netværksdrev lukker routerens porte

Diverse d.  19. oktober. 2015, skrevet af TUMEL
Vist: 1434 gange.

TUMEL

Ny Bruger
Tilføjet:
19-10-2015 22:29:30
Svar/Indlæg:
3/1
Hej,

Jeg sidder med et problem at min routers porte går ned når jeg downloader for meget.

Opsætning:
Jeg har stofa som min udbyder, fra routeren har jeg sat en stationær der kører windows 10 til, og en Synology server.

Jeg har sat et netværksdrev op på min stationær så den downloader direkte ned til min Synology server. Efter 30 min til 1 dag med flittigt brug, lukker den ned for alle portene, men det trådløse netværk virker stadig på min bærbar og andre trådløse enheder.

Jeg har siden problemets start forsøgt at skifte routeren ud, så jeg har fået en ny cisco router magen til den første.

Jeg har forsøgt at sætte en asus rt-ac87u router til cisco routeren og sat alle portene til asus routeren, cisco routeren lukker stadig ned for portene, så alt der er slået til asus også går ned. Jeg har forsøgt at slå UPnP fra på asus routeren. Det er ikke en mulighed på Cisco routeren.

Er der nogen af jer der har ideer til hvad det kan være?

på forhånd mange tak
Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2015 01:58:26
Svar/Indlæg:
2246/14
Det lyder som et mærkeligt problem.
Hvilke porte lukker den for ?
Lukker den for alle portene i cisco routeren ? Den burde da ikke kunne afbryde forbindelsen mellem computeren og din synology dims?
Hvordan downloader? Hvad downloader du? Hvorfor downloader din synology ikke bare selv ?

TUMEL

Ny Bruger
Tilføjet:
20-10-2015 07:11:29
Svar/Indlæg:
3/1
Det er et virkelig mærkeligt problem.
Ja den lukker for alle portene, lige nu sidder der stationær, synology og asus router til ciscoen, og alt der er sat til ciscoen med kabel bliver lukket ned, genstarter jeg eller resetter jeg ciscoen virker det hele igen i 30 min til 1 dag.
Det er torrents og henter igennem utorrent.
Det er bare en omvej at skulle sætte synologyen til at hente direkte, så er det nemmere at sætte stationæren til at hente.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2015 08:05:04
Svar/Indlæg:
5421/53
Hvis du har Asus routeren på, så skal du sætte Cisco routeren til kun at være modem. Ellers giver det jo ikke meget mening.

Grumle

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2015 12:11:35
Svar/Indlæg:
69/3
Det lyder lidt spøjst.
Nu siger du porte lukker, vil det så sige fx din Windows siger "not connected"? Eller tolker du bare problem som "nettet virker ikke, så er porte lukket"?
Når det nu er så underligt, så kunne det måske være noget med routernes mac der "forstyrre" hinanden og stofa går så ind og lukker ned for WAN da de kan se 2 mac'er der vil have noget IP. Hør evt. Stofa hvad deres dhcp lease time er og sørg for at disable WAN delen på den router der bare fungere som en switch.

TUMEL

Ny Bruger
Tilføjet:
26-10-2015 13:28:34
Svar/Indlæg:
3/1

Hvis du har Asus routeren på, så skal du sætte Cisco routeren til kun at være modem. Ellers giver det jo ikke meget mening.

MadsAG skrev d. 20-10-2015 08:05:04
Takker, det virkede, beklager det sene svar, jeg skulle lige teste forbindelsen efter at have sat Ciscoen til kun til at være modem. Det tager jo lige et par dagen inden forbindelsen hopper af..

TUMEL

Ny Bruger
Tilføjet:
26-10-2015 13:29:50
Svar/Indlæg:
3/1

Det lyder lidt spøjst.
Nu siger du porte lukker, vil det så sige fx din Windows siger "not connected"? Eller tolker du bare problem som "nettet virker ikke, så er porte lukket"?
Når det nu er så underligt, så kunne det måske være noget med routernes mac der "forstyrre" hinanden og stofa går så ind og lukker ned for WAN da de kan se 2 mac'er der vil have noget IP. Hør evt. Stofa hvad deres dhcp lease time er og sørg for at disable WAN delen på den router der bare fungere som en switch.

Grumle skrev d. 20-10-2015 12:11:35
Jeg er ikke helt sikker på om det er det samme som MadsAG du mener, men nu virker det i hvert fald :) tak for hjælpen :)