Opstarts problemer

Diverse d.  28. oktober. 2015, skrevet af Panzer
Vist: 2090 gange.

Panzer

Nørd
Tilføjet:
28-10-2015 16:28:20
Svar/Indlæg:
91/35
Hejsa, jeg har en kammerart der har valgt at sælge hans pc fordi han ikke kan få den til at starte op efter windows update.

Jeg har prøvet at rode med det i dag og har formateret, installeret win 8.1 og ingen problemer der. Problemet er når man har opdateret windows og skal genstarte så starter den med at loade windows, men genstarter uden varsel inden den er kommet ind i windows. Det bliver den så ved med.

Bundkortet melder ingen fejl og der er prøvet med alm hdd og ssd- Sættet har aldrig været overclocket. Nogen der har en ide hvad det kan være?

Hardware er som følger

Cpu core i7-2600k
Bundkort Asus sabertooth p67
Ram Corsair vengeance 1600 mhz
Psu Coolermaster silent pro gold 600 w
Gfx Asus gtx 670
KHisdaKing

Nørd
Tilføjet:
28-10-2015 17:29:13
Svar/Indlæg:
97/2
hvad står harddisk til under bios?

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
28-10-2015 17:30:44
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvilke opdateringer er det?

Prøv at lade være med at lade den opdatere og så find de forskellige drivere hos de forskellige producenter og installer dem en ad gangen.

Det kan også være en RAM fejl. Hent memtest86 og lad den køre et par passes.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
28-10-2015 17:46:15
Svar/Indlæg:
4295/306
Hvad gør I ved Windows inden I lader den opdatere?

Jeg havde engang en kammerat der oplevede det samme fordi han havde "pirat aktiveret" windows. Det fungerede fint, men lige så snart han kørte update løb den ind i uendelige genstarter. 🙂

Ellers gør som #2 siger og sørg for at hente alle nyeste drivers fra producenterne (specielt Intel!) og opdater dem inden I kører update.

Derefter sørg for kun at hente kritiske updates og se om det virker. Til sidst kan I hente alle "ikke kritiske" opdates.

Panzer

Nørd
Tilføjet:
28-10-2015 18:39:00
Svar/Indlæg:
91/35
#1 Den står til ide i bios

#2 det er alle de opdateringer windows forslår, blandt andet chipset drivere osv. Skal nok prøve selv at hente driverne og køre memtest. Har dog først tid i morgen aften, men i skal have tak for hjælpen. Det har givet mig lidt at arbejde videre med:)

Panzer

Nørd
Tilføjet:
31-10-2015 15:54:46
Svar/Indlæg:
91/35
Jeg har kørt memtest og ingen problemer, har installeret driver til bundkort og ingen problemer. Men så snart at jeg installer driver til asus gtx670 så kommer der grønne prikker på en sort skærm, dette kommer så et par gange hvorefter den går i stå. Derefter vil den ikke starte op.

Har ikke prøvet om hdmi udgangen virker.

Det kan vel tyde på at gfx ikke virker. Men viser fint billede før man installere drivere til det.

Kan det hjælpe at prøve en anden pci port? blæserne kører på gfx og det lyser grønt

Panzer

Nørd
Tilføjet:
31-10-2015 18:06:23
Svar/Indlæg:
91/35
Har lige prøvet den anden pci port. Der kom den ind i windows men da jeg ville ændre opløsningen fra lort til full hd så kom de grønne prikker igen.

Jeg køber et brugt grafikkort og smider i. Hvis det virker ryger asus kortet lige lukt i helvede. :)