hey hwt, har en corsair hx1000w strømforsyning som nu er hverfald er 6 år nu, hvornår burde jeg udskifte denne? jeg havde tænkt mig at udskifte den når jeg opgradere min cpu og bundkort, men som det ser ud nu er det jo ikke nødvendigt så ville vente og se hvad der kommer af 6 kernet skylake eller amd zen cpuer 🤣 men der kan jo gå 1 år eller mere? hvor længe siger man de holder?
jamen med dette system lige nu ville jeg køre med den til den døde, men hvis jeg gik ud og brugte 7k på fx. et 99x system ville jeg sku være ked af hvis den stod af og åd et bundkort og processor på samme tid! og dette gamle system vil damen få når jeg udskifter, så der skal ny strømforsyning til i mit hovede, den har ingen mislyde eller noget men better safe than sorry! havde kigget lidt på denne :) https://www.komplett.dk/produc...
altså har haft 2x 470 gtx i sli aner ikke hvor meget strøm de trækker men overvejer at smide 1 980ti mere i maskinen vedmindre nvidia kommer med noget lækkert til næste år 🙂
Jeg har et system med en 5960x og to 980ti. Det suger 610W fra væggen under full load på både cpu og begge GPU´er, så det vil undre mig hvis du nogensinde har været over 500W.