Programmering i Ruby

Diverse d.  19. oktober. 2015, skrevet af Gerner
Vist: 1073 gange.

Gerner

Moderator
Tilføjet:
19-10-2015 00:27:46
Svar/Indlæg:
589/101
Hey Hwt,

Jeg sidder her i de dystre timer, og har brugt en god sjat timer på, at lære programmering i Ruby. Har en veninde, som skal lære det på hendes studie, hvor jeg selv har tilbudt, at hjælpe lidt på vej. Problemet er så bare, at jeg ingen ting aner om det, hvorfor jeg derfor vil lære det at kende, hvor vi derfor kan støtte hinanden undervejs. Jeg har dog kun de guides osv. som jeg finder på nettet, og der er mange, rigtig mange!
Jeg har de sidste par dage set en del af disse guides igennem: https://www.youtube.com/watch?...
Og jeg synes faktisk, at det er spændende, da det er et helt nyt territorium for mig! Så det vil jeg gerne lære!

Jeg har taget det meget stille og roligt, da jeg gerne ville have det hele med, men synes det går noget langsomt. For fik lige en opgave, som min veninde allerede havde fået på hendes studie, og de virker langt mere kompliceret end hvad jeg har lært af de guides.. Så det undre mig, at de kan/skal lære det så hurtigt, og hvordan hulen kan det lade sig gøre. 😐

Derfor er jeg blevet nødt til, at spørge til råds, om her måske sidder en, som er en haj til Ruby, som kunne hjælpe mig på vej, blot som støttepæl.

Det skal lige siges, at min veninder også er en hat til det.. Så der kan jeg ingen hjælp få.

Jeg ved mit indlæg kan virke lidt forvirrende, og det er det garanteret også, men jeg har ligesom mistet overblikket over, hvor jeg skal starte, og hvor jeg skal hen..

Håber virkeligt der er en, som kan hjælpe mig. :)

Hilsen
Gerner
unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
19-10-2015 07:16:00
Svar/Indlæg:
5258/240
Har du anden programmerings erfaring?

Gerner

Moderator
Tilføjet:
19-10-2015 10:08:57
Svar/Indlæg:
589/101
#1 Jeg har nemlig ingen programmerings erfaring, hvilket også er derfor, at jeg har valgt Ruby. Har læst lidt, at det skulle være et fint programmerings program, og så havde jeg jo en veninde, som skulle lære det, så kan få lidt guidance der, hvis hun altså kan forstå det.. 😉

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
19-10-2015 14:52:17
Svar/Indlæg:
5258/240
Meget at det man lærer når man får programmerings undervisning i skolen IMO er at forstå og nedbryde opgaven. Og jeg går en idé om at det måske også er problemet her. Opgaven kan virke stor, kompleks og uforsonlig for en som ikke tænker rigtigt. Men hvis det bliver brudt ned kan de fleste løse problemet eller mindre nemt...

Men kan du ikke prøve at poste opgave formuleringen her. Så kan jeg måske hjælpe lidt bedre med hvad du skal kigge efter for at løse opgaven?

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2015 00:35:26
Svar/Indlæg:
2246/14
Hvis du er ved at lære at programmere ville jeg nok tage et c lignende sprog, gerne c#.
Hvis du forklarer hvad du gerne vil gøre her i tråden (gerne med et link), så er der sikkert nogen der gerne vil hjælpe. JEg er uddannet datamatiker, men jeg har ikke brugt ret meget tid på ruby.