Nogle der har Sennheiser G4me Zero?

Gaming d.  30. oktober. 2015, skrevet af Heschen
Vist: 1017 gange.

Heschen

Erfaren rotte
Tilføjet:
30-10-2015 15:37:04
Svar/Indlæg:
12/5
Lang historie kort.
Er ved at udskifte mit Steelseries Siberia V2 headset og har købt et Beyerdynamic DT 770, disse er desværre for store til mit hoved og så laver det stof de er betrukket med en lyd op af mit brillestel, så derfor skal jeg have noget andet.

Har nu testet Sennheiser G4me Zero de sidste 4 dage, men kan ikke rigtig bestemme mig. De sidder super godt og føles ikke for store eller tunge, men jeg syntes lyden er en smule "flad" og lidt lys i det.
Der er heller ikke meget bas i forhold til mit Siberia V2, men også i forhold til DT 770.

Jeg kan klart høre at jeg får flere detaljer i lydbilledet i G4me Zero i forhold til Siberia V2 som er noget mere mørk og mere bas, men syntes ikke jeg får for 1.500,- bedre lyd.

Nu kan jeg læse at mange folk derude siger at et headset skal spilles til og derved kan ændre sig utrolig meget, så jeg ville høre om der er nogle herinde der har Sennheiser G4me Zero og kan svare på om de ændre sig efter 150 timers break in? For hvis de ændre sig fra den lidt flade lyd til en mere rund lyd, så vil jeg nok påstå det er perfekt for mig da det sidder super godt på mit hoved.

Skal lige siges at jeg har et SoundBlaster Z lydkort med en 600 amp forstærker og separat headphone out.
Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2015 16:04:10
Svar/Indlæg:
342/54
Her.

Jeg bruger dog bare medfølgende USB-stik.
Det er markant bedre end mine tidligere lyttelapper.

Jeg tvivler en del på at du kan få et objektiv vurdering af om lyden ændrer sig i løbet af 150 timer.
Måske hvis du hører time 1 og time 150. Men når du har haft alle timerne indimellem med også tror jeg simpelthen ikke på du bemærker ændringen.

Kan bare sige jeg er godt tilfreds med lydkvaliteten, og pasformen er god, hvis ørerne ikke er for store 🙂
Mikrofonen er super god - næsten for god 🙂

Ramaz

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2015 16:40:32
Svar/Indlæg:
18/1
Hvis headsettet er sprit nyt så vil det kun spille bedre og bedre jo mere du får det brugt. Som du selv er inde på skal alle enheder spilles til før de spiller optimalt. Så de skal nok komme til at lyde meget bedre.
Evt. google efter nogle break-in sounds og lad dem ligge noget tid. Hvor længe kan du også google dig frem til. Så vil indspilningstiden gå lidt hurtigere.

Kan desværre ikke fortælle dig om lige præcis dette headset er godt da jeg ikke har prøvet det, men sidder selv med et par Sennheiser HD 558 og jeg kunne ikke være mere tilfreds. Synes de spiller fremragende! Har et Asus Xonar DG lydkort til at trække dem

Heschen

Erfaren rotte
Tilføjet:
30-10-2015 16:46:45
Svar/Indlæg:
12/5
Nogle der ved om man ødelægger resten af lyden i et headset ved at give bassen en 2-3 db i en EQ?

Jeg kan som sådan set godt lide lyden i headsettet, men syntes bare det lyder lidt fladt og det er nok fordi jeg er vant til mere bas og en lidt mere mørk lyd.

Hvis jeg retter lidt på bassen, vil jeg bare være sikker på at det ikke ødelægger resten af lyden.

Grunden til at jeg ikke bare prøver er at jeg har leveret sættet retur til Elgiganten.

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2015 17:38:48
Svar/Indlæg:
1300/30
har haft et sæt sennheiser PC350 hvilket er samme headset i nye klæder. Der er ikke meget bund i de høretelefoner og det ændrer sig ikke.

Måske skulle du kigge på g4me One modellen, somer med åbent design. Har selv lige købt dem og der mangler i hvertfald ikke bund, samt de spiller fantastisk af et headset at være. De er bygget på PC 360 modellen som jeg har været den lykkelige ejer af før.

G4me One lukker dog ikke af for lyden omkring dig, idet de er åbne, men giver dig en mere dynamisk lyd. Bare lige hav det i mente. Efter min mening er g4me one det bedste headset på markedet, og har været igennem en del efterhånden.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af AliasGus d. 30-10-2015 17:39:35.

Heschen

Erfaren rotte
Tilføjet:
30-10-2015 17:42:04
Svar/Indlæg:
12/5

har haft et sæt sennheiser PC350 hvilket er samme headset i nye klæder. Der er ikke meget bund i de høretelefoner og det ændrer sig ikke.

Måske skulle du kigge på g4me One modellen, somer med åbent design. Har selv lige købt dem og der mangler i hvertfald ikke bund, samt de spiller fantastisk af et headset at være. De er bygget på PC 360 modellen som jeg har været den lykkelige ejer af før.

G4me One lukker dog ikke af for lyden omkring dig, idet de er åbne, men giver dig en mere dynamisk lyd. Bare lige hav det i mente. Efter min mening er g4me one det bedste headset på markedet, og har været igennem en del efterhånden.

AliasGus skrev d. 30-10-2015 17:38:48

Mystisk for jeg har altid hørt at et lukket sæt netop skulle give en bedre bas end et åben sæt.

Men vil jeg ødelægge deres lydbillede ved at give den et par db på bassen i en EQ??

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2015 18:12:09
Svar/Indlæg:
2076/119
har du nogle form for lydkort?

jeg købte Sennheiser G4me Zero, og der da jeg fik det i computer syntes jeg endelig det var rigtig godt, men læste så at ikke alle onboard bundkort kunne trække dem, (give det sidste bass)

købte så et ASUS Xonar DGX og det gav mere bass :)

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2015 18:13:10
Svar/Indlæg:
2076/119
flot kan se nu du har et lydkort 🤡 :no: 😲 🙂

Heschen

Erfaren rotte
Tilføjet:
30-10-2015 18:29:22
Svar/Indlæg:
12/5

flot kan se nu du har et lydkort 🤡 :no: 😲 🙂

martinbg skrev d. 30-10-2015 18:13:10

Ja har et Sound Blaser Z lydkort med egen headphone amp op til 600ohm, burde være ok til et 150ohms headset

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2015 19:38:07
Svar/Indlæg:
1300/30
#5 Jeg havde slet ikke succes med at få mere bas ud af mine. Og at indstille på EQ er aldrig optimalt. hvordan lukkede lyder kontra åbne er meget forskelligt, men normalt siger man at åbne giver et mere dynamisk lydbillede. Men igen det kommer meget an på type og kvalitet