'8' core bulldozer... Sagsøgt ovenpå misledende markedsføring.

Bundkort / CPU d.  10. november. 2015, skrevet af M.Beier
Vist: 1268 gange.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-11-2015 12:50:55
Svar/Indlæg:
2085/124
Synes at have nævnt det nogle få tusinde gange herinde.
Håber at McCloud giver lagkage når at AMD taber retssagen. 🤣

http://arstechnica.co.uk/tech-...
Sven

Superbruger
Tilføjet:
10-11-2015 13:40:34
Svar/Indlæg:
3661/82
Praecist hvad jeg har sagt flere gange herinde. og selv HWT's skribenter forstaar ikke designet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 10-11-2015 13:58:59.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2015 14:24:57
Svar/Indlæg:
2959/206
De har dog aldrig lagt skjul på det?

Billeder af designet på CPU'en har været ude så længe jeg mindes. At nogle folk ikke har forstået designet burde ikke være AMD's skyld. Jeg forstår heller ikke 100% designet på en Bugatti, betyder det at jeg kan sagsøge dem?

Eller er det i klager over at det er 2x4 design? 2 Integer cores per 1 FPU?

Ja, jeg har læst op på det, men det har været common knowledge siden de kom ud. At folk der ikke har læst op på deres lektier burde ikke videre være AMD's problem - Og den har 8 integer cores, dog delt på kun 4 FPU - Så på sin måde er det en 8core.

At diverse brancher der skal bruge FPU kræfter har købt en billig 8350 eller lignende fordi at der stod 8 cores er så jo hvad sagsmålet her skal finde ud af.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-11-2015 14:49:23
Svar/Indlæg:
2085/124

De har dog aldrig lagt skjul på det?

Billeder af designet på CPU'en har været ude så længe jeg mindes. At nogle folk ikke har forstået designet burde ikke være AMD's skyld. Jeg forstår heller ikke 100% designet på en Bugatti, betyder det at jeg kan sagsøge dem?

Eller er det i klager over at det er 2x4 design? 2 Integer cores per 1 FPU?

Ja, jeg har læst op på det, men det har været common knowledge siden de kom ud. At folk der ikke har læst op på deres lektier burde ikke videre være AMD's problem - Og den har 8 integer cores, dog delt på kun 4 FPU - Så på sin måde er det en 8core.

At diverse brancher der skal bruge FPU kræfter har købt en billig 8350 eller lignende fordi at der stod 8 cores er så jo hvad sagsmålet her skal finde ud af.

DjeavleN skrev d. 10-11-2015 14:24:57

Det som de bliver sagsøgt over er at proklamere at det er 8 core CPU, og ikke 4.

Designet har været tilgængelig fra da NDA blev løftet - så før at den var i butikkerne.
Men, jeg lavede egentlig blot denne tråd for at nævne at nu rørte det på sig, og en satsning på Internettets mest påståelige dansker måske ville komme med et forsigtigt 'beklager, jeg skrev en masse møg', selvom det næppe sker 🤣

Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
10-11-2015 15:24:06
Svar/Indlæg:
2045/273
Ja spændende vi må se hvad det ender med. 😛

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
10-11-2015 16:50:58
Svar/Indlæg:
15982/637
Såvidt jeg husker så har det mere eller mindre været et fortolkningsspørgsmål om den har være 4 eller 8 kernet pga hvilket instruktionssæt, der har været det mest gængse.
Er det ikke temmelig sent at lange ud efter AMD på det grundlag ? men OK, det er også i USA det har sit ophav... der hvor man skal have advarsler i manualerne til mikrobølgeovne om ikke at tørre husdyr i dem!.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
10-11-2015 17:25:20
Svar/Indlæg:
3661/82
Det er ikke pga instruktionsaettet. medmindre du mener at fpu delen er et separate instruktionsaet. Begrebet kan godt traekkes til det men det er ikke den normal tolkning af instruktionssaet.

pointent er at deres cpu kun har 4 fpu units. dvs 4 af deres 8 cores reelt set ikke er fulde og ikke har ders fpu del. Vi skal tilbage til 486sx for at en "core" var uden sin fpu del

dertil skal ligges at foreste generation af deres bulldozer enhed kun havde en fetch/units til de 2 interges units lige saa. saa er det su ret hampert at tage betegnesle 2 core. Det fixedes de i 2nd geenration med en seperat fetch unit til hvert interger unit. men stadigvaek var det kun 1 fpu units for hver 2 "cores"

helt uenig. almindelige folk skal ikke have alment kendte begreber twisted af smarte marketings tricks.
Du skriver det som om alle burde vide at der var tale om 1 fpu til 2 integer units. Men laes her rundt paa hwt hvor mange der anbefale AMD fordi den har 4 eller 8 cores som aner hat om de manglende fpu units.
Selv skribenterne har fremvist manglende indsigt i interger vs fpu dele af en "core".
saa at mene at alment folk skal kunne vide det nar de folk der skal viderebringe information ikke goer, er maaske lige at stille nok krav til folk.

Derudover haaber jeg det faar AMD tilbage til at fokusere paa rigtige performance i deres CPU'er saa vi kan faa dem tilbage til at konkurrende imod Intel.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 10-11-2015 17:25:46.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2015 13:30:53
Svar/Indlæg:
5474/39
mysitiske de amerikaner, der var ikke nogen sagsøgte Intel for gøre samme nummer med Core 2 Quad serien i sin tid...

Det er kun fordi, det ikke er intel.

Det er kun nørder og amerikaner går op i sådan noget. Desuden er Amd producent først lavede en ægte Quad core cpu.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 11-11-2015 13:31:58.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
11-11-2015 14:13:42
Svar/Indlæg:
2085/124

mysitiske de amerikaner, der var ikke nogen sagsøgte Intel for gøre samme nummer med Core 2 Quad serien i sin tid...

Det er kun fordi, det ikke er intel.

Det er kun nørder og amerikaner går op i sådan noget. Desuden er Amd producent først lavede en ægte Quad core cpu.

Shadowhunter skrev d. 11-11-2015 13:30:53

Intel' første quad var skam quad, det var blot 2 DIE af 2 cores, ingen falsk markedsføring... Såfremt vi holder os til desktop segmentet

QX6700
*den var iøvrigt ret pebberet i produktion...

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2015 19:40:44
Svar/Indlæg:
2959/206
#6 - Dog er det, det samme som med mit egen latterlige eksempel.

"Jeg forstår heller ikke 100% designet på en Bugatti, betyder det at jeg kan sagsøge dem?"

Der er mange ting jeg ikke forstår, at sagsøge på baggrund af dette lyder som en af de dummere ting som jeg kunne gøre. Ændrer dog heller ikke på at der er 8 Integer cores.