COD Black Ops III

Spil d.  06. november. 2015, skrevet af mbm
Vist: 1727 gange.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2015 09:45:10
Svar/Indlæg:
3746/627
Nogle der har prøvet det nye black ops III?

Har læst lidt inde på steams forum..
Her bliver det svinet til 😕
gabbo

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2015 12:32:14
Svar/Indlæg:
392/41
Synes ikke det er noget godt spil, havde stor forventninger at Treyarch skulle rette op på det hele, og lave noget der ligner world at war, men det har jo bare lavet cod aw. ☹

Polle68

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2015 14:54:39
Svar/Indlæg:
983/167
Ser kedelig ud. ☹

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2015 15:46:40
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg synes det er lidt.. meh.

SkylineGTR

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2015 16:29:42
Svar/Indlæg:
2011/185
Jeg har ikke selv prøvet det. Men det lader til at spillet har en sund appetit på både ram og vram og har man for lidt koster det på ydelsen og tror det er det som flere er plaget af og opblever dårlig ydelse.

Spillet lader til at det let sluger 12 GB ram og 6 GB vram når der skrues op for opløsning/eye candy på max.

Se mere her hvis i har problemer med hukommelsen:

http://www.techpowerup.com/217...

http://www.guru3d.com/news-sto...

http://www.gamersnexus.net/gam...

https://www.youtube.com/watch?...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 06-11-2015 16:34:32.

canny

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2015 16:46:31
Svar/Indlæg:
1500/79
samme lorte spil hvert år :)

Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2015 18:15:55
Svar/Indlæg:
480/8
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige om hardware året anno 2015.

The Witcher 3, bruger i 1080p Ultra settings omkring 1.6-1.9 gb vram max! Spillet som i kender er utrolig smukt, og det overgår mange nye spil; specielt dem som sluger mange vram.

Enten er programmørerne blevet dovne i deres optimering!
Eller os, så er det en måde at sælge nyt hardware på. Det med at spil nu lige pludselig skal have lige så mange vram som selve computeren!

Altså kan man sige det er software manipulation, nvidia's drivers er ikke open-source, så det er klart, at man spekulerer i disse baner.

I DX12 står der blandt andet at vram på grafikkortet bliver delt med ram på computeren og omvendt; rammene på computeren bliver delt med processoren på grafikkortet.

Således, at grafikkortet har adgang til ram på computeren osv. "De deler ressourcer"

Når jeg spiller "Battlefield 4" bruger det 10gb sidefil, på et system der har 16gb ram og et grafikkort der har 2gb. Det er vel en processes hvor computeren forud allokerer spil-data "for en bedre oplevelse".

Jeg har altid troet at hvis grafikkortet løb tør for vram, så fandt softwaren ud af at regulere og prioritere indholdet, som bliver vist på skærmen. Vi har jo trods alt, haft mange år med ufattelig lille vram størrelse, og i den periode en masse fantastiske wow oplevelse med det grafiske indhold. Så derfor fremstår det som en overraskelse at dx12 først nu, vil indeholde denne "feature"

Det der har ændret sig er opløsningen. Men er den det værd, eller er den overhoved nødvendig?

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
06-11-2015 20:17:41
Svar/Indlæg:
4295/306
#6 Kan godt følge dig. Min søn spiller Titan Fall som er fantastisk flot og kører i max settings på hans 660gtx. Så har han lige købt Ark (dino survival spil) som knap kan køre i laveste settings og det er tude grimt i forhold. Måske det er flot med det vildeste hardware, men for søren da det er dårligt programmeret til at udnytte hardware!!

Der er rigtig mange spil udviklere der virkelig ikke forstår at udnytte hardware. Og mange dårlige konverteringer fra konsol til PC!

Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2015 21:29:25
Svar/Indlæg:
480/8
#7 Lige præcis Ark Evolved er stadig i beta, og det er ikke udvilket af en anerkendt spil producent.

Så derfor hjælper "befolkningen som ejer spillet" med til eventuelle forbedringer.

Der er mange guides, som kan forbedre ens fps i ark evolved. Det køre også elendigt her ved mig samt på en vens pc.

Det er dog nogle indstillinger/flueben som skal fjernes, så stiger fps'en med cirka 20, og det visuelle ændre sig ikke meget. "Alle flueben fra motion blur og ned af, de skal fjernes og mesh detail skal i bund, samt anti-aliasing skal være på low"

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Crashzone d. 06-11-2015 21:31:20.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2015 00:11:38
Svar/Indlæg:
5874/1287
#7 skrev:
Og mange dårlige konverteringer fra konsol til PC!

Præcis. Et spil bliver i dag kodet til en konsol (eller flere konsoller) for derefter at få tilføjet PC-delen, hvilket som bekendt langtfra giver en optimal PC-kode.

I "gamle dage" hvor spil blev lavet direkte til PC, var der væsentligt bedre udnyttelse af den hardware vi dengang havde til rådighed. Jeg vil vove den påstand (men den bliver nok aldrig bevist sand eller falsk!), at et spil ville "tabe" mindre ved at blive kodet til PC, for derefter at pille det mest krævende ud til en konsol-version. På den måde ville der også blive flere glade PC-spillere 🙂

Men når et (tilsyneladende) rigtig godt gyser-spil som "Until Dawn" er et PS4-only spil, så er det jo ret tydeligt, hvor lidt vi PC-spillere betyder 😢
http://www.gamespot.com/review...

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2015 08:41:50
Svar/Indlæg:
3746/627
Håber snart der kommer spil på niveau med bf.
Bf4 er stadig det eneste spil på min disk.
Krydser fingre for SW battlefront

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2015 13:58:57
Svar/Indlæg:
3746/627

#7 skrev:
Og mange dårlige konverteringer fra konsol til PC!

Præcis. Et spil bliver i dag kodet til en konsol (eller flere konsoller) for derefter at få tilføjet PC-delen, hvilket som bekendt langtfra giver en optimal PC-kode.

I "gamle dage" hvor spil blev lavet direkte til PC, var der væsentligt bedre udnyttelse af den hardware vi dengang havde til rådighed. Jeg vil vove den påstand (men den bliver nok aldrig bevist sand eller falsk!), at et spil ville "tabe" mindre ved at blive kodet til PC, for derefter at pille det mest krævende ud til en konsol-version. På den måde ville der også blive flere glade PC-spillere 🙂

Men når et (tilsyneladende) rigtig godt gyser-spil som "Until Dawn" er et PS4-only spil, så er det jo ret tydeligt, hvor lidt vi PC-spillere betyder 😢
http://www.gamespot.com/review...

Burgurne skrev d. 07-11-2015 00:11:38

Men husker bare at pc spil salg nu igen var blevet større end konsol

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2015 19:49:11
Svar/Indlæg:
4536/104
#10 Nej hold nu. Det spil var et af de første (next-gen) spil der kom og var rushed på markedet i nyere tid. Fyldt med fejl i de første mange måneder det var ude. Min tiltro til EA og Ubisoft er helt væk efter se sidste par års rushed ufærdige releases samt idiotiske adfærd fra de store publishers.

Imo er der 2 grunde til alle kodning problemerne.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 07-11-2015 19:50:23.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2015 19:55:21
Svar/Indlæg:
4536/104
1. Penge... time is money og de har ikke tid til at lade kodningen og test stages tage den tid det tager for at få fejlfrie releases. Problemet er at kunderne er dumme og sætter Ingen krav de køber/forudbestille(r) ud fra francheises og ikke ud fra om produktet er færdigt og godt. Godtroende morons og penge er problemet. Næsten ingen firmaer sætter

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 07-11-2015 20:04:27.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2015 20:03:26
Svar/Indlæg:
4536/104
Value på produktets egenskaber og de vigtige ting. Hvis de for markant mindre efford kan sælge tonsvis af broken crap og slamkode uden at stå til ansvar. Desværre er der langt mellem de gode early 2000 spil udgivelser og udviklere. Pt er f2p pc titler samt value og blizzards spil de bedste pcspil 9 ud af 10 gange. F2p på grund af at de kan prøves gratis og derved vurderes inden folk ofte bruger penge på titlerne. Desværre er de så ofte overprised med deres indhold for at kompensere for alle dem der aldrig bruger penge på titlerne.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 07-11-2015 20:07:30.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2015 21:27:51
Svar/Indlæg:
3746/627

#10 Nej hold nu. Det spil var et af de første (next-gen) spil der kom og var rushed på markedet i nyere tid. Fyldt med fejl i de første mange måneder det var ude. Min tiltro til EA og Ubisoft er helt væk efter se sidste par års rushed ufærdige releases samt idiotiske adfærd fra de store publishers.

Imo er der 2 grunde til alle kodning problemerne.

Fearless Angel skrev d. 07-11-2015 19:49:11

Det eneste nyere spil der stadig er aktivt online.
Grafisk er det da også i top.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2015 21:34:06
Svar/Indlæg:
4536/104
#15 alle nyere(fra 2010 og frem) store f2p titel er stadig aktive med mange brugere (lol/wot/dota2/TF2/heartstone/osv osv).
+ mange andre titler er da også stadig aktive, D3 køre efter mange år stadig med mange spillere, samme kan nævnes om mange af valves titler, + minecraft, + ældre COD titler + ældre fps titler. Så det er noget bullshit du bruger som udgangspunkt for at det skulle være bedrer end resten.

Derudover så havde BF4 spillet seriøse problemer i starten da det kom ud, + de gav sågar en våbenpack gratis til folk i starten fordi de godt kunne se de havde rushet release og lavet lort i den.

Ja grafikken er god, men der har skullet mange patches til for at rette lags/slamcode osv osv i dens første aktive måneder efter release.

de 2 problemer jeg nævnte(eller kun fik nævnt 1 af), er penge og efford/forbrugernes elendige købetrang til franchises og AAA+ series der bliver kørt i døden for at malke koen, samt det jeg ikke fik nævnt, men som var nævnt tidligere, Console ports, hvilket man kun kan bekæmpe hvis vi får 100% ens hardware i consoles og Pcs, og detsværrer er det næppe nok at de deler X86 delen, tror også softwaren skal være næsten ens før vi får bugfree/fejlfrie pc consolport releases.

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Fearless Angel d. 07-11-2015 21:39:17.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2015 21:42:26
Svar/Indlæg:
3746/627
Ok helt enig

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2015 23:20:14
Svar/Indlæg:
5874/1287
#16 skrev:
Console ports, hvilket man kun kan bekæmpe hvis vi får 100% ens hardware i consoles og Pcs, og detsværrer er det næppe nok at de deler X86 delen, tror også softwaren skal være næsten ens før vi får bugfree/fejlfrie pc consolport releases.

Det er jo netop det der er problemet! De koder i dag til laveste fællesnævner (konsol), for derefter at putte øjeguf mv på bagefter til PC, og de gør det altså ikke ret godt IMHO. Vil man lave spil til både PC og konsol, så burde man kode spil til PC, optimere det så godt man nu kan (og firmaet har råd til), for DEREFTER at beskære det, så det kan køre på konsol.
Jeg har i dag selv installeret COD Black Ops III på min PC for at se om det virkeligt er kodet så dårligt ... og ja, det er det tilsyneladende. Uden at være pænere end Battlefield 4, så bruger det mange flere resourcer. Mit GTX 980Ti burger alt sit Vram (6Gbyte), og selve PCen svinger mellem 9,5 og 15 Gbyte ram forbrug (kun spillet, viruskiller osv i gang). Men ... så længe folk køber deres lo ... øhhh crap, så bliver de ved. Men igen, hvis folk IKKE køber deres crap, så holder de måske helt op med at lave "PC-konverteringer"?? 😢
Nogen med et bud på, hvordan vi får "dem" til at starte med PC-kodning og/eller bedre optimeringer? Det kan ikke være meningen med dette kæmpe ramforbrug i en almindelig opløsning (2560x1440), så hvad med de stakler der spiller i 4k? TitanX er vel deres eneste valg af grafikkort?

Forøvrigt helt enig med #16 ang. Battlefield 4! Det er først senere det er blevet fornuftigt at spille 🙂

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2015 09:44:22
Svar/Indlæg:
3746/627
Bf4 er gudespillet.
Er der et nyt bf på vej?

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2015 16:07:48
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hmmm, tja ... hvad skal man sige ???? Boller fra Kohberg ... Men jo, der er planlagt en ny Battlefield til 2016:
http://www.gamespot.com/articl...

Jeg selv venter dog mere spændt på Far Cry 5:
http://farcry5news.com/far-cry...