Bundkort fryser lige inden POST

Bundkort / CPU d.  21. oktober. 2015, skrevet af Vognen
Vist: 1191 gange.

Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
21-10-2015 20:12:11
Svar/Indlæg:
411/38
Det ser ud til det er store bundkort problem dag i dag, så jeg vil også lige være med.

Jeg har prøvet og starte mit bundkort op i dag. Tidligere i dag kunne jeg få den til at boote til BIOS med én ramstick i. Jeg læste mig frem til på nettet at det kunne være problemer med CMOS, og det ville hjælpe at pille batteriet ud i 5 minutter, og sætte det i igen. Efter jeg har gjort det, har den slet ikke ville boote. Den når til det punkt lige inden den skal loade BIOS. Så fryser skærmen, og PC'en genstarter. Jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanker om.

Jeg har prøvet med 2 forskellige ram, 2 forskellige PSU'er og 2 forskellige CPU'er, og intet har hjulpet. Jeg har tjekket efter om der skulle være noget der sidder på bundkortet der skulle kunne gøre det, eller om der er et sted der skulle kunne være en kortslutning, men jeg kan ikke se noget. Jeg har også prøvet at resette CMOS via jumper, men stadig intet held.

Specs:
Gigabyte GA-Z97N Gaming 5
Pentium G3258 / i5 4670K
Corsair Dominator Platinum, 2666 Mhz / G.Skill Ripjaw 1866 Mhz
Silverstone SFX 450 watt Bronze / Point of View Black Diamond 500 watt

Er der nogen der kan komme med noget hjælp? For lige nu er jeg mest fristet til at enten sende det til reparation eller prøven ovn-tricket

Vh
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
21-10-2015 23:28:59
Svar/Indlæg:
3661/82
kan du komme in i din bios?


Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
21-10-2015 23:36:17
Svar/Indlæg:
411/38
Nej jeg kan slet ikke komme ind i bios. Lige inden den starter bios fryser den og genstarter 😕


Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
22-10-2015 12:32:55
Svar/Indlæg:
411/38
Ok jeg har fået fat på kvitteringen, og jeg er stadig dækket af reklamationsretten. Jeg giver det lige en dag eller to mere inden jeg tager kontakt til forhandleren.

Vil det være nødvendigt at fjerne malingen på kølerprofilen? Det har ikke været med til at påvirke noget som helst elektrisk, og som sagt havde jeg liv i boardet indtil jeg prøvede at resette CMOS. Men hellere sikker end at risikere at få en tekniker regning med et svar om det er selvforskyldt, fordi jeg har ændret på bundkortet