Hjælp at valg af hdd

HDD/SSD/RAM d.  01. november. 2015, skrevet af Jrtm
Vist: 2112 gange.

Jrtm

Ny Bruger
Tilføjet:
01-11-2015 21:15:55
Svar/Indlæg:
0/1
Jeg har en Lacie 2big quadra, som jeg skal have 2 nye hdd i. som vi bruger til vores itunes, film og billeder. det skal være min. 3TB. Jeg har kigget på WD Black og Seagate barracuda, men ved ikke hvad der er bedst. så jeg ville hører om der er nogle her inde der kunne guide mig lidt? det behøves ikke lige at værre en af de 2 som jeg nævnt.
Tha

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2015 21:48:21
Svar/Indlæg:
833/98
Jeg har 5 seagate diskeselv, og har solgt rigtig mange af dem, og har meget lille fejl % på dem, så jeg ville klart anbefale dem.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2015 01:07:44
Svar/Indlæg:
2959/206
Altså, dit spørgsmål er - Hvilke HDD's til en NAS?

Western Digital Red, eller Seagate NAS harddiske.

Ingen grund til Black i en NAS, de vil bare lave en masse larm og bruge en masse unødig strøm.
NAS diskene spinner normalt selv ned når der er brug for det / de ikke laver meget (WD Red i det mindste).

http://www.edbpriser.dk/harddi...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 02-11-2015 01:08:25.

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2015 10:46:09
Svar/Indlæg:
709/10
Jeg er så ikke enig med #1 i den konklusion, men det skal jeg heller ikke være, da der skal være plads til os alle.

De diske, som jeg har haft igennem tiden, så er Seagate dem, som jeg har haft allermest fejlprocent på, den er så tæt på de 100 som det næsten kan komme, da jeg kun har 1 Seagate tilbage, der holder.
Alle uden undtagelse er fejlet imellem 6mdr og 1½-2 år, alle sammen lige undtagen den hybriddisk, som jeg har mine spil på idag, så egentlig betyder den heller intet, men den er vel 3 år nu, så den fejler sgu nok osse inden længe.

WD diske, og jeg bruger kun Black serien, der er fejlraten på 0, jeg har aldrig haft en WD black, som fejler.
Jeg købte den første WD disk, da diske kostede 1000 kr for 10GB hos hengangende Datacentrum før årtusindskiftet.

Samsung har jeg osse være rigtig tilfreds med igennem årene, dog bruger jeg dem ikke mere selv, selvom der sidder nogle Samsung i min partners case, og de kører som de skal, siden 500GB var standarden.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
02-11-2015 10:55:22
Svar/Indlæg:
2826/100

Holder mig selv til Western Digital efter et par uheldige oplevelser med Seagate.

I min NAS er jeg på vej over på ren WD Red serie, har dog stadig en enkelt 1 TB Seagate tilbage.

Derudover bruger jeg WD Black alle andre steder, det eneste negative jeg har omkring WD er at deres Green serie desværre har haft en lidt blakket fortid, og sjovt nok er den eneste disk jeg har haft fra WD der er stået af netop fra Green serien.

TL;DR Ville købe 2 WD Red 3TB hvis den skal bruges til NAS.

Nikkip

Overclocker
Tilføjet:
02-11-2015 16:20:38
Svar/Indlæg:
208/25
Western Digital Red