven, og du kan fx have ret til at få et afslag i prisen."

Ersgaard skrev d. 10-10-2015 21:48:58


I rest my case:

"Derimod kan en eventuel producentgaranti, der normalt følger varer im-porteret via producenten til det danske marked, bortfalde, når det elektroniske udstyr er parallelimporteret."

"kan det i sig selv være en mangel efter købeloven" = det KAN være, men ER ikke 🙂


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
11-10-2015 11:28:33
Svar/Indlæg:
2826/100
#14

Der er en aftale om fri bevægelighed af produkter indenfor EU's grænser, det er helt korrekt.

Men det øjeblik hvor den frie bevægelighed gør at produktet bliver solgt på andre forudsætninger (eks. udvidet garanti i norden), så er i jo ude hvor kunden bliver voldsomt dårligere stillet.

Hvis i skriver det i beskrivelsen, så fair nok, men i dette tilfælde bliver jeg gjort opmærksom på det af producenten.

At i følger dansk lov om reklamation og garanti regler er vel ikke korrekt ifølge de artikler der står om emnet rundt omkring på nettet.

Edit:

Synes det er direkte grotesk at i ikke selv kan se problematikken i det


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 11-10-2015 11:32:01.


Ersgaard
 
Superbruger
Tilføjet:
11-10-2015 13:24:32
Svar/Indlæg:
90/4
#18 "KAN" bruges alene af den grund, at der kan være særlige omstændigheder i den pågældende sag. Et eksempel kan være, at producenten i en begrænset kampagneperiode udvider garantien i Danmark på deres produkter. Det er derved ikke sædvanen, at produkter fra denne producent har udvidet garanti. Alle dem der sælger parallelimporterede produkter, kan man derfor ikke forvente at skulle tilrette deres markedsføring m.v. efter en sådan kampagne.

#19 Smid sagen til Forbrugerklagenævnet. Med mindre der er uoplyste ting, som vi ikke kender, så bør den ligge lige til højrebenet.

/Ersgaard


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-10-2015 13:17:46
Svar/Indlæg:
2826/100
Så kom der en mail fra computersalg.

"Hej Martin.

Tak for din mail, du har selvfølgelig helt ret.

Jeg beklager meget at min kollega ikke har oplyst dig korrekt, vi opfylder naturligvis altid de gældende garanti vilkår for det danske marked - dette uanset hvor varen er købt. Jeg beklager meget du ikke har fået denne melding allerede, jeg har naturligvis vejledt mine folk om dette på baggrund af din henvendelse således det ikke bør ske igen.

GigaByte foreslår at vi ombytter kortene for dig til andre serienumre, således du får nogle med ægte europæisk garanti (og som i tilfælde af defekter efter de normale 2 år, vil kunne tages direkte med GigaByte Nordic).

Så vi kan selvfølgelig tilbyde dig at bytte kortene til nogle andre, som er købt i det nordiske marked.
Eller vi kan tilbyde dig at beholde dem du har og så blot yde de lovede 4 års garanti.

Hvad ønsker du herfra?
Jeg sender gerne returlabel for ombytning af kortene."


mailen er sendt fra deres service & lager chef

Så nu er det gode spørgsmål så, er den mail, er det et resultat af at de selv har set at det de gør ikke er ok? Eller er det for at lukke den debat som det har åbnet for?


NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2015 13:44:29
Svar/Indlæg:
857/27
martinta - De gør det godt igen og det bør være fint. Du får endda selv valget, iht. hvad der skal ske.

De har afsluttet sagen rigtig fint og hjælper dig hele vejen. Det er klart de har lavet en fejl men den er rettet nu.



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-10-2015 13:50:06
Svar/Indlæg:
2826/100
#22

Ja, i den her sag.. Men lad os nu sige at det var en kampagne der kørte i norden man ikke selv skulle melde sig til, så havde jeg først vist det om måske 3 år når bundkortet stod af..

Hvordan ville deres reaktion så være? Tror du stadig de ville sige "vi har kvajet os, sorry, vi dækker kortet?" Hvis man skriver til dem efterfølgende når det det stykke hardware er stået af?



Silver
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2015 15:49:15
Svar/Indlæg:
104/8
Nu køre du den sku lidt for langt ud :no:
Hvad vil du have de skal gøre mere. 😲


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2015 15:55:13
Svar/Indlæg:
1500/79

#22

Ja, i den her sag.. Men lad os nu sige at det var en kampagne der kørte i norden man ikke selv skulle melde sig til, så havde jeg først vist det om måske 3 år når bundkortet stod af..

Hvordan ville deres reaktion så være? Tror du stadig de ville sige "vi har kvajet os, sorry, vi dækker kortet?" Hvis man skriver til dem efterfølgende når det det stykke hardware er stået af?

martinta skrev d. 12-10-2015 13:50:06


Hvis det røg om 3 år, så kunne du vel alligevel ikke få den type bundkort mere :D


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-10-2015 15:57:26
Svar/Indlæg:
2826/100
#24

Hvad vil jeg have de skal gøre? Jeg vil have de skal sælge varen som den er.. Kan du finde så meget som én varer hvor der står at det er parallel importeret? At den garanti som du har fra producenten i Danmark ikke gælder? (og mener ikke reklamationsretten)

Synes du virkelig de har løst det særlig godt ved at lukke én sag, men alle andre som køber varer ved dem i dag og fremefter får stadig varer hvor de (hvis de ikke er opmærksomme på det) kan blive snydt for garanti fra producenten.

Det eneste jeg er interesseret i at de skal gøre, er at skrive på de varer der er parallel importeret at dette er tilfældet, så man rent faktisk har en chance for at vide det inden køb.. Intet mere, intet mindre.

#25

Overhovedet ikke 😉 og om 3 år vil jeg sandsynligvis ikke engang bøvle med at smide det til rep. det er princippet i det.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2015 16:09:40
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg oplever mere og mere at ting bliver hentet hjem for forskellige lande. Rør mig ikke det store, der er stadig 2 års garanti, og Computersalg yder den garanti de skal, jeg godt se knuden for mig, og jeg havde da også valgt at sende retur af ren princip. Hvem ved, måske får Computersalg en lussing af gigabyte i baggrunden? Måske kommer begge bundkort fra samme sted, men det er computersalgs underleverandør som hente bundkort fra forskellige steder? Måske pga vente tid, eller lager status, måske er det en fejl at dit bundkort er blevet blandet ind i det hele? Syntes nu ikke der er noget galt i det jeg ser, ud over at Gigabyte måske fremstår lidt mindre large, og bare give den garanti, da bundkort er købt igennem butik osv. Men Oh well...


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2015 16:16:29
Svar/Indlæg:
5873/1287
#26 nu er det dig der kryber lidt udenom 😉.
#24 Spørger dig om, hvad de MERE kan gøre, end det CS beskriver i den email til dig, og du svarer på hvad de BURDE have gjort (og deri har du ret), men ingen kan jo skrue tiden tilbage og rette deres fejl, så jeg spørger lige som #24 en gang til:

Hvad vil du have de skal gøre MERE NU end de muligheder du får i emailen?


D00den
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2015 16:25:05
Svar/Indlæg:
90/3
#28
han vil have at de gør opmærksom på tingenes tilstand på deres side, så andre købere ikke hopper i den samme "fælde" som han selv har gjort. (som jeg læser det)


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-10-2015 17:13:48
Svar/Indlæg:
2826/100
#alle

Som en tilføjelse kan jeg fortælle at Gigabyte har tilbudt at give de 4 års garanti på kortene.

#28

Mener nu ikke jeg kryber udenom noget, men vil da gerne skrive det igen.

"Det eneste jeg er interesseret i at de skal gøre, er at skrive på de varer der er parallel importeret at dette er tilfældet, så man rent faktisk har en chance for at vide det inden køb.. Intet mere, intet mindre. "

Ja, de har tilbudt en løsning på den her sag, men ikke på problemet, er det parallel importeret, og kan de spare penge på det, så super.. så skal de endeligt gøre det.. Men jeg mener stadig at de bør få det skrevet på de varer det berører.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2015 18:12:42
Svar/Indlæg:
5873/1287
#30 Okay, så har jeg misforstået dit svar i første omgang. Du mener, at de bør skrive det på hjemmesiden NU, så andre ikke ryger i samme fælde som dig. Deri er vi helt enige, og jeg troede faktisk også det var det de ville gøre 😳

Hvis CS _kun_ lukker sagen med dig, og derefter intet gør for at rette op på det fremadrettet, så er det, IMO, en alt for dårlig forretningsmoral CS udviser omkring dette.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2015 21:18:40
Svar/Indlæg:
1500/79

Jeg oplever mere og mere at ting bliver hentet hjem for forskellige lande. Rør mig ikke det store, der er stadig 2 års garanti, og Computersalg yder den garanti de skal, jeg godt se knuden for mig, og jeg havde da også valgt at sende retur af ren princip. Hvem ved, måske får Computersalg en lussing af gigabyte i baggrunden? Måske kommer begge bundkort fra samme sted, men det er computersalgs underleverandør som hente bundkort fra forskellige steder? Måske pga vente tid, eller lager status, måske er det en fejl at dit bundkort er blevet blandet ind i det hele? Syntes nu ikke der er noget galt i det jeg ser, ud over at Gigabyte måske fremstår lidt mindre large, og bare give den garanti, da bundkort er købt igennem butik osv. Men Oh well...

Pierre3400 skrev d. 12-10-2015 16:09:40


Nej, 2 års reklamationsret :D


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2015 05:36:07
Svar/Indlæg:
3661/82
lad vare at koebe gigabyte hvis det er saa besvargelig og selvfoelgelig er det lovligt at koebe og saelge en vare hvad ente den kommer igennem den ene eller anden vej.

Det er jo gigabyte der vaelger at lave pris/service karteller og dem du skal rette din utilfredshed imod. gigabyte ER jo blevet betalte for det bundkort saa hvorfor ikke ude garanti ?
Det er fordi de saelger deres bundkort extra dyrt i norden og prover at presse firmaer til at koebe til ovepris ved at naegte at servicer deres produkter.


udover dette saa gigabyte jo ogsaa kendte for at fuske med deres bundkort og udskifte modellerne til nedgraderet modeller med samme EAN kode efter at reveiws har faet kigget og anmeldt de gode udgaver.
Nedgradert til en grade vores de nye modeller slet ikke koere stabilt ved den hastighed som den tidligere udgave gjorde som standarden opsaetning.

Gigabyte er bestemt ikke et maerke der saetter kunderne hoejt


#32
+1
Garanti og reklamationsret er ikke det samme og har ikke vaeret det i hvert fald de sidste 30 aar


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
13-10-2015 09:46:59
Svar/Indlæg:
2826/100
#33

Bum, så kom der et rage fra dig kan jeg se 🙂

har du egentlig læst tråden?