Elendig skærm i bærbar (Reklamation)?

Diverse d.  11. november. 2015, skrevet af cellkill
Vist: 1449 gange.

cellkill
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2015 12:48:17
Svar/Indlæg:
246/26
Min nabo har købt en Bærbar i Fona, men han er utrolig skuffet over skærmens kvalitet.

Har så kigget på den og må indrømme den har virkelig en dårlig skærm.
Har taget nogle billeder for at se jeres holdning og kommentar.

Kameraet kan desværre ikke tage de små vertikale streger man tydeligt kan se, kigger man direkte på skærmen.

Valgte at tage nogle billeder af mine andre skærme som eksempel.
https://db.tt/kHVu3bpY Billeder




Test billede.

Dette er det ene billede jeg testede med for at sammenligne og i kan sammenligne med.

Den blev sendt til rep. Der var flere ting ved den.
Fona mener ikke der er noget at komme efter. (Sådan er alle skærme)


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af cellkill d. 11-11-2015 13:08:16.
cellkill
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2015 13:41:04
Svar/Indlæg:
246/26
Der er tale om denne bærbar.
Lenovo G70-35 A8/8/1TB
https://fona.dk/lenovo-noteboo...


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
11-11-2015 13:51:31
Svar/Indlæg:
1767/90
Det burde ikke se sådan ud.. Du har self. tjekket for drivers osv? Er der nogle indstillinger i bios til gfx ?


cellkill
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2015 13:57:09
Svar/Indlæg:
246/26
Inde i bios er der intet at komme efter.
Alle drivere er installeret og alt sat på maks.

Har lavet en hel del computere/bærbar. Men den her er jeg godt nok overasket over.
Endda min gamle Acer bærbar fra 2003 har bedre skærm end denne.

Men Fona mener ikke skærmen er dårlig. Den er lige kommet fra reklamation.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2015 13:59:43
Svar/Indlæg:
8947/160
Lol, når den ikke engang kan hamle op med en gammel lenovo fra 08 så er den virkelig dårlig. Selvfølgelig er der noget galt. Jeg ville tage nogle rigtig gode billeder og så sende dem direkte til lenovo. Er ret sikker på de ikke vil "have det siddende på sig"


Silver
 
Superbruger
Tilføjet:
11-11-2015 14:09:06
Svar/Indlæg:
104/8
:no: Bærbar pc med en stor og flot HD+skærm 😲

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Silver d. 11-11-2015 14:09:40.


cellkill
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2015 14:49:23
Svar/Indlæg:
246/26
Ja! HD+ 🤡 :no:


Silver
 
Superbruger
Tilføjet:
11-11-2015 15:19:33
Svar/Indlæg:
104/8
Den må de sku bare bytte :yes:


cellkill
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2015 15:26:19
Svar/Indlæg:
246/26
Vi prøver i morgen igen. Der kører vi hen til butikken og siger han ikke er tilfreds.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
11-11-2015 16:06:03
Svar/Indlæg:
1500/79
"Du får en flot og stor 17,3" HD+skærm med en opløsning på 1366 x 768 pixels"

Er bange for at skærmen er sådan! 😕

Sætter jeg min 22" skærm til samme opløsning, så ligner det også pis. 😳




cellkill
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2015 16:14:35
Svar/Indlæg:
246/26
Skærmen er på 1600x900 ved ikke hvorfor de har skrevet 1366x768 😕

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af cellkill d. 11-11-2015 16:17:31.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2015 16:20:37
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. opløsning V/S skærmstørrelse er da forhåbentligt sat således sammen, at man ikke får striber eller andet unormalt fra en ny pc :) Jeg var også gået tilbage med den :yes:

God luck


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
11-11-2015 16:52:28
Svar/Indlæg:
1500/79

Skærmen er på 1600x900 ved ikke hvorfor de har skrevet 1366x768 😕

cellkill skrev d. 11-11-2015 16:14:35


Hmm, så er det ikke det der er galt! :)


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
11-11-2015 17:53:15
Svar/Indlæg:
755/6
har de måske den samme model stående i butikken så kan du evt samlinger dem med hinanden. 😕


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
13-11-2015 03:13:06
Svar/Indlæg:
2518/53
"we notice a blue cast. However, this problem can be improved or even solved with a display calibration."
Har du prøvet det?


cellkill
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2015 08:15:29
Svar/Indlæg:
246/26
#14 prøvede alt fra IT skuffen.

Den er til rep, og nu for vi at se hvad sker.

Men sikke en kamp med sælgerne, på ingen måde ville de give sig indtil man begyndte på sine 20år med computere og ren nørd/it kendskab snak.


cellkill
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2015 08:52:03
Svar/Indlæg:
246/26
Opdatering.

15-11-15: Sent på værksted
17-11-15: Den skal have ny skærm
11-12-15: Den er stadig på værksted 😕

Ejeren er ved at blive godt tosset efterhånden og forstår ham godt.


Vichy
 
Superbruger
Tilføjet:
11-12-2015 09:22:56
Svar/Indlæg:
419/47
#16 Det er jo for ringe..
Ring til eb.dk eller noget i den stil!


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2015 13:07:01
Svar/Indlæg:
1334/15
#17 - ja umiddelbart kunne det være en god tanke, men tror desværre, at disse sager efterhånden er så almindelige, at det kræver mere alvorlige ting, før de laver overskrifter på det :)

Men måske er det ligesom, når vi politianmelder småsvindlere, at det er mængden af anmeldelser, der aktiverer en prioriteret politimæssig indsats :)


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2015 13:25:16
Svar/Indlæg:
486/13

#17 - ja umiddelbart kunne det være en god tanke, men tror desværre, at disse sager efterhånden er så almindelige, at det kræver mere alvorlige ting, før de laver overskrifter på det :)

Men måske er det ligesom, når vi politianmelder småsvindlere, at det er mængden af anmeldelser, der aktiverer en prioriteret politimæssig indsats :)

korsk skrev d. 11-12-2015 13:07:01


Tag kontakt til forhandleren den er købt hos og bed om en melding fra dem om hvor længe der forventes før den er retur, og samtidig en alternativ løsning såfremt den ikke er tilbage indenfor rimelig tid, hvilket man kan argumentere for er overskredet allerede.

Men gør et krav gældende, fx. at den skal være retur indenfor 7-14 hverdage ellers ønskes købet ophævet. Og gør det for guds skyld pr. mail så der er noge skriftlig dokumentation for henvendelsen :)


Sælger(forhandler) må tage kampen med værkstedet for ejeren og få det løst tilfredsstillende :)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
11-12-2015 13:55:06
Svar/Indlæg:
3661/82
Foan har total elendigt service paa deres laptops.

xkonens har haft datters babar til rep 7 gange og der tager nemt 4 uger hvergang.
har sagt til hende hun skall tage den med forbruger tingentangels. men hun har ikke haft nosser nok til at goere det.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2015 14:43:33
Svar/Indlæg:
1334/15
#19 - ser nu ikke lige en tydelig sammenhæng mellem vore indlæg, men du har da fuldstændig ret i, at man altid skal sørge for mest mulig brugbar dokumentation, da enhver klageinstans som det første vil spørge/kræve dette for at kunne oprette en sag :yes: At begynde at spille en fodboldkamp uden bold giver jo heller ikke den store mening - men måske lidt sjov på banen? hehe...

#20 - 7 gange til rep. ?? - så må du da ha` et krav gældende om udskiftning til en anden pc?..

Men dèt er der sikkert andre der er mere inde i, da jeg (endnu) ikke selv har været ude i den triste situation :)

Er det forøvrigt konen eller dig, der har "nosserne vedhæftet" i familien? hehe....

Du er jo en forstandig mand - så du må da bare tage over!.. Sådan gør en RIGTIG mand - og konen gir`så muligvis lidt andet end gløg og klejner her op til jul 😛 😀



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af korsk d. 11-12-2015 14:54:33.


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
11-12-2015 17:01:59
Svar/Indlæg:
2518/53
Det er faktisk så lang tid at den har tabt i værdi/mulighed for at kunne gå ud og få mere for samme penge nu.
Hvad med at se om det ikke er muligt at lave det til en retur sag og få pengene igen?


cellkill
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2015 20:21:53
Svar/Indlæg:
246/26
Problem stilling 1. Den er købt på Finansiering. Så han betaler imens den er på værksted. Ikke sat mig 100% ind i det for har aldrig leaset eller købt på Finansiering.

Har lovet ham at hjælpe så godt som mulig. Men som vi ved er de ikke til at rokke.