Ny bærbar til mutter

Bærbar d.  10. november. 2015, skrevet af da9l
Vist: 1375 gange.

da9l
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2015 21:27:27
Svar/Indlæg:
28/13
Mutter skal ha ny bærbar og leder i den forbindelse efter en passende maskine

Hun bruger den ikke til andet end alm. casual browsing, netbank og lidt skriveri også at se dvd film på når den er med på ferie.

Det betyder jo så i den forbindelse at kravene til den ikke er vildt høje spec mæssigt, men derimod ligger mere vægt på det ydre.

Jeg tænker derfor følgende:
* - God skærm! Gerne IPS panel og faktisk hellere en 1366x768 opløsning end FullHD (tingene bliver for små og windows scaler stadig ikke ordentligt).
* - Godt tastatur. Nummeriske taster et et MUST. Evt. med backlight men ikke et krav
* - DVD drev
* - God byggekvalitet

Har en 256GB SSD til at ligge, så den kan have en hvilken som helst crap hdd installeret, den bliver alligevel skiftet ud :)

Pris leje ~8.000 kr

Mit eget bud er denne
http://www.laptops.dk/product_...
.. Og ja den har ikke IPS panel og den har SSD.. Det eneste grund til at jeg lige har valgt den er pga. Lenovos anerkendte tastatur, som jeg selv kan sige god for 🙂 Men netop fordi den ikke lige har en IPS skærm kunne jeg godt tænke mig at høre om i har nogle bedre bud..

Kan i assistere?
PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
10-11-2015 22:19:11
Svar/Indlæg:
293/32
Hvis hun alligevel ikke skal bruge den til andet, end de ting du nævner, synes jeg da det er meget at smide 8000 kr efter! 😲

Hvad med denne, og så smide din SSD i? Så er hun godt kørende efter min mening! :yes:
https://www.dustinhome.dk/prod...

Ved godt den ikke har IPS-panel! Men tvivler på du finder et IPS-panel med 1366x768... Tror faktisk slet ikke det findes! 😛


da9l
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2015 22:40:08
Svar/Indlæg:
28/13
Der findes faktisk IPS paneler med den opløsning :D Min ThinkPad X230 har ihvertfald et og det kører netop den opløsning :)

Udemærket maskine du linker til, jeg er bare bange for at tastaturet er for ringe af hvad jeg kan læse mig til :/