Jeg sidder med min stedmors bærbar, som jeg har sat en ssd i.
Og lagt win 7 ind på, alt helt uden problemer, starter fin op, og lagt chipset driver ind, osv.. office og hvad ved jeg..
Men så snart jeg installere grafikkort driver, hænger den under opstart på velkommen skærmbilledet, i over et minut. og køre ikke optimal.
Fjerner jeg grafikdriver igen, starter den igen fin op, og fejler intet. Fatter det bare ikke. har prøvet med flere forskellige. og flere gange med catalyst-15.7.1
Bærbar info Gfx. Redaon 7670m 2gb cpu Amd A8 Ram 8Gb
Nogen der har en ide til hvad problemet kan være?
Henter driverne fra amd's side, da der ikke ligger grafik driver på asus hjemmeside, men til alt andet på den bærbar
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af sesam d. 25-10-2015 23:47:35.
Jeg tror du skal bruge en lidt ældre driver, for at få det til at virke optimalt.
Du siger, at alt er opdateret, altså har du fuldt opdateret windows inden du lagde GFX driveren ind ?.
Nej windows er ikke fuldt opdateret..
Men har lagt driver ind til alt andet, chipset, lan, audio osv. Adobe reader, og office pakken.. Alt det som hun nu skal bruge.
Men ja en ældre driver måske.. Har prøvet med den nyeste, 15, og en lidt ældre 14 og 13 udgave, men kan ske, jeg skal finde en endnu ældre..
Måske mangler den et program fra asus til at styre grafik.😕
Det håber jeg da ikke, for har ingen ide, om hvad det skulle være, men før skift af hdd til ssd, var der enorm mange asus programmer på den, og de sløvede den meget. så håbede på en ren installation, kun men driver til de forskellige ting, uden asus programmer. Men har du en ide om hvilket program, det kunne være, for er helt blank her.
Ligger altid gfx driver ind efter chipset, så det skulle ikke være et problem..
Men vil da lige tjekke med en ældre driver, men så kan jeg dog ikke holde mig helt til Tom's guide, om det skal være ren, og ikke noget med gamle drivere, og forkerte drivere, da jeg jo allerede har haft et hav inde,, men finder jeg den rigtige og det virker, kunne jeg godt finde på at lave en clean start igen
Aner stadig ikke helt hvorfor, men med denne driver virker det..
13-1_mobility_vista_win7_win8_64_dd_ccc_whql
Den er dog gået lidt ned i windows index score i grafik, fra 6,7 til 6,6, ikke fordi det betyder en skid for min stedmor.. men lå bare mærke til det..
Har nu haft så mange forskellige driver inde, at jg tror jeg vil starte helt fra bunden med den rigtige driver, så det virker,, så den er helt frisk.. når hun får den tilbage..
Så her inden en ny formatering, starter den altså fin op, uden at hænge fast i velkommen skærmen
hejsa. tror du skal bruge Power4Gear Hybrid Utility hvor den styrer mellem onboard grafik og grafikkort. 😕 ellers også ASUS Splendid Video Enhancement Technology. Prøve det. Måske virker det..