Grafik indstillinger ??

Gaming d.  17. oktober. 2015, skrevet af Matrix_1
Vist: 1542 gange.

Matrix_1

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2015 05:09:23
Svar/Indlæg:
49/9
Hej alle.
Har fået mig en gamer pc.
Syntes den trækker spillene helt fint. Problemet er bare at syntes grafikken flyder ikke det er somom der kommer hakker i det .. Selvom FPS svinger mellem 40 og 80 .. Men ligeså snart jeg sætter Vsync til bliver det fuldstændig flydende men fps står konstant på 60 .. Vidste godt at vsync ikke var godt for fps. Forstår bare ikke hvorfor det så giver en flydende grafik med mindre fps? Kan nogen give en forklaring på det her problem jeg har. Tak

Spil : GTA 5
Grafikkort : Asus gtx 970 Strix
CPU : i5 4460
AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2015 08:45:39
Svar/Indlæg:
1300/30
v-sync låser dine frames til 60 fps, dog plus minus, hvilket nogenlunde matcher din skærms 60 hz, og dermed får du et nogenlunde roligt billede. Dette fungerer dog heller ikke helt perfekt, men kan sagntes gøre problemet meget mindre.

uden v-sync kan man få det der hedder tearing og det er højst sansynligt det du oplever. Det er når din skærms opdateringer af billeder i sekundet (Hz) ikke stemmer overens med de fps (billeder i sekundet dit gfx spytter ud. Så kan der komme disse linjer i billederne, idet billeder ikke stemmer helt overens, og dermed overlapper hinanden.

har selv lige erhvervet mig en G-sync skærm, og det eliminerer fuldstændig dette problem, da G-sync modulet tvinger skærmen til at køre præcis de billedeopdateringer (Hz) som gfx spytter ud (fps). Da du har et nvidia kort, kunne dette være en mulighed også 🙂

Håber det gav mening 🙂

Matrix_1

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2015 15:40:08
Svar/Indlæg:
49/9
Aha nu forstår jeg det meget bedre. Har en ASUS VS247HR skærm. Det er en 2ms skærm. Hvad nu hvis jeg havde valgt en 144Hz skærm havde det så været lidt bedre med det tearing der? Skal siges at Vsync fjerne tearing fuldstændig. Ja har lige brugt en masse penge på systemet jeg har nu :)
G-sync skærme er på ingen måde billige så den må jeg vente med 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Matrix_1 d. 17-10-2015 15:41:32.

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 09:27:13
Svar/Indlæg:
1300/30
#2 Med V-sync er der stor forskel på hvor godt det virker fra spil til spil. Jo højere fps og hz du kører, jo sværere er det at få øje på tearing, da overlapbillederne er der kortere tid ad gangen.

Bare vær opmærksom på at V-sync ikke altid fungerer lige godt fra spil til spil, og i mange tilfælde æder nogle fps i ydelse.

Evt opdater din profil, så vi kan se hvad system du har fået 🙂

Matrix_1

Overclocker
Tilføjet:
18-10-2015 17:26:25
Svar/Indlæg:
49/9
Det rigtigt ar lagt mærke til at tearing ikke forekommer så meget i nogle spil.

Men nu slår jeg bare v-sync til så jeg kan spille i fred :)

Ps : Har opdateret profilen 😲

Sven

Superbruger
Tilføjet:
25-10-2015 00:58:01
Svar/Indlæg:
3661/82
Vs-ync laaser ikke din fps til 60 +/- lidt.
for det foreste er at ikek 60fps men din monitors HZ dvs ved 72hz skaerm er det 72fps ved 120hz skaeme er det 120fps osv
Derefter blive deciret laast til den hz vaerdie. ved 60hz skaerm bliver det 60fps og ikke 61 eller 59.

Det efter under double buffering bliver enhvert potential fps der er under 60 dropper ned til naermest hele divisor dvs ned til 30fps 20fps 15fps 12fps 10fps `8.5fps 7.5fps `6.6fps 6fps `5.5fps 5fps osv

Dette tab af fps er dog ikke til steder ved vsync+triplebuffering. ( dog stadigvaek cap til hz i gps)

det er helt forkert paa den.
overlaaping er der ikke et kortere tid. den er der 100% af tiden i alle tilfaelde.
Division forholde mellem hz og fps vil dog bestemme hvor meget den flytter sig op eller ned af skaerme
hvis forhold er en hel faktor.feks er 1:1 saa vil tearing linine ikke bevaege sig men vare placeret det samme sted konstant.
DVS ved 60hz skarm har du praecie samme tearing ved 120fps som du har ved 12millioner fps
Det er dog ydesjaeldent ( aldrig) at ens fps er totalt konstants saa tearingslinien vil altid bevaege sig op/ned

Det er heller ikke fra spil til spil der afgoere om der aedes mange eller lidt fps. men hvordan den pontentialle fps ydelse er

Please efter gsync kom ud taler folk pludselig en masse om sync udne at vide en disse om det. Kan vi ikke lade vaere med at putte mere misinformation ud ?

tearing forkommer under alle omstaendigheder. den er dog mere synlig alt efter din bevagelser og hvad der vises paar skarmen..

Det undre mig dog at hvis du svinger fra 40 fps til 80fps at du foor 60 konstants med vsync. Du burde skifte mellem 30fps og 60 fps ( ingen midt imellem)