nu når du skriver OC. Hvordan ved spillet om man har OCét?? :) nogle kort kører jo højere mhz end andre..
Fandt det her. Han skriver han simpelthen har ned-clocket sit kort for at slippe for crashes.. rimelig surt at det bør være nødvendigt i et spil hvor man gerne vil have alt maxed ud og høje fps. http://www.tomshardware.co.uk/...
#6 Det ved den nar din cpu/gpu laver en fejlbergening fordi folker der overclocker ikke kan finde ud af at efter teste deres clocks. de fleste folk checker bare lige om der kan koere lidt spil osv og saa tror de den prut er slaaet.
Et aar senere med lidt mere stoev i blaseren eller med nyere spil eller samme spil patched med mere optimal code saa kan den pludselige ikke klare mosten laengere.
#12 hvis det er den sidste del er hjalp kunne de tyde paa dit gfxkort er defekt eller har det skidt.
Hurtig googling paa DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG ser ogsaa ud til at vare gpu problemer generelt
jeg ville koere noget stress test paa den pc for at checke at den kan koere helt korrekt. istedet for at leve med hvad der for mig lyder som en symptom loesning
som altid vil jeg anbefale mit projectPHoeninx fra www.techcnter.dk det er ret krads til at checke dit system for stabilitets/koele problemer
Krydser fingre for dig
P.S. Jeg husker ikke jeg tidliger ehar haft disse crashes, men har i mellemtiden skiftet både hardware og windows8-10
Hvis du baade har skiftet hardware og software saa er alle tidlige erfaeringe temmelig ligegyldig for at see om fejlen var ny opstaaet eller ej. Saa det er ret ligegyldig om du husker den har vaeret der foer eller ej hvis du ikke kan specificere praecist hvad der er skiftet. info'en er ubrugelig til analyse :(
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 21-10-2015 06:20:35.
#13 som sagt er mit kort ikke OC yderligere end det det er sat til at booste fra fabrikkens side.
At mit gfx kort er defekt er nok lige at drage forhastede beslutninger. BF har altid været et meget sensitivt spil, hvor forskellige fejl og crashes har været en del af "fornøjelsen" indtil enten patches, nye drivere eller andre fixes har afhjulpet.
Jeg har kørt nogle test bla. Kombuster og Heaven samtidig uden fejl, men vil da prøve at teste med phoenix. Tak for forslaget.
kører nu en system stability hardcore som både er CPU og GPU. Jeg skal love for temp. kommer op i ringe specielt på CPU peaker oppe på 95C 😲 Tvivler på der er noget spil elelr normalt software der presse CPU der ud? Mine normale load temps på cpu hedder max. 65C
GPU presses også godt og rammer 83C (normal spil load ligger 73C)
#16 helt korrekt det er beregnet til at sikre stabilitet. dvs worst case scenarioe dvs hvis vi ved din maskien er stabile i f.eks 8 timer i project phoeninx saa ved vi den er stabili mindst 8 timer i alt andet ( sardan cirkus)
Min pc har koert 16 timers stress test. jeg kan ikke klare ustabilitet og fejlberegniner kan oedelaegge ugevis af arbejdskraft paa mine projecter
I dit tilfaelde ville jeg koere den i mindst 30minutter for at sikre sig det ikek er hardware der gaar neede under dit spil.
To short need to read more (aka du kan skippe dette): men hvis din maskine ikke kan klare 16 timers er kun et tegn paa en ting... daarligt koeledesing. 😕 lad os antage du goer som coolking og kun tester med det software du bruger lige nu dvs for et aars tid siden teste du med bf4 og din maskine var stabil pga din cpu kun blev belaster 80%. saa kommer der en performance patch til bf4 med ny optimeret kode der giver flere fps og CPU ressoruce forbruger stiger nu til 85%. problem er at din hvis din cpu bliver ustabilt over 83% saa ville din bf4 for et aar sidne koere ok ?(80% er lavere end 83%) men nu et aars tid senere med ny optimeret kode saa er den ustabilt ( 85%> 83%).
det er derfor naar man teste sin pc at man presse den til det yderste saa baad de du kore ny og i fremtiden vil koere stabilt.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 21-10-2015 20:56:05.
#18 Kunne du klare testen i 30minutter uden problemer. ?
Det er en god ide at holde sig til faktuelle info nar man analyse et problem. jeg har haft rigtige mange personer som var 99% eller 100% sikker paa det var det ene eller andet men intet faktuelt paa det og det var sjaeldet de havde ret.