vedr. Swipp og snyd

Hyggehjørnet d.  17. november. 2015, skrevet af Drunken
Vist: 2684 gange.

Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2015 21:20:25
Svar/Indlæg:
1107/258
Heysa alle.
Har købt lidt forskelligt over swipp appen fra en bruger herinde(ny bruger). Han var registreret på swipp og det er jo med nemid. (måtte selv lige oprette mig som bruger)
Kan man alligevel skjule sin identitet hvis det ender med en politi anmeldelse ? Swipp gir jo tlf nr og fulde navn. men intet hit på nettet.
Efter brok fra mig, da han ikke lige virker troværdig pludselig, vil han føre pengene tilbage, super, men så virker mobilepay ikke. ya right. mange ting der ikke spiller ind. Mest fordi vi brugte swipp lol,
Men igen overførsel sket fredag og pakke afsendt (påstår han) Lørdag. Hvad ville i gøre ? andet end at vente på nok ingenting ;)
æv troede det var sikkert når nemid var inde over ^^ Men igen måske pakken kommer.. bumbum.
Xabre^
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2015 21:38:31
Svar/Indlæg:
178/21
Der er ingen forskel på om du bruger swipp eller mobile pay. Hvis du mener du har været udsat for svindel, skal du melde det til politiet, som kan få de oplysninger der skal bruges i din bank. For du kan ikke "skjule" dig bag swipp.

Men - hvis manden har sendt det lørdag, så kan du ikke være sikker på at have det allerede tirsdag, hvis det er med postdk :)


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
17-11-2015 21:41:25
Svar/Indlæg:
5363/442
Swipp er det samme som en bankoverførsel, og politiet kan let finde personen - om de så gør noget ved det er måske så en anden sag..


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2015 21:54:52
Svar/Indlæg:
4337/121
#2 Det gør de 🙂


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
17-11-2015 22:35:08
Svar/Indlæg:
2672/468
3# Det gør de så ikke i særligt mange tilfælde... jeg har anmeldt 2, og der er sket 0 og niks.. Begge med mobilepay.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 05:39:52
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm.. håber sgu da politiet gider men i disse tider har de jo nok travlt med fartbøder etc. Burde jo være relativ let at finde. men vi er 2 som nok er levet taget ved røven. meeen gir det nu lige dagen ud. som sagt er post.dk nok ike lige altid så hurtige.
Hvis man anmelder det til politiet hva skal man så ha med som "bevis" ? Udprint af samtale over pb her og fra sms ?


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 08:41:20
Svar/Indlæg:
786/83
Når du bruger swip og mobilepay har du samme muligheder for at gøre indsigelse, som hvis du havde betalt med dit dankort (også hvis du handler med en privatperson).

Hvis du ikke får din vare, kan du gøre indsigelse over for din bank. Bankerne skal herefter behandle din indsigelse efter reglerne i betalingstjenesteloven. Hvis du ikke har fået din vare, vil du med stor sandsynlighed få dine penge refunderet af banken.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
18-11-2015 09:13:13
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er ikke helt det samme som betaling med kreditkort. Du skal kontakte danske bank. De har før været hjælpsomme i lignende sager.

Egentlig er mobilepay en konto til konto overførsel, og de kan ikke umiddelbart trækkes tilbage, medmindre at modtagerbanks kunde godkender en tilbagetrækning.

Edit, hov, så ikke lige at det var svipp. Men samme koncept, kontakt dem bag svipp.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MazdaMadsen d. 18-11-2015 09:14:59.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 10:54:52
Svar/Indlæg:
1107/258
Snakket med min egen bank. De siger de intet kan gøre og at swipp er ligesom at gi kontant til en person. Det er så jyske bank. Må høre dem bag swipp.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
18-11-2015 10:58:21
Svar/Indlæg:
5363/442

Når du bruger swip og mobilepay har du samme muligheder for at gøre indsigelse, som hvis du havde betalt med dit dankort (også hvis du handler med en privatperson).

Hvis du ikke får din vare, kan du gøre indsigelse over for din bank. Bankerne skal herefter behandle din indsigelse efter reglerne i betalingstjenesteloven. Hvis du ikke har fået din vare, vil du med stor sandsynlighed få dine penge refunderet af banken.

speed six skrev d. 18-11-2015 08:41:20


Forkert, der er stor forskel på betaling med dankort og bankoverførsel/swipp/mobile pay. Med Dankort kan man ret hurtigt få pengene igen, hvis man ikke modtager den.

Det kan man altså ikke med de andre metoder, her er en frivillig tilbageførsel eller politianmeldelse den eneste vej frem - bankerne tilbagfører ikke pengene uden videre.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
18-11-2015 11:01:13
Svar/Indlæg:
5363/442

Snakket med min egen bank. De siger de intet kan gøre og at swipp er ligesom at gi kontant til en person. Det er så jyske bank. Må høre dem bag swipp.

Drunken skrev d. 18-11-2015 10:54:52


Jyske Bank er "dem bag swipp" - sammen med Nordea, Arbejdernes Landsbank, diverse sparekasser, Lån og Spar mfl.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 11:08:14
Svar/Indlæg:
1107/258
Snakket med swipp support. De kan ikke gøre noget. Siger det er banken der skal tage stilling. Så nu det kun politiet. Så intet sikkerhed i swipp åbenbart. Ærgerligt.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
18-11-2015 11:24:40
Svar/Indlæg:
5363/442

Snakket med swipp support. De kan ikke gøre noget. Siger det er banken der skal tage stilling. Så nu det kun politiet. Så intet sikkerhed i swipp åbenbart. Ærgerligt.

Drunken skrev d. 18-11-2015 11:08:14


Ja det er lidt spøjst når nu Swipp faktisk markedsfører sig selv som værende "sikkert".


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 11:57:32
Svar/Indlæg:
7765/230

Snakket med swipp support. De kan ikke gøre noget. Siger det er banken der skal tage stilling. Så nu det kun politiet. Så intet sikkerhed i swipp åbenbart. Ærgerligt.

Drunken skrev d. 18-11-2015 11:08:14


Ja det er lidt spøjst når nu Swipp faktisk markedsfører sig selv som værende "sikkert".

Pizzadude skrev d. 18-11-2015 11:24:40

Ja han burde sende tråden til:

så sker der nok noget. 🙂


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 12:36:13
Svar/Indlæg:
3385/80
Ring til det nummer du har overført til og be' om en forklaring og et tracking nummer. Kan du ikke få det, eller tager de ikke telefonen, så smid en sms med at hvis du ikke har modtaget dine ting eller pengene inden i morgen, så bliver de politianmeldt.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 12:55:41
Svar/Indlæg:
1107/258
Har sagt jeg anmelder det igår og han fik chancen til at overføre retur. Men intet sket og som sagt nu tavshed. Så næste stop er noget politistation et sted. Idag eller imorgen. Har sgu for travlt til det pis. Æv.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 13:49:31
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej - ja det er sku surt, når der er platugler i mosen :yes:

Husk at du handler på alles vegne, når du anmelder en sag til politiet. Ellers bliver klovnen bare høj i hatten, og lader det gå ud over andre på div. sites.

nu får politiet jo bevilling til ekstra 700 mand, og så må vi håbe, at ikke alle skal stå med maskinpistoler langs vores grænser, men at nogle får en plads bag en pc for, at finde/klaske flere netidioter der ikke kan holde styr på moralen 🙂

Hvis han efter et par dage endnu ikke, har fået styr på tingene så skriv til crewet. De kan som start blokere/slette ham. Og så husk, at det altid er eksta risikabelt, at handle med nye brugere. Brug F2F overfor disse indtil deres moral, og "handelsværdi" er blevet noteret i fortrolighedstråden herinde/andre steder 🙂


Nejihyuga
 
Nørd
Tilføjet:
18-11-2015 14:29:35
Svar/Indlæg:
60/2

At man stiller spørgsmål ved Politi's opgaveløsninger eller mangel ud fra nogle forums posts eller hvorvidt Swipp er "sikkert"

Politiets opgaveløsning bliver dikteret ud fra love og bestemmelser og ikke ud fra hvad #korsk finder retfærdigt eller fordi #Drunken mener de skal prioritere anderledes.

Så hvornår og hvordan en sag bliver løst kommer an på de faktorer Politiet har tilgængeligt, den største faktor om en sag bliver løst/opklaret er om der er bevisbyrde.
Så fordi du bliver snydt for penge over Swipp skal politiet have klare beviser for at det er det der er sket.
Og at det ikke bare handler om en uoverensstemmelse hvor den ene har set sig surt på den anden.

Og fordi du har givet alt i sagen du har tilgængeligt er det ikke det samme som at det giver det udfald du håber på.

Politiet kan kun arbejde indenfor de rammer de får ud stukket, så fordi du ringer og siger naboen har stjålet 2500DKK over et betalingssystem hvor i havde en aftale.
Så skal politiet stadig bevise det er der er sket.

Og at Swipp er sikkert, hvorfor skulle det ikke passe?
Jeg har da aldrig oplevet problemer med Swipp/Mobilepay at nogen hackere/crackere kunne kigge med og stjæle oplysninger eller direkte lænse min konto.
Men idiotsikkert er det ikke, fordi du overfører penge til en anden person kan de ikke forhindre da det hvad det er designet til.
Der er rent faktisk en flere dokumenter tilgængeligt til Mobilepay og Swipp som beskriver den bedst mulige brug af produkterne.

At man henviser til Ekstrabladet siger også meget i min bog om hvilket niveau rent fagligt tråden ligger på og hvor kildekritisk man er til det der bliver skrevet.



crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 14:38:53
Svar/Indlæg:
7765/230
#17
Hvis der er problemer med at få bankerne til at tilbageføre penge i tilfælde at snyd...... er det imo. fanme ikke sikkert....
Har og får aldrig betaling på min fon..... :no:


Nejihyuga
 
Nørd
Tilføjet:
18-11-2015 14:45:27
Svar/Indlæg:
60/2

#18
Så forstår du bare ikke hvordan verden hænger sammen.

Så jeg overfører 850DKK over Swipp går ned i banken og siger de skal tilbageføre på grund jeg er blevet snydt, i realiteten er jeg ikke blevet snydt, jeg gider bare ikke betale da jeg har fået varen og vil heller have den gratis nu da banken jo bare kan tilbageføre fordi jeg siger det.

Tag og få lidt realitets sans for hvad der giver mening.

Og Swipp og Mobilepay er sikkert i den forstand hvorved de mener det er sikkert, for nej det er ikke idiotsikkert.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Nejihyuga d. 18-11-2015 14:58:57.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 15:09:58
Svar/Indlæg:
1107/258
Tja min pointe er jo bare at jeg ikke troede folk ville snyde når de var nemid registrerede. DERFOR troede jeg det ville være sikkert. Men ok jeg blev klogere.

Og politiet kan vel få "beviser" fra både mig og anden bruger som har masser af sms, fra samme nr, hvor det fremgår at pakken ikke er sendt ordentligt efter aftale.
Men ja tror bare jeg stopper med at købe brugt uden fjæs til fjæs handel.
Men fatter ikke hvis politiet ikke kan gøre noget - Så har han jo sagt det til 100 af sine venner og så gør de alle det her, da de tjener mere i timen end et almindeligt arbejde.. Måske jeg skal skrive om han kan bruge en lærling lol 🤣
Nå. Må se tiden an.



Nejihyuga
 
Nørd
Tilføjet:
18-11-2015 15:16:20
Svar/Indlæg:
60/2

#20

Så du forstår ikke Politiet skal arbejder under de samme love og bestemmelser der gælder for alle bosiddende i landet?

Der er en bevisbyrde der skal løftes i forhold til at kunne komme frem til afgørelse.

De beskeder og e-mails skal være af sådan en karakter der ikke kan være tvivl om hvad essensen er, samt kunne henføre dem til sagens karakter og en paragraf at dømme efter.

Bare fordi din virklighed dikterer noget, er det ikke den samme virklighed Politiet står over for eller samme virklighed jeg ser.




Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Nejihyuga d. 18-11-2015 15:29:14.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 17:14:27
Svar/Indlæg:
4337/121
Anmeld anmeld anmeld ??


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 17:45:41
Svar/Indlæg:
1334/15
#17
Politiets opgaveløsning bliver dikteret ud fra love og bestemmelser og ikke ud fra hvad #korsk finder retfærdigt eller fordi #Drunken mener de skal prioritere anderledes.

Jeg taler overhovedet ikke om, hvad jeg synes er retfærdigt, men blot om, at med større resourcer ville det forhåbentligt være muligt, at dække aktuelle område bedre end i øjeblikket, da det jo er et tiltagende problem, der koster borgerne millioner, samt giver utryghed over mange ting på nettet.

HVEM der så skal vurdere/uddelegere disse bemandingsopgaver, er derfor bedøvende ligegyldigt. Politiets resourcer er forøvrigt IKKE kun sat ind i kasser for de enkelte opgaver!. Der er bevilling til større kassetænkning (flere områder/ evt. sammenhængende), hvor politiet så kan agere indenfor.

Og kom så venligst ned fra din hest. Den tone er der ingen - ej heller #18 - der forøvrigt har fuldstændigt ret i sit udsagn, der gider høre på!. Det er kun dig, der svarer i øst, når folk skriver i vest..

Du skriver: Så jeg overfører 850DKK over Swipp går ned i banken og siger de skal tilbageføre på grund jeg er blevet snydt, i realiteten er jeg ikke blevet snydt, jeg gider bare ikke betale da jeg har fået varen og vil heller have den gratis nu da banken jo bare kan tilbageføre fordi jeg siger det.

Det er da det dårligste eksempel længe herinde!, da man selvf. betaler før man har fået varen leveret. Det gælder i alle handeler, med mindre man betaler over konto/fakture..

Han skriver, at det ikke er sikkert med swift - og det har han helt ret i. Da det er bankerne der står for både Swift samt MobilePay, bør det også være dem, der via div. garantier står inde for den forekommende svindel. Hvem hulen skulle ellers?. Det gælder for alle varer/services, at leverandøren som udgangspunkt står for manglende sikkerhed, svagheder, fabrikationsfejl osv.

Med andre ord, er det op til kunden af softwaren selv at komme ud af klemmen, ved at skulle bruge tid (udover mulige kontaktformer/advarselstid over for modparten) at skulle politianmelde med endnu mere tidsspilde pga. div. dokumentation, kørsel, anmeldelsespapirer osv.. Den opgave bør absolut ligge hos leverandøren = Bankerne!..

Så det er vist dig, der ikke har forstået hvordan verden er skruet sammen 😲 🤣 Men vi skal jo alle lære over tid..

Mvh. - Kim

Mvh. - Kim


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 17:49:15
Svar/Indlæg:
1107/258
#21
well hvis det ikke kan stoppes den slags hvad standser så andre for at begynde på det ? man anyway skal ikke være en diskussion jeg gider bruge tid på. Alt i alt kan man kun bebrejde en selv for at blive snydt. Stoler for meget på smarte systemer etc.

Har givet ham sidste frist til imorgen kl 15 og snakket med polizei også., så begynder at strikke ting sammen fra imorgen af.
Han har sagt 3 gange nu at han vil overføre penge tilbage men at hans mobilepay og swipp ikke virker pludselig (kun oneway åbenbart hah :)) Så nu skal han ned i min bank - jyske bank - imorgen og føre tilbage, ellers anmelder jeg ham har jeg sagt. OG han siger hele tiden han gør det. undskyldninger på undskyldninger.
Men ja senest imorgen aften skriver jeg til politiet. Så det ikke helt unfair for nogle parter. Han kan nå at gøre bod for sit lort inden. Han tjener stadig på det hvis det kun er mig, ud af hvor mange han nu har snydt, der truer med anmeldelse for at få penge retur.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 17:54:26
Svar/Indlæg:
2131/173
Anmeld det til politiet, som flere andre brugere allerede har foreslået.

OT
Drunken stiller et konkret spørgsmål.
Lad nu være med at drukne det i alenlange vrøvlerier, det er de færreste der gider det læse alligevel.


Nejihyuga
 
Nørd
Tilføjet:
18-11-2015 17:56:10
Svar/Indlæg:
60/2

Din logik er fuldstændig til hundene og forstår ikke den simple retorik jeg bruger.

"Du skriver: Så jeg overfører 850DKK over Swipp går ned i banken og siger de skal tilbageføre på grund jeg er blevet snydt, i realiteten er jeg ikke blevet snydt, jeg gider bare ikke betale da jeg har fået varen og vil heller have den gratis nu da banken jo bare kan tilbageføre fordi jeg siger det.

Det er da det dårligste eksempel længe herinde!, da man selvf. betaler før man har fået varen leveret. Det gælder i alle handeler, med mindre man betaler over konto/fakture.."


Fuldstændig ligegyldigt om varen er modtaget eller ej, det tænkte eks. skal bare vise hvor åndsvagt det ville være hvis folk kunne få deres penge tilbage ved at indgive en klage.

Du har selv sagt ja til at bruge deres service og forhåbentligt læst brugsvejledning og forbehold igennem inden, bankerne garantere at pengene kommer frem.

Selvfølgelig skal de ikke tage ansvar for hvem personer vælger at sende penge til og ikke får deres vare, de yder en service og garantere for deres service virker.

Hvis du seriøst mener at bankerne skal tage ansvar for en handel mellem tredje parter, så kan jeg ikke se hvor det skal stoppe henne. De sørger for at pengene kommer frem, præcis som de beskriver deres skal kunne.

Hvis du ikke kan forstå hvad det er de tilbyder så lad være med at bruge det.

Så du skal være velkommen til at mene jeg er gal på den.

ROFL


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Nejihyuga d. 18-11-2015 17:56:55.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 18:20:30
Svar/Indlæg:
1334/15
#26 - netop DU kan ikke se hvor det skal ende henne!.

Du skriver bl.a: Hvis du seriøst mener at bankerne skal tage ansvar for en handel mellem tredje parter, så kan jeg ikke se hvor det skal stoppe henne. De sørger for at pengene kommer frem, præcis som de beskriver deres skal kunne.

Hvem skal ELLERS???.

Når man udbyder en vare, skal udbyderen naturligvis stå inde for denne (allerede skrevet før - gab), og HVEM man bruger den aktuelle overførsels abb på, er da totalt ligegyldigt, da abben ikke skelner mellem folk - og heller ikke er designet til det. Det er derfor KUN udbyder, der bør stilles til ansvar overfor misbrug via abben!. Længere er den ikke..

Forøvrigt nok et eksempel hvor du prøver at trykke folk via din latterlige overlegne nedgøren:

#20 V/ #21 (dig)

I #21 skriver du: Så du forstår ikke Politiet skal arbejder under de samme love og bestemmelser der gælder for alle bosiddende i landet? Der er en bevisbyrde der skal løftes i forhold til at kunne komme frem til afgørelse. De beskeder og e-mails skal være af sådan en karakter der ikke kan være tvivl om hvad essensen er, samt kunne henføre dem til sagens karakter og en paragraf at dømme efter. Bare fordi din virklighed dikterer noget, er det ikke den samme virklighed Politiet står over for eller samme virklighed jeg ser.

#20 skriver jo netop, at han selv - plus andre - har masser af beviser til en solid politianmeldelse, så igen kører du ned på folk, uden at ha` det mindste at ha` det i!.

Har du det helt godt?
Mvh. - Kim


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 18-11-2015 18:23:00.


Nejihyuga
 
Nørd
Tilføjet:
18-11-2015 18:29:34
Svar/Indlæg:
60/2

Du gider ikke sætte dig ind i hvad bankerne tilbyder og prøver at manistifetere at bankerne skal betale for noget som de intet har med at gøre.

Bankerne garanterer at pengene kommer frem du (bruger) af applikation vælger at sende til modtager.

Hvis der derimod skulle ske en fejl og pengene ikke går ind på modtagers konto, så garanterer ejer af applikation at de nok skal udrede og betale.

Hvilken aftale bruger og modtager har de ingen chance for at vide, de har heller intet med det at gøre.

De yder en service og stiller garanti for hvis deres service ikke virker efter hensigten, i mine øjne et meget simpelt koncept.

Jeg kører ikke ned på folk, jeg skriver ord i en tråd.

Hvis du føler det er overlegen, så er det dig som individ der føler det. Min intetion er at kaste lys på emnet i stedet for at kaste om mig med hvordan jeg mener det skal forholde sig.
Jeg prøver at forholde mig til hvordan det forholder sig.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 18:32:58
Svar/Indlæg:
4337/121
#24 Du kan roligt foresætte med at benytte Swipp og mobilepay 🙂
Handel f2f er selvfølgelig altid at foretrække da det jo vil minimere risikoen for snyd og bedrag 🙂


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2015 19:06:51
Svar/Indlæg:
1107/258
#29 yep well.. hvis jeg kan få pengene tilbage så bruger jeg det gladeligt igen :) Ellers så sker det nok bare igen. Første gang jeg bruger det og virkede ikke så sikkert som NEMID normalt er lol :) men ja shit happens.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
18-11-2015 20:04:05
Svar/Indlæg:
5363/442

#26 - netop DU kan ikke se hvor det skal ende henne!.

Du skriver bl.a: Hvis du seriøst mener at bankerne skal tage ansvar for en handel mellem tredje parter, så kan jeg ikke se hvor det skal stoppe henne. De sørger for at pengene kommer frem, præcis som de beskriver deres skal kunne.

Hvem skal ELLERS???.

Når man udbyder en vare, skal udbyderen naturligvis stå inde for denne (allerede skrevet før - gab), og HVEM man bruger den aktuelle overførsels abb på, er da totalt ligegyldigt, da abben ikke skelner mellem folk - og heller ikke er designet til det. Det er derfor KUN udbyder, der bør stilles til ansvar overfor misbrug via abben!. Længere er den ikke..

Forøvrigt nok et eksempel hvor du prøver at trykke folk via din latterlige overlegne nedgøren:

#20 V/ #21 (dig)

I #21 skriver du: Så du forstår ikke Politiet skal arbejder under de samme love og bestemmelser der gælder for alle bosiddende i landet? Der er en bevisbyrde der skal løftes i forhold til at kunne komme frem til afgørelse. De beskeder og e-mails skal være af sådan en karakter der ikke kan være tvivl om hvad essensen er, samt kunne henføre dem til sagens karakter og en paragraf at dømme efter. Bare fordi din virklighed dikterer noget, er det ikke den samme virklighed Politiet står over for eller samme virklighed jeg ser.

#20 skriver jo netop, at han selv - plus andre - har masser af beviser til en solid politianmeldelse, så igen kører du ned på folk, uden at ha` det mindste at ha` det i!.

Har du det helt godt?
Mvh. - Kim

korsk skrev d. 18-11-2015 18:20:30


Det kan altså ikke være bankernes ansvar, at du overfører penge til en svindler. Det er da langt uden for deres kompetenceområde, at skulle gøre sig til dommer over om du har fået det som du har betalt for - det er den slags vi har retssystemet til.

Hvis de uden videre skulle kunne trække pengene tilbage, kunne enhver efter modtaget vare blot gå ned og få trukket pengene tilbage - og så er det lige pludselig sælger der står med håret i postkassen.

Forventer du også at kunne trække pengene tilbage hvis det var via en bankoverførsel, eller at PostDK skulle dække hvis du havde puttet pengene i en kuvert og sendt med posten?

Meningen med #12 er egentlig illustreret meget godt med denne tråd. For sikkerheden består i, at pengene garanteres at nå frem til modtager, og det ikke er lige til at "hacke" - men mange foranlediges desværre fejlagtigt til at tro, at det betyder at man kan gøre indsigelse som ved betaling med dankort i en netbutik.


Du gider ikke sætte dig ind i hvad bankerne tilbyder og prøver at manistifetere at bankerne skal betale for noget som de intet har med at gøre.

Bankerne garanterer at pengene kommer frem du (bruger) af applikation vælger at sende til modtager.

Hvis der derimod skulle ske en fejl og pengene ikke går ind på modtagers konto, så garanterer ejer af applikation at de nok skal udrede og betale.

Hvilken aftale bruger og modtager har de ingen chance for at vide, de har heller intet med det at gøre.

De yder en service og stiller garanti for hvis deres service ikke virker efter hensigten, i mine øjne et meget simpelt koncept.

Jeg kører ikke ned på folk, jeg skriver ord i en tråd.

Hvis du føler det er overlegen, så er det dig som individ der føler det. Min intetion er at kaste lys på emnet i stedet for at kaste om mig med hvordan jeg mener det skal forholde sig.
Jeg prøver at forholde mig til hvordan det forholder sig.

Nejihyuga skrev d. 18-11-2015 18:29:34


Jeg kan nu sagten se hans pointe, du er ikke ligefrem imødekommende i din fremtoning. Må jeg i øvrigt opfordre til at holde en god tone så vi kan få en konstruktiv debat?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pizzadude d. 18-11-2015 20:04:19.


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2015 16:04:49
Svar/Indlæg:
1107/258
ok. har vist sig han ikke hedder det som swipp har oplyst mig. Så laver anmeldelsen idag.
Han sendte en kvittering fra netbank til min tlf. han havde bare skåret den nederste del af hvor han skulle ha indtastet sit password. kunne se det var Nordea så lige snakket med en mand derfra som bekræftiger i at overførslen ikke er sket. Doh.. nu det op til politiet..


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2015 16:14:46
Svar/Indlæg:
1107/258
mortenph hedder brugeren der snyder med identitet tilsynladende.