Pc opstarts problemer

Bundkort / CPU d.  02. november. 2015, skrevet af Mini84
Vist: 1905 gange.

Mini84

Bruger
Tilføjet:
02-11-2015 20:10:08
Svar/Indlæg:
0/1
Jeg har nogle problemer med min pc den vil ikke starte op den siger den ikke kan finde en boot device har så skiftet sata port uden held men har fået den til at boote fra en usb nøgle med windows på fik installeret windows på ny og alt virkede i over en uge.

Nu vil den igen ikke starte op og kan ikke finde min hardisk men vil tro hvis jeg gør det samme igen vil den er det mit bundkort der er ved at stå af eller hvad siger eksperterne??

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Mini84 d. 02-11-2015 20:11:01.
Bossmann_dk

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2015 20:55:54
Svar/Indlæg:
463/25
Defekt sata kabel?
Dem med lås på sidder bedst fast.
Bios batteri der er ved at være dødt?
Kør HDD diagnose?

Sven

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2015 21:00:55
Svar/Indlæg:
3661/82
lyder mere some defekt hdd
men det kan skyldes ram hdd og bundkort nemt.

Koer en ramtest og en hdd test.
naeppe bios battery med det symptomer.

Du kan hente mit Project Phoenix fra www.techcenter.dk der kan side memtest86+ ud paa en usb for dig. saa booter du paa dne og vupti du er igang med en ramtest.
for hdd test kig paa producentens hjemmeside.

Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
02-11-2015 23:13:20
Svar/Indlæg:
949/9
Lyder som en semi-defekt HDD/SSD. Jeg står faktisk selv i samme situation.

Her for 1 uges tid siden ville min PC ikke starte, fik BSOD hver gang den indlæste Windows.

Fik så gang i den da den på underlig vis startede efter jeg åbnede kabinettet. Jeg tænkte det nok var HDD/SSD, så jeg hentede straks CrysalDiskInfo, og ja, min SSD stod til 0% i SMART Info.

Kontaktede så OCZ(det er en OCZ Vertex 4). De bad mig opdatere firmwaren, hvilket virkede. Den var nu på 97%.

Det virkede herefter frem til i går, hvor det skete igen.
Hver gang skal jeg blot flytte rundt på SSD'en, så virker det igen, så det er nok en løs forbindelse i SSD'en.

Klump

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2015 07:34:04
Svar/Indlæg:
447/2

Lyder som en semi-defekt HDD/SSD. Jeg står faktisk selv i samme situation.

Her for 1 uges tid siden ville min PC ikke starte, fik BSOD hver gang den indlæste Windows.

Fik så gang i den da den på underlig vis startede efter jeg åbnede kabinettet. Jeg tænkte det nok var HDD/SSD, så jeg hentede straks CrysalDiskInfo, og ja, min SSD stod til 0% i SMART Info.

Kontaktede så OCZ(det er en OCZ Vertex 4). De bad mig opdatere firmwaren, hvilket virkede. Den var nu på 97%.

Det virkede herefter frem til i går, hvor det skete igen.
Hver gang skal jeg blot flytte rundt på SSD'en, så virker det igen, så det er nok en løs forbindelse i SSD'en.

Pelinox skrev d. 02-11-2015 23:13:20

lav en RMA sag hos OCZ. De plejer at byt til nyt uden nogle problemer.

Oplevede det med min OCZ Vertex og OCZ Vector :)

Flmr77

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2015 10:19:24
Svar/Indlæg:
158/14
#2 link til Project Phoenix virker ikke.