#0, du bør tage alt hvad andre folk siger med store forbehold.
Det kommer MEGET an på aplicationen, om du vil kunne mærke nogen stor forskel eller ej,
et eksempel er her.
Jeg gik fra en I7 930 @4ghz til min nuværende I5 3570(non K)@4.2ghz , og jeg fik et kæmpe boost i nogle spil, specielt spil med single/dual core usage, eksempelvis fik jeg et meget stort boost i WOT, og også et godt boost i nogle andre titler.
Dog bør du som en af de andre i tråden her skriver, nok vente og se an hvilken forskel DX12 gør, specielt før du opgradere, jeg har kraftigt på fornemmelsen at I7 (X99)modellerne får en Kæmpe fordel i spil med 6-8 cores, + 2-4 gpu muligheder osv. Specielt hvis spil producenterne får lettet røven og implimenteret DX12s mulighed for bedrer udnyttelse af flere gpu´er/gpu´er fra forskellige udbydere inclusiv Combineret ram mængde i sli/Cfx.
Hvis alt hvad mange håber på kommer i live i nye spil til VR/4K udnyttelse i DX12, så tror jeg du får mest ud af multicore cpu med HT, eller 6-8 kernede cpu´er. + multi gpu setups bør også få et kæmpe boost. Hvilket vil betyde at din plan om en I5 6600k muligvis er en dum idé, og en I7 4790/6700 ville være smartere såfremt du ikke har råd til de X99 6-8 kernede løsninger.