Det var så stort et problem (for mig), at jeg efter ca 1 år solgte min ellers velfungerende Samsung monitor, og i stedet ledte efter et TN 8-bits panel. Normalt er TN-paneler kun 6-bit, og bl.a. derfor har de fået ry'et for dårlige farver (hvilket også er korrekt på et 6 bits panel i laaangt de fleste tilfælde).
For mig har et 8-bits TN panel de fleste fordele og færrest ulemper, det er hurtigst (1ms, hvilket et IPS aldrig kommer ned på), det har ganske gode farve egenskaber, det har INTET "IPS-glow" (siger sig selv), sort-niveau (efter kalibrering) er omtrent samme som IPS, men ingen af disse bliver lige så gode som VA-paneler på dette punkt. Min TN-skærm har væsentligt bedre synsvinkler end de billige TN-paneler, men ellers er IPS bedst på det punkt.
I den mindre vigtige afdeling kan jeg så sige, at min skærm viser PC'ens billede under et sekund efter at have trykket på ON, hvilket jeg ikke har set på nogen anden skærm. Og det ER efter OFF, ikke når skærmen er i "slumre-tilstand".
Til gengæld er der desværre kun EEN signal indgang i min skærm (display-port), men det er pga G-sync enheden. Om det er blevet anderledes med nyere G-sync skærme ved jeg ikke