Eyefinity fjernede skærme - hjælp

Grafikkort d.  04. december. 2015, skrevet af KleitusIV
Vist: 1115 gange.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
04-12-2015 21:37:00
Svar/Indlæg:
4295/306
Hejsa

Efter lang tids overvejelse kastede jeg mig endelig ud i PLP eventyret. Jeg har 20" Portrait + 30" Landscape + 20" Portrait setup og det ser fantastisk ud.

Det hele fungerede perfekt de første minutter indtil jeg - store idiot - absolut skulle prøve om eyefinity virkede i sådan et setup, selvom jeg har læst at det ikke virker med portrait setups. Ganske rigtigt vil eyefinity kun sprede skærm ud når alle er i landscape.

MEN

Nu er det umuligt for mig at få det klassiske setup tilbage! Når jeg disabler eyefinity så forsvinder de 2 sideskærme fuldstændig og optræder ingen steder i mine settings - hverken windows eller AMD.

Jeg har prøvet med uninstalls og drivercleaner og lige lidt virker det. Hver gang jeg installerer driverne er det som om kun den midterste skærm er sat til. Går jeg ind i eyefinity og starter et nyt setup vil den straks detecte de 2 andre skærme og lave et eyefinity setup (som så kun kan vende skærmene horisontalt) - lige så snart jeg forkaster eyefinity slukker den de 2 skærme igen.

HJÆLP! Hvordan kommer jeg tilbage?

Jeg magter ikke at skulle igennem en backup og re-install af windows bare fordi AMD har fucked up i driverne... :no:
KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
04-12-2015 21:37:41
Svar/Indlæg:
4295/306
Prøver jeg at hive den midterste skærm ud (den er på DP) tænder de 2 andre skærme og kan fint extendes i windows, men lige så snart jeg sætter den midterste til igen tænder den mens de 2 i siden slukker.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
04-12-2015 21:51:25
Svar/Indlæg:
4295/306
Slutter jeg skærmen til med HDMI fungerer alt igen, men alle muligheder med DP er fuldstændig smadret. 😩

HDMI kan så "kun" køre 8bit farver mens DP kan køre 10 bit.

Damn hvorfor skulle jeg også lige lege med eyefinity...

wilson

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2015 02:12:13
Svar/Indlæg:
781/21
Det har noget at gøre med dit kort GCN 1.1 or 1.2.

Eyefinity og PLP virker hvis dit kor har GCN 1.2. mener jeg 😳

http://www.wsgf.org/forums/vie...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af wilson d. 05-12-2015 02:13:44.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
05-12-2015 10:34:58
Svar/Indlæg:
4295/306
Ja jeg fandt ud af eyefinity ikke virker med PLP, men mit problem er at nu virker intet. Det er som om det at jeg har været inde i eyefinity gør at den har smadret normal windows settings. Jeg kan ikke længere se de to sideskærme.

Hvordan annullerer jeg det og kommer tilbage? Selv drivercleaner virker ikke...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KleitusIV d. 05-12-2015 10:35:43.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
05-12-2015 14:06:18
Svar/Indlæg:
4295/306
Nå jeg valgte at bide i det sure æble her til morgen og re-installere Windows. Heldgvis for uPlay og cloud-save er det let at reinstallere spil. Så er det bare alle tools etc... 🙂

Anyway så virker det igen, men vildt at det krævede en komplet wipe af harddisk og re-install. Det var umuligt for mig at genskabe skærm-settings efter eyefinity havde haft sine beskidte naller inde over. Nu skal jeg i hvert fald ikke prøve den knap før de skriver i release notes at de har gjort noget ved eyefinity...