Når du bruger swip og mobilepay har du samme muligheder for at gøre indsigelse, som hvis du havde betalt med dit dankort (også hvis du handler med en privatperson).
Hvis du ikke får din vare, kan du gøre indsigelse over for din bank. Bankerne skal herefter behandle din indsigelse efter reglerne i betalingstjenesteloven. Hvis du ikke har fået din vare, vil du med stor sandsynlighed få dine penge refunderet af banken.
Snakket med min egen bank. De siger de intet kan gøre og at swipp er ligesom at gi kontant til en person. Det er så jyske bank. Må høre dem bag swipp.
Snakket med swipp support. De kan ikke gøre noget. Siger det er banken der skal tage stilling. Så nu det kun politiet. Så intet sikkerhed i swipp åbenbart. Ærgerligt.
Snakket med swipp support. De kan ikke gøre noget. Siger det er banken der skal tage stilling. Så nu det kun politiet. Så intet sikkerhed i swipp åbenbart. Ærgerligt.
Ja det er lidt spøjst når nu Swipp faktisk markedsfører sig selv som værende "sikkert".
#26 - netop DU kan ikke se hvor det skal ende henne!.
Du skriver bl.a: Hvis du seriøst mener at bankerne skal tage ansvar for en handel mellem tredje parter, så kan jeg ikke se hvor det skal stoppe henne. De sørger for at pengene kommer frem, præcis som de beskriver deres skal kunne.
Hvem skal ELLERS???.
Når man udbyder en vare, skal udbyderen naturligvis stå inde for denne (allerede skrevet før - gab), og HVEM man bruger den aktuelle overførsels abb på, er da totalt ligegyldigt, da abben ikke skelner mellem folk - og heller ikke er designet til det. Det er derfor KUN udbyder, der bør stilles til ansvar overfor misbrug via abben!. Længere er den ikke..
Forøvrigt nok et eksempel hvor du prøver at trykke folk via din latterlige overlegne nedgøren:
#20 V/ #21 (dig)
I #21 skriver du: Så du forstår ikke Politiet skal arbejder under de samme love og bestemmelser der gælder for alle bosiddende i landet? Der er en bevisbyrde der skal løftes i forhold til at kunne komme frem til afgørelse. De beskeder og e-mails skal være af sådan en karakter der ikke kan være tvivl om hvad essensen er, samt kunne henføre dem til sagens karakter og en paragraf at dømme efter. Bare fordi din virklighed dikterer noget, er det ikke den samme virklighed Politiet står over for eller samme virklighed jeg ser.
#20 skriver jo netop, at han selv - plus andre - har masser af beviser til en solid politianmeldelse, så igen kører du ned på folk, uden at ha` det mindste at ha` det i!.
Har du det helt godt?
Mvh. - Kim
Du gider ikke sætte dig ind i hvad bankerne tilbyder og prøver at manistifetere at bankerne skal betale for noget som de intet har med at gøre.
Bankerne garanterer at pengene kommer frem du (bruger) af applikation vælger at sende til modtager.
Hvis der derimod skulle ske en fejl og pengene ikke går ind på modtagers konto, så garanterer ejer af applikation at de nok skal udrede og betale.
Hvilken aftale bruger og modtager har de ingen chance for at vide, de har heller intet med det at gøre.
De yder en service og stiller garanti for hvis deres service ikke virker efter hensigten, i mine øjne et meget simpelt koncept.
Jeg kører ikke ned på folk, jeg skriver ord i en tråd.
Hvis du føler det er overlegen, så er det dig som individ der føler det. Min intetion er at kaste lys på emnet i stedet for at kaste om mig med hvordan jeg mener det skal forholde sig.
Jeg prøver at forholde mig til hvordan det forholder sig.