Ny Bruger
Tilføjet:
21-10-2015 10:54:51
Svar/Indlæg:
8/1
Hej alle
Jeg er virkelig i en frustrerende situation.
Jeg har netop købt opgraderinger til min stationære computer og efter at have samlet det, oplever jeg problemer.
Jeg har monteret det hele og tændt det tidligere, hvor jeg fik POST og nåede at installere windows og e række andre programmer. Jeg slukkede dernæst computeren for at sætte de sidste to skruer i motherboardet og efter det, kunne den slet ikke tændes. Efter at have prøvet en række forskellige ting, heriblandt at forsøge at tænde computeren med kun én ram blok, cpu og cpu blæser samt main power connector og auxiliary power connector og power switch fra kabinettet, antog jeg at det var motherboardet der var problemer med og anskaffede mig et nyt.
Sidenhen har jeg prøvet det samme, men stadig uden held. Når jeg tænder computeren, starter blæserne i nogle få millisekunder, hvorefter de slukker igen.
Her er en kort liste over ting jeg har forsøgt for at finde roden til problemet. Der er en liste over komponenter jeg bruger, til sidst i dette indlæg.
- Jeg har fire forskellige ramblokke og har forsøgt med både én enkelt i flere forskellige slots, én anden blok i flere forskellige slots og alle fire ramblokke på samme tid.
- Jeg har forsøgt med både min nye PSU og med min gamle. Med den nye PSU tænder blæserne i 10 ms og slukker derefter med det samme igen, og forbliver slukkede. Med den gamle PSU tænder blæserne i et halvt sekund, slukker i ét sekund og starter derefter igen og fortsætter på den måde i uendelighed.
- Jeg har forsøgt at samle det hele både i og udenfor kabinettet (på en papkasse), men med samme resultat. Dog oplevede jeg én gang at jeg, med den gamle PSU, kunne få blæserne til at køre uden stop ved at løfte mother boardet en anelse fra kabinettet. Dette resulterede dog stadig ikke i POST på monitoren, men det kan risikeres at det skyldes at jeg brugte en monitor sat til med HDMI i onboard grafikkort.
Hele vejen igennem proceduren, har jeg forsøgt at holde mig selv grounded og undgå statisk elektricitet.
Jeg er ved at blive vanvittig af ikke at kunne få det til at virke, så jeg håber virkelig at jeg kan få noget hjælp med eventuelt en helt håndgribelig liste over hvad der kan være galt, og hvordan jeg tester hvad der præcis er galt.
Hardware:
Til minimal test:
- Bundkort: MSI B85-G41
- Processor: Intel Core I5 4690k (LGA1150)
- Kabinet: Corsair Carbide 100R
- PSU: Corsair CX600M
Derudover:
- GPU: ASUS GeForce GTX650
- Harddisk 1: Seagate Barracuda 1,5TB
- Harddisk 2: Kingston SSDNow V300 240GB
Hvis der er brug for mere information, må i meget gerne skrive - Jeg ville virkelig sætte pris på at få løst dette problem. På forhånd tak!