Overclocker
Tilføjet:
18-10-2015 19:20:49
Svar/Indlæg:
20/8
Har jeg en Cisco nørd ved hånden.
jeg har fået fingrene i en Cisco SLM2024 switch (sansynligvis fra 2007) købt brugt, med en advarsel om at den måske ikke virker.
jeg starter switchen op, og bruger ipen på den label foran på switchen og ser et webinterface.
prøver nogle standard passwords og konstatere at den må være personlig.
laver en ping x.x.x.x -t og sætter kabel i port 1 og 2. og flytter nu kablet i port 2 hele vejen gennem switchen og ser den pinger på alle porte.
(den må være funktionel og brugbar, samt kun låst af webinterfacet)
så griber jeg manualerne online for produktet og læser at man kan factory resette skidtet, og fange den på en anden ip.
jeg prøver reset knappen og kan ikke få fat på den nogen steder, dog bemærker jeg at "system LED, lyser konstant" her.
så tog jeg en "The ibbermayn way" og river strømmen fra, trykker reset ind, og sætter strøm til switchen, og holder reset i ca 20 sekunder.
nu står den med system LED og blinker (ala en disaster mode) og ligner noget der står i et post loop.
hiver strømmen fra adskillige gange, i flere minutter af gangen.
trykker lidt på reset i forskellige tidsintervaller, og har den nu i et mode hvor den står og blinker i system LED og den orange LED er tændt hvor kablet sidder i (der er en grøn og en orange)
i midlertid har jeg læst at switchen skulle komme frem på 192.168.1.x netværket, og har ip scannet lokalt, samt kigget i min routers DHCP tabel for at se om der var liv der løbene under mit roderi.
jeg har haft låget af for at se efter den klassiske knapbatteri på printet, samt en RESET jumper løsning på pcb.
men når jeg tænder nu:
System LED blinker
der hvor kablet er sat til, lyser den orange konstant.
What to do?
har ikke prøvet tftp firmwaren endnu, da tftp serveren i visse tilfælde skal stå på en fast ip, og dette har jeg ikke kunne finde nogle steder.
har ikke prøvet ssh /telnet, da ipscanneren ikke gav udslag på nogen aktiv ip.
ingen konsol porte, så har heller ikke rørt ved dette.
har ikke ringet til support, da jeg håbede nogen ku reagere her.