Nu ved jeg at dit budget er lidt mindre end den stol jeg snakker om her, men... Det er nu mere for at nævne en af de ting der virkelig er noget der adskiller en god stol fra en Jysk/IKEA stol.
Jeg har købt en DX Racer Max-Series, til lige under 3000 DKK, så der er selvfølgelig en masse ved den som gør den god. Men en af de ting jeg har sat mest pris på er det skum der er i sædet, og så den pude der sidder i ryggen/lænden.
At have en lænde-pude gør virkelig en del for din ryg. Du får lavet et svaj i ryggen som ergonomisk er rigtig vigtigt så man ikke sidder og falder sammen og min ryg har virkelig kunne mærke det.
At have skum i sædet som ikke er totalt dødt efter 3-4 måneder er også en af de ting jeg har sat pris på. Før havde jeg en Jysk stol, og jeg husker tydeligt hvor ubekvemt det var at sidde helt nede på plastikken - gjorde sgu ondt i røven :D Og igen, så ender man med at sidde forkert på stolen, for at det ikke er ubehageligt.
Så.... Hvis du skal købe en stol til 1200, så gør dig selv den tjeneste at gå op i sædet, om der er meget eller lidt skum i. Og så køb en pude og sæt i ryggen! Så behøver du ikke bruge 3000 DKK (medmindre du vil kunne lægge ryglænet ned 90 grader, så du kan sove i stolen) på en stol.. :)