Erfaring med CDON.com

Diverse d.  28. november. 2015, skrevet af X-Man
Vist: 1632 gange.

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2015 23:48:30
Svar/Indlæg:
419/70
Hvis man kigger på Trustpilot, er folk ikke ligefrem særlig glade for CDON.com, så kunne egentlig godt tænke mig og høre om nogen af jer har erfaring med dem, hvordan de f.eks er ved RMA sager og den slags, for har kig på en bærbar de har til salg, men gider ikke rigtig handle med nogen der er totalt umulige og snakke med ved en eventuel RMA sag 🙂
Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2015 23:50:28
Svar/Indlæg:
949/9
Jeg havde en RMA sag ved dem vedr. coilwhine på et grafikkort.

Det var uden problemer.

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2015 01:06:22
Svar/Indlæg:
419/70
Tak #1 for dit input 😀

hvis der er andre der har noget og komme med skal i være velkommen

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2015 01:24:52
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg har så den modsatte oplevelse med cdon! Købte et GIGABYTE Sniper G1 Z97 mobo hos dem, og det virkede fint i ca 1 måned, hvorefter det ikke ville starte mere (kunne ikke komme igennem POST, hverken på standardBIOS eller på den BIOS til nødsituationer). Efter meget test og forsøg blev bundkortet sendt til RMA hos CDON. Det tog dem 7 UGER at komme med et svar efter jeg havde sendt det afsted med behørigt RMA-nummer osv.

Jeg havde skrevet til dem flere gange via email, jeg spurgte om hjælp herinde, og hverken jeg eller andre kunne finde et tlf.nummer, så jeg kunne ringe til dem og den vej evt. få et svar. Efter de 7 UGER var gået modtog jeg en email om, at bundkortet ikke havde vist nogen fatale fejl, men at de havde "repareret" BIOS-chippen (hvordan gør man det?), og at de ville sende det til mig snarest muligt. "Snarest muligt" var så det samme som 3 UGER til, så ialt tog det 10 UGER at få mit bundkort til RMA og tilbage igen. Det virker dog stadig ikke!
Jeg havde selvfølgelig købt et andet imellemtiden (dog et andet sted!!), og resten af min PC kører uden problemer. Gigabyte bundkortet har jeg endnu, men det virker ikke. Har prøvet med min egen 4790K og en i5 4690K (en bekendt skulle bygge ny PC, og jeg lånte CPU'en til test), det kan ikke POSTE med nogen af CPU'erne.

Jeg handler aldrig med CDON igen, måske undtagen toiletpapir, det er sjældent man sender det til RMA, naå man har brugt det 😉

Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2015 01:35:20
Svar/Indlæg:
949/9
#3 Hvis det er tilfældet vil jeg forslå dig at sende det til Gigabyte, man skal dog selv stå for fragten til Tyskland, men så får du da i det mindste et bundkort der virker og evt. kan sælges.

Faktisk havde jeg samme problem med mit Gigabyte bundkort som jeg sendt til dem. Det var en død BIOS chip.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pelinox d. 29-11-2015 01:36:04.

Dreier

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2015 01:35:48
Svar/Indlæg:
366/64
Jeg kan IKKE anbefale cdon.com til køb af hardware.
Deres RMA er besværligt - deres kundeservice er ikke særlig hjælpsomme og ligefrem ubehøvlet. Hvis du skal købe musik, spil, film osv (hvor RMA ikke bliver nødvendigt) er de fine nok. Men hold dig fra dem når der skal købes hardware.

Jeg har tidligere haft en sag kørende mod dem, hvor det tog mig 3 uger med daglig kontakt til dem, inden jeg fik mine penge tilbage, de benægtede at have modtaget min retur pakke selvom jeg kunne se via Track & Trace at pakken var udleveret.
Efter endelig at have snakket med den rette, blev mine penge tilbagebetalt efter andet forsøg. Det var heller ikke uden fejl, da de mente der var sket en systemfejl første gang de lovede mig pengene tilbage.

Og pt har de mine ram som er sendt til RMA og efter 1 uge er der stadig ikke sket en fis i deres system.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Dreier d. 29-11-2015 01:36:53.

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2015 01:58:23
Svar/Indlæg:
419/70
ok så holder jeg mig fra dem og leder videre 😀

Dreier

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2015 02:07:01
Svar/Indlæg:
366/64
#6 komplett, proshop og computersalg har jeg brugt utallige gange og ingen problemer med dem. Så de kan anbefales :)

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2015 16:10:30
Svar/Indlæg:
5874/1287
Enig med #7 🙂

#4 Det var en god ide, men nu er det sømmet op på væggen så jeg fremover husker at holde mig fra cdon UANSET deres hw-pris!!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 29-11-2015 16:11:45.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
29-11-2015 16:15:25
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg bruger ofte CDON til spil og mindre hardware (blæsere, gamepads etc). Har også returneret noget uden problemer. Har altid haft gode oplevelser med dem. Men jeg har så ikke prøvet en RMA sag hvor noget større hardware var gået i stykker.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2015 16:46:43
Svar/Indlæg:
4221/223
har ikke haft brug for at køre en rma sag endnu, men har da købt et kabinet på siden, som jeg stadig har

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
30-11-2015 09:22:04
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg købte et spil hos dem og de sendte mig det forkerte. Jeg kontaktede dem og sagde jeg gerne ville sende det andet retur hvis de lagde en retur seddel med det rigtige spil. Det sagde det ok til. Der gik 1 uge og der skete intet. Så kontaktede jeg dem igen og de kunne ikke levere det korrekte spil inden for den aftalte tid. Nu var svaret at jeg skulle returnere mit spil og hvis jeg ville have pengene retur skulle jeg oplyse fuldt CPR NR. Jeg sagde jeg ikke ville udlevere mit fulde CPR nummer, men de kunne bare refundere beløbet. De sagde, at det er det intet at gøre ved ellers kan jeg få en kredit nota hos dem. Det var jeg ikke interesseret.
Alt dette for sølle 79kr ! Jeg handler ikke umiddelbart hos dem foreløbigt.