Er lige lige glad med hvad reglerne siger..
Har arbejdet på et autoværksted et par år,, og der var mange gode gruinde til ikke kun at skifte et dæk, men altid parvis, hvis man ikke kunne få samme dæk.
Den eneste grund til kun at skifte et dæk, selvom man ikke kan få et af samme mærke, er at spare penge,, Men vil nu hellere køre sikkert end at spare det lille beløb sammenlignet med et liv eller flere, hvis man kommer ud i en extrem situation, i glat føre..
Hvis dækket ikke er særligt slidt, og der kan findes en af samme mærke og model, kan man godt kun skifte et dæk, ..
Men bremse egenskaberne kan være anderledes på et andet mærke, og bremse egenskaberne vil aldrig være helt ens.
Hvis du har et dæk 2mm mønster, og et dæk med 5mm mønster, vil det ikke have samme køre egenskaber og bremser længde i sne og glatføre. Og samme aksel vil ikke reagere ens på samme galt underlag.
Men det er vel en smags sag, Men tænk hvis uheldet skulle være ude, Jeg ville personlig tænke på om det var fordi jeg havde forskellige dæk mærker og evt ikke helt ens egenskaber..
Men vi er alle forskelige og tak for det,, Men det var så mit input