En case-modders bekendelser :D

Case-modding d.  16. oktober. 2015, skrevet af Trueson
Vist: 1793 gange.

Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2015 22:24:08
Svar/Indlæg:
638/62
Hej ærede HWT

Tænkte jeg lige vil vise mit gamle (og stadig kørende) projekt frem fra gemmerne, normal brugere jeg mest køb/salg herinde, men tænkte tiden var moden til at få lidt feedback. Mit projekt er et helt klassisk Cooler Master Wavemaster TAC-T01 kabinet fra 2003 og sammen med billederne kommer der lige lidt små anekdoter som man bare kan hoppe over! 🤣

Jeg har længe gået med tanken om at ligge nogle billeder op, måske endda helt tilbage da jeg startede på HWT og beundrede og stadig beundre hvad andre har skabt så her kommer mit bidrag:



(Med standard plader på siden, ser ikke ud af meget!)

Wave Masteret var mit andet kabinet som jeg ejede, købt som et samlet socket 478 system (så vidt jeg husker, har desværre ikke
den mail som var tilknyttet købet ved daværende SHG længere), med GFX til at drive klassikere som Half-Life 1. Har til lejligheden prøvet at grave et faktisk billede frem af noget lignende hvad jeg havde før (finder det eksakte pic snart):




Synes selv Wave Masteren var noget af en forbedring, som en anden bruger herinde skrev for nyligt og som nogen måske kan huskevar det fra en tid for den traditionelle kedelige metalkasse var standarden. Jeg forelskede mig i det som kun en teenagerdreng kan og det har så varet ved (og ja jeg har faktisk en kæreste før nogen begynder). 🤣



(Som det står idag)

Udover 2 socket 478 systemer har der også sidder 2 775 systemer i den tidligere. Idag er det første 1150 system med en passende "klassisk" pentium prosessor indeni, synes den hylder de ting jeg elsker ved hardware, masser af power/performance for billigepenge! Det kunne nemt gå hen at blive det endelige system (forklaring ses længere nede).








Hardwaremæssigt er maskinen som mit system i min profil, og hvad modding er der selvfølgelig vandkøling (XSPC DDC + Phobya DC2 hoved, Chrome fittings), der er lavet plads til 140mm radiatoren i fronten som kan åbnes for mere luft (der kommer simpelthen ikke nok ind igennem standard hullerne, et kendt Wave Master problem). Bagerst er der boret huller til endnu en 80mm fan og toppen er åbent til 2x120mm gitter. :)








Og det bedste af det hele, på mit gulv står endnu 2 tilsvarende skønheder klar til at komme igennem samme tur, så burde jeg have en chance for at få levet min måske lidt underlige besættelse omkring dette case ud til fulde. :D De er selvfølgelig fundet herinde til en drømmepris så tak til HOMOSAPIEN for at skille sig af med dem.





Til sidt vil jeg lige nævne, at som nogle af jer sikkert er stødt på kan det at have hardware som hobby godt mødes med lidt undren ude i virkeligheden, for ja, burde man som en der nærmer sig de 30 ikke snart få sig en rigtig hobby? For mig er svaret nej, det har gjort og passer stadig fantastisk til mit liv, både når jeg har brug for en teknisk udfordring eller bare skal slappe af hvis at rode igennem tilfælde artikler eller forums, og jeg er helt sikker på jeg forsætter til jeg selv bliver enaf de gamle nisser som lever i fortiden dengang alting var bedre og hader ungdommen! :D




Tak for kigget og for et fedt community, vi ses herinde/derude! :)


Tråden blev redigeret 12 gange, sidst af Trueson d. 16-10-2015 22:38:41.
Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2015 22:54:50
Svar/Indlæg:
638/62


Her var mit første kabinet sammen med en gammel motionscykel! 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Trueson d. 16-10-2015 22:57:05.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2015 22:55:07
Svar/Indlæg:
638/62
Argh fejl...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Trueson d. 16-10-2015 22:56:31.


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2015 10:15:08
Svar/Indlæg:
2076/119
ja det er utroligt at det er en forkert hobby at gå op i computer, spille osv nu er jeg selv 27 og selv om jeg har sat farten lidt ned, så tro jeg aldrig jeg vil ligge det fra mig :)


Derby666
 
Overclocker
Tilføjet:
17-10-2015 19:14:39
Svar/Indlæg:
56/2
Rolig unger er selv 35, elsker sgu stadig og rode med min computer og vandkøling, ja okay spiller måske ikke helt så meget mere som før, men kan godt finde på og bruge en hel Lørdag, og så bare gi´ den gas foran skærmen.

Har da også min fede Puch Maxi med Polini 65ccm og det hele, som bliver brugt til at kører Danmark tyndt sammen med gutterne. Jeg bliver sgu aldrig for gammel til at lege 😛


Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
17-10-2015 19:36:33
Svar/Indlæg:
411/38
Der er noget lækkert over det at tage et gammelt kabinet og selv modde det til at overholde dagens standard ift. eks. vandkøling. Personligt kan jeg langt bedre lide og følge en der modder et gammelt kabinet, og hvor man virkelig kan mærke kærligheden i buildloggen, frem for en der køber en "køreklar" case, og så i øvrigt laver de få små ændringer der bliver tilføjet med CNC eller lasercutter. Det er også imponerende, men ikke på samme måde 🙂

Jeg kan kun alt for godt slutte mig til din fascination af at modde og rode med PC'er, jeg elsker det også selv 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Vognen d. 17-10-2015 19:36:56.