Rasberry PI + RetroPi og 2 Snes controllers

Diverse d.  29. oktober. 2015, skrevet af Lunatic
Vist: 1789 gange.

Lunatic
 
Overclocker
Tilføjet:
29-10-2015 19:06:00
Svar/Indlæg:
20/8
Hej.
Jeg har forelsket mig i en RasberryPi 2, og set styresystemet Retropi der kan emulere ca 30 forskellige gamle koncoller.
Jeg har bestilt 2 stk Snes controllers på nettet og fået det hele op og køre til aften.
Jeg har hentet nogle Rom til NES der hedder Super mario +2 +3.
i menuerne, virker mine 2 pads upåklagelig, og jeg kan fint trykke start og sætte dem op.
men når jeg emulere ROM´s på den virker de ikke.
med noget moslen rundt, og sat et tastatur til, fandt jeg ud af piletasterne ku mario løbe på, og knap A på controlleren hoppe på.
Jeg har læst nogle forums, på engelsk, og jeg er nok ikke den bedste til at overskue hvad jeg skal gøre, når det ikke står i guideform.

MEN, har været ude med F4 i konsollen og prøve at skrive Cd <mappenavn> og fandt ud af de skulle skrives case senistivt og ende på / før det virkede, men jeg ku nu navigere rundt.
men fandt egentlig aldrig rigtig løsningen til mit problem med Snes controlleren.

på forhånd mange tak folkens =)
Had
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2015 10:24:36
Svar/Indlæg:
804/29
Hvis du er i en linux terminal / console, så brug <TAB> til autocomplete. Så får du både stavning og store / små bogstaver rigtigt fra starten.


Lunatic
 
Overclocker
Tilføjet:
31-10-2015 13:47:32
Svar/Indlæg:
20/8
"Had"
Det var en god hjælp, men denne version af linux autocompleter ikke, og er case sensitiv på mappe strukturen.

pt er min næste løsning at bestille en Xbox 360 controller hjem på usb, i håb om at den så vil tale med min rasberry pi, og at jeg så vil kunne spille.
Men det lader til at jeg står ret meget alene i den vogn med at lave en rasberry pi om til en retro gamer maskine.
(ud over en stor mængde folk på nettet der åbenbart godt kan finde fejlen jeg ikke kan)