Xbox One med Windows 10 = uhyrlig ydelse?

Software d.  06. december. 2015, skrevet af Mathis77
Vist: 2671 gange.

Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2015 20:27:45
Svar/Indlæg:
6293/359
Hej gutter
😎
Sidder der i teorien 4 cpuer og 8 gpuer i en Xbox one?
Eller er det en apu 12 Core?

Kunne være interessant at lægge Windows 10 på og køre en 3dmark featuretest..

Eller? 🙂
Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2015 20:39:14
Svar/Indlæg:
1271/38
Der sidder lige præcist én APU i en Xbox One.

8 AMD Jaguar kerner, 1 GPU.

http://www.cpu-world.com/CPUs/...

Ydelsen er ikke synderligt god. Det er 8 low power kerner der kører 1.75GHz, og en GPU svarende til AMD HD 7790 dog med delt system RAM.

Tror du ville få nogenlunde ligeså "vildt" et system med en AMD A10-7870K APU. Færre kerner, højere clockrate, dog kun 512 GPU kerner, men de er nok også højere clocket på en desktop model.

Kunne være interessant at køre alle vores normale benchmarks på konsollerne så vi rent objektivt kunne få et indblik i deres ydelse "apples to apples", men fra et rent ydelses-standpunkt tror jeg resultatet er ret så kedeligt.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
06-12-2015 20:50:37
Svar/Indlæg:
1500/79

Der sidder lige præcist én APU i en Xbox One.

8 AMD Jaguar kerner, 1 GPU.

http://www.cpu-world.com/CPUs/...

Ydelsen er ikke synderligt god. Det er 8 low power kerner der kører 1.75GHz, og en GPU svarende til AMD HD 7790 dog med delt system RAM.

Tror du ville få nogenlunde ligeså "vildt" et system med en AMD A10-7870K APU. Færre kerner, højere clockrate, dog kun 512 GPU kerner, men de er nok også højere clocket på en desktop model.

Kunne være interessant at køre alle vores normale benchmarks på konsollerne så vi rent objektivt kunne få et indblik i deres ydelse "apples to apples", men fra et rent ydelses-standpunkt tror jeg resultatet er ret så kedeligt.

Bonghætte skrev d. 06-12-2015 20:39:14


Ja noget lignede :) Konsollerne er pisse ringe :)


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2015 20:54:04
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er de måske nok.
Men prøv at tænk på hvor ringe hardware der rent faktisk er i en Xbox 360 og så hvor flot grafik det rent faktiskk var muligt at afvikle på den.

en PC med tilsvarende specs ville aldrig kunne følge med.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
06-12-2015 21:04:53
Svar/Indlæg:
1500/79


Det er de måske nok.
Men prøv at tænk på hvor ringe hardware der rent faktisk er i en Xbox 360 og så hvor flot grafik det rent faktiskk var muligt at afvikle på den.

en PC med tilsvarende specs ville aldrig kunne følge med.

tom81 skrev d. 06-12-2015 20:54:04


Prøv at tænk på, at hvis de ikke var der, så ville der være endnu flottere grafik :)


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
06-12-2015 22:08:15
Svar/Indlæg:
4295/306
Omvendt viser det jo hvor elendig PC spil er programmeret og hvor dårlig Windows API'en er, når der kan laves sindsygt flotte spil til PS4 og XBO med så ringe hardware bare ved at skrive spillene direkte til hardwaren.

Det lag der ligger mellem vores hardware og spillene (som skal kunne køre på uendelig kombinationer af hardware) kræver at vi har så meget mere hardware i vores maskiner for komparativ samme grafik.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2015 23:01:43
Svar/Indlæg:
20170/383
#4

Ikke forstået??


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
07-12-2015 00:00:27
Svar/Indlæg:
1500/79


Det er de måske nok.
Men prøv at tænk på hvor ringe hardware der rent faktisk er i en Xbox 360 og så hvor flot grafik det rent faktiskk var muligt at afvikle på den.

en PC med tilsvarende specs ville aldrig kunne følge med.

tom81 skrev d. 06-12-2015 20:54:04


Prøv at tænk på, at hvis de ikke var der, så ville der være endnu flottere grafik :)

canny skrev d. 06-12-2015 21:04:53


Konsollerne holder pc platformen tilbage, fordi udviklerne skal udvikle spillet til en platform som er langt svagere end en pc. Og for at sælge mest mulig så skal det være på alle platforme. Så hvis det bras ikke var der, så havde vi formentlig bedre spil.


loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
07-12-2015 06:32:38
Svar/Indlæg:
1351/206
#7
Hvad bygger du det på ?

Jeg kan umiddelbart ikke Google mig frem til Hvilket platform der bliver solgt fleste spil til.


Min teori er at det er betydligere hurtigere og dermed billigere at lave et spil på en konsol da det ikke skal tage hensyn til drivere, forskellige grafik kort, styre systemer osv.

Man kender systemets begrænsninger...

Bagefter porter man det så til pc platform hvor mange af os har mere power end spille dåserne.

Det vil også forklare hvorfor mange af de første demoer er på Playstation...

Men det er blot min tanke


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
07-12-2015 08:50:11
Svar/Indlæg:
15982/637
#7: Bedre spil nej det tror jeg ikke - flottere spil jo måske.

Jeg synes nu det ville være ENORMT rart hvis spiludviklerne prøve at koncentrere sig mere og gameplay og historie (gerne singleplayer også tak) end grafik. Jeg synes godt nok at der er mange grafisk flotte spil, hvis historie er mere end en tynd kop te.

Lige nu er jeg igang med Wing Commander 3: Heart of the tiger, og jeg synes det er sjovt igen næsten 20år efter ! Det er forfriskende igen at se cutscenes og storytelling der præsenteres og spille af rigtige mennesker (Mark Hamill, John Rhys-Davies, Malcolm McDowell etc) og ikke CGI animationer.


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 09:13:50
Svar/Indlæg:
833/98
Savner nogle gode FPS spil der også har rigtig gode single player del, og det bliver nok ikke bedre om vi har konsoller eller ej


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 09:38:15
Svar/Indlæg:
6293/359
Så hvorfor lavet microsoft det stunt med windows 10 på xboxen.
og omvendt vej også...
og forlydende er også et fremtidigt køb af AMD??!! 😲


#12
Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
07-12-2015 11:02:34
Svar/Indlæg:
709/10
De kunne jo starte med at lave en konsol med udskiftelig APU, det ville hjælpe en del på det.

De skulle osse kode spil til, at vise den overlegenhed som en PC har overfor en konsol. Det er helt fint hvis folk ikke vil spille i mere end 1080 hvilket jeg aldrig selv har gjort, siden jeg aldrig har ejet en skærm med så elendig opløsning. Simpelthen vise folk, at vil du have det hele med, så er der ingen anden udvej end, at gå pc vejen, skru op for ram forbrug så konsollerne slet ikke kan følge med.

Jeg vil personlig helst se, at crossover spil bliver "a thing of the past", jeg vil springe op og falde ned på om konsollerne kan afvikle spillene fint, så længe pc platformen er overlegen.

Jegselv sætter singleplayerdelen langt højere end multiplayerdelen, da jeg ikke vil spille et spil sammen med andre, men kun for mig egen skyld.
Måske lige med undtagelse af ARMA III, som osse kun findes til pc, da spillet vil få enhver konsol til at ligne noget fra før årtusind skiftet.


rudian
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2015 13:19:01
Svar/Indlæg:
223/0
Er det overhoved sikkert at spilindustrien havde været så stort i dag, uden konsoller? Det var der spillene rigtig startede i sin tid.Computere var egentlig beregnet til regning og skrivning.


#14
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 13:34:07
Svar/Indlæg:
3100/53
#13

What?... Du ved godt at spillene til en konsol bliver lavet på en pc ikke? Så hvor tror du at spil startede?

Om industrien havde været lige så stor er et umuligt spørgsmål at stille, da det markede der er for konsoller stadig skal mættes med et eller andet. Hvis der ikke var dedikerede konsoller, så ville det bare være pc´er med lignende specs med f.eks steam OS installeret.

Konsoller vs pc er et giftigt emne. Mest på grund af folkene som diskuterer det.

Konsoller og PC´er har begge sine stærke sider. Men en PC giver uden tvivl en overlegen spiloplevelse på langt de fleste punkter.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 14:25:27
Svar/Indlæg:
3340/386
#14

Jeg prøvede at spille på PS3 er skuffet over grafik i forhold til PC.

Bare kort bemærkning.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 16:00:07
Svar/Indlæg:
20170/383
#14

"Konsoller og PC´er har begge sine stærke sider. Men en PC giver uden tvivl en overlegen spiloplevelse på langt de fleste punkter."

Det må siges at være en meget subjektiv vurdering.
Jeg vil ofte lige så gerne sidde og spille på min Xbox One, PS3 eller X360. Af flere årsager.

Bedre lyd, bedre billede pga større og bedre skærm og man sidder bedre.

Jeg ved godt man bare kan købe sig en rigtigt god kontorstol og god surround lyd til computeren. Men det er uhyre sjældent det følger med bare nogenlunde ordentligt hifi.

Men visse spil spiller jeg da helst på pc. Som fx RTS og visse shooters.


#17
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 17:54:35
Svar/Indlæg:
3100/53
#16

Syntes nu det er en ret fin vurdering. Selvfølgeligt afhænger det af hvad man har af udstyr, og hvad man værdsætter.

Vi kan gå ud fra hvad standard brugeren har.

Konsol - et normalt fjernsyn der kører full hd ved 40", 30 fps til ca. 3-5.000 kroner, med indbygget lyd.

PC - en normal skærm der kører full hd, 24" ved 60 fps til ca. 1500 kroner. Derudover antager jeg at de fleste spiller med headsets til ca. 500 kroner.

Jeg vil vove den påstand at billede kvaliteten er meget ens på skærmene, hvis ikke bedre på den gennemsnitslige pc skærm. Dog er springet fra 30 til 60 fps noget som man helt sikkert bør bide mærke i, da det er så stor en forbedring.
Lyden, der må et mid-end headset nok vinde.

Grafikken er så en helt anden snak. Ofte bliver spil på konsol så handicappede på grund af hardwaren at der enten ofres på FPS, eller opløsningen.

Det kommer alt sammen an på hvad man sætter pris på. Jeg kan godt lide en flydende spiloplevelse, med høj grafisk kvalitet, ved høje FPS.

Det er en subjektiv vurdering hvad man bedst kan lide, men af disse punkter, der ender langt de fleste til PC´ens fordel:

Antal spil
Pris på spil
"tilbehør" i form af mods
Grafisk kvalitet
Multiplayer/den sociale del
Tilbehør (Joystick, muse, tastaturer etc)
Opgraderingsmuligheder
backward compatability
etc.

Så jeg står stadig fast på at man generelt får den bedste spiloplevelse på en PC.

Siger jeg at konsoller sucks? Nej. Jeg syntes da også det er sjovt at chille i sofaen med en omgang split screen når vennerne er på besøg. For der er mange spil på konsol der er lavet til netop dette, og til disse har de da helt klart sin ret. Men jeg vil langt hellere sidde ved min PC når jeg rigtigt skal nyde et spil.

Hvis jeg vil spille pc inde i stuen med en controller, jamen så gør jeg da bare det, da dette også er en mulighed.


TheisF
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2015 18:48:34
Svar/Indlæg:
470/41
#17
Hvorfor er der ikke den sociale del på en konsol?
Backward compatability? Det som jeg bruger min computer til udover at spille - når jeg spiller - er musik, det klare en konsol lige så godt som min computer.

I forhold til lyden er der nok mange som bare bruger deres laptop, og der er lyden ikke ligefrem bedre end et gennemsnitligt fjernsyn, derimod dårligere vil jeg sige.

At en konsol også koster betydligt mindre for at kunne køre ALLE spil, som nu er udgivet til konsollen hvorimod at en computer hurtigt kommer til at koste noget mere. De penge kunne man så vælge at smide efter et bedre fjernsyn. Elgiganten sælger nogle gange 4K fjernsyne til ret fornuftige penge..

At en konsol så fungere langt bedre til Netflix and Chil er så en helt anden sag 😀

Ikke fordi jeg selv er en Konsol dreng, bruger selv computer til at spille på, hvor min PS4 er til Netflix, og når vennerne er forbi. (God undskyldning til at drikke flere øl!)
Så er den også god til når man skal lære tinder pigerne at spille bilspil i single player ;)


#19
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 19:14:18
Svar/Indlæg:
3100/53
#18

Punkterne er en del af de punkter jeg ser som værende væsentlige ved gaming. Ikke punkter som pc´en er bedst i (selvom det næsten er dem alle sammen)

Jeg skal ikke kunne sige hvor mange der bruger lyden fra deres laptop, men tvivler på det er særligt mange.

Det er meget fint at du kan købe et billigt 4K fjernsyn, men det hjælper ikke meget når du maks kan køre 720/1080P.

En billig gamer pc kan også klare ALLE spil hvis du sætter grafikken ned på konsol niveau og skruer skærmen ned til 720P, og er tilfreds med 30 fps. Smider du lidt flere penge i, så kan du få noget som sagtens trækker mange titler ved 60 FPS, og væsentligt bedre grafik. Pengene kan du passende trække fra hvad du sparer i spilpriser.

Jeg har en glimrende seng som jeg bruger til netflix n chill. Hvis jeg derimod vil se film fra computeren, bruger jeg bare plex som omdanner den til mediecenter.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 19:34:23
Svar/Indlæg:
6293/359
Ahhh doh.
Havde lige skrevet et monster indlæg på min ipad og så frøs skærmen og jeg måtte genstarte browseren.. 🤡 alt tabt... 😕

Men ok. Op på hesten igen mathis
Kort og godt ridset op: hvad er Microsofts ønske nu. At vi kan spille konsolspil på pc, fint nok.men spille pcspil på Xbox med en Windows 10 og dermed en directx12 på er nok også et hit.

Burde vi ikke gå mere op i eyecandy end fps og pixels? Der er da ikke nog ved low settings i 4k? Må se noget sterilt dx9 agtigt ud... : 😀

Har i hørt noget nyt om Microsofts køb af amd??!! 😎 😲


TheisF
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2015 21:23:33
Svar/Indlæg:
470/41
#19
Men lige for at tage det som Tom81 har skrevet. Som lidt var der hvor vi kom fra inden det begyndte og gå over i PC - Konsol hvem er bedst bla bla bla.

Hvis en spil udvikler kun havde en kombination af hardware til en pc som han skulle lave et spil til og Windows med. Så tror jeg vi havde set langt hurtigere og bedre computer spil.

Har selv 2 venner som hygger sig lidt med at lave spil til Google play og App store. De begge siger det er langt nemmere at få et spil til at køre godt til en Iphone, end til en Top android telefon, netop fordi at der findes langt flere forskellige Android baseret enheder, og er pisse svært at optimere godt til alle sammen. Selvom at en Top Android telefon har lidt bedre hardware end Iphone.

Nu er jeg ikke selv Spil programmør, men man må vel næsten gå lidt ud fra at det samme er givet på en Konsol og PC?

Igen som Tom81 er inde på. Hvis man nu engang fik installeret WIndows 10(som eksempel) på en Xbox One, hvor kedelig en computer ville du ikke have? Højst sandsyndligt er undskyldningen nok alt det skamløse og kedelige kodning, bevares det er en svær opgave for dem.


#22
SDK
 
Redaktør
Tilføjet:
07-12-2015 21:32:17
Svar/Indlæg:
573/108
Med konsollernes billigere pris, skal man så medregne at spillene er 100-150 kr dyrere.
Det argument med at man sidder bedre i sofaen med en controller kan diskuteres, når selvsamme controller og tv kan kobles til en pc, sådan spillede jeg gennem meget af GTA.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 23:23:29
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er gået ud over pc-spillere at konsolversionerne af spil nu er ofte er førsteprioritet blandt udviklerne. Det giver jo også lidt sig selv eftersom konsollerne er langt lettere at udvikle til. Men selvfølgelig ærgerligt at det så lidt for ofte betyder dårlige konverteringer til PC. Det er dog heldigvis blevet meget bedre end det var for 5 år siden.

Men at påstå at PC platformen er en bedre platform eller hvad ved jeg er ikke andet end fanboy snak. Det er jo helt op til den enkelte at vurdere. Og så jeg skrev før, så sætter jeg stor pris på en god lænestol, god lyd og et godt TV når jeg spiller.
Husk nu lige på at semi-godt moderne TV som de fleste har stående i stuen tilbyder et langt bedre billede end nogen PC skærm kan.


#24
pekr
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2015 07:03:48
Svar/Indlæg:
119/2
Det handler vel om den samlede oplevelse, her af er grafikken kun en lille del. Bl.a. derfor er konsollerne en succes.


#25
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2015 08:55:54
Svar/Indlæg:
3100/53
#21

Det er en meget uheldig udvikling der er sket de sidste mange år hvor mange spil bare har været hastet ud. Det er lige så meget spilfirmaernes griske holdning til at de bare kan sende et halvt produkt på markedet. Dette er dog generelt både for pc og konsol. Den generelle kvalitet er meget faldende, da de fleste sigter udelukkende efter profit.
Det er selvfølgeligt nemmere at skulle udvikle et spil til en fikseret platform (en konsol) da man så ved hvad alle har at arbejde med - skulle man tro.

I realiteten så er det faktisk meget ens siden PS4 og XBONE, da disse bruger hardware og arkitektur meget lig det der sidder i en pc. Så det er ikke så væsentligt anderledes at kode spillene til en konsol, som det er til en PC. Du skal også huske på at der ikke er ét program der hedder "Game maker" men der er mange forskellige programmer du kan vælge at lave spil i. Lidt ligesom der er mange forskellige 3D programmer du kan tegne i.

Der hvor det bliver besværligt er fordi udviklerne har et grafisk loft de maks kan ramme på grund af den faste, og dårligere hardware. Derudover skal de leve op til en lang række krav fra sony / microsoft. Så i mange tilfælde skal de handicappe deres eget produkt for at få det til at passe ind.

#23

Det er skam ikke fanboy snak. Jeg ridser bare en række punkter op, og generelt så er PC´en en bedre, og bredere platform da den er så alsidig.

Hvis dit eneste argument er dit gode lyd, dit gode fjernsyn og din gode lænestol, så har du også muligheden for at sætte din PC til dit gode lyd, dit gode fjernsyn og sidde i din gode lænestol og nyde det. Du kan endda bare streame billede fra dit kontor og ind til stuen hvis du gad. Du kan endda sætte en controller til, og så få den samme oplevelse som du har på en konsol, bare med bedre grafik, kortere loading tider etc.

Som jeg skrev tidligere, så er det en subjektiv vurdering hvad du mener. At begynde at snakke om hvad der er, og hvad der ikke er en generelt bedre platform ud fra denne subjektive vurdering, se det er fanboy snak.

Konsoller har den fordel at de er nemme at sætte til, og nemme at spille på. Men gider man gøre bare lidt mere ud af det, så kan man forbedre sin oplevelse.



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2015 18:44:58
Svar/Indlæg:
20170/383
#25

Igen kommer du med en meget subjektiv opfattelse af hvad en god (spille) oplevelse er.

Men at sidde godt, have et godt stort billede og med god lyd betyder meget for mig når jeg spiller bla pga indlevelsen i spillet.

I min optik er god grafik ikke kun et kraftigt grafikkort men i ligeså høj grad et godt TV/skærm. Og her kommer stort set alle computerskærme til kort i forhold til et rimeligt TV.

Og at skrive at en PC er en bedre og bredere platform til spil.. Altså ærlig talt.. Hvis ikke det lugter lidt af PC fanboy så ved jeg ikke hvad. Eneste spiltype der direkte stinker på konsol mig bekendt er RTS spil, ja og måske også visse MMO'er.


#27
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2015 19:03:48
Svar/Indlæg:
3100/53
#26

Det er dig der holder hårdnakket på at du vil sidde i din stue foran dit fjernsyn, hvilket også er fint. Her siger jeg bare at det kan du stadig med en pc, med den samme controller, bare med bedre grafik, højere opløsning, højere fps og kortere loading tider, og et væld af andre fordele.

Det er svært at diskutere med en hvis eneste to argumenter er:
A: At jeg er en fanboy
B: At hans fjernsyn og lyd er bedre end en pc skærm.

Jeg prøver rent faktisk at argumentere for hvorfor jeg mener at PC´en er en bedre platform. Hvis du gad tage nej-hatten af, så kunne det jo være at jeg prøvede at forbedre din spiloplevelse.



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2015 19:33:05
Svar/Indlæg:
20170/383
#27

Hold nu..
Jeg er efterhånden ved at være gammel nok og har spillet nok PC og konsol til at vide hvad der virker og ikke virker. så du behøver ikke brugt krudt på at forbedre min oplevelse.

Det er skam helt okay du har din opfattelse af tingene. Jeg er bare ikke enig og det må du respektere. Jeg spiller mindst lige så meget PC som jeg spiller konsol, hvis ikke mere. Men det betyder jo ikke at en PC for mig er en bedre eller mere rigtigt spille platform. Det er bare noget andet.

Det giver jo sig selv at en PC generelt har noget kraftigere hardware end en konsol og derfor må det jo være andre ting der skal tale i konsollens favør. Som fx bedre og større billede(TV) for manges vedkommende også bedre lyd og så sidder man ofte også bedre. Det er som før nævnt ofte konsollens forcer over en PC og for mit vedkommende ganske vigtigt.
Lige som når man har købt sig en god film på Bluray til sit lækre surround gøgl hvor lyd tit er hen ved 50% af oplevelsen er det samme tit gældende for spil.

Og igen, det jeg netop har skrevet er min egen holdning ;)


#29
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2015 21:52:03
Svar/Indlæg:
3100/53
Hold nu selv

Ifølge alt hvad du har skrevet, så kan jeg heller ikke forbedre din oplevelse med mindre jeg køber dig et større fjernsyn, og en bedre sofa 🤣

Som fx bedre og større billede(TV) for manges vedkommende også bedre lyd og så sidder man ofte også bedre.

Det er som før nævnt ofte konsollens forcer over en PC og for mit vedkommende ganske vigtigt.

Det bliver en fed reklame for PS5

"Buy the brand new Playstation 5! If you have a great couch, and a great TV, and a great sound system, it will be a great experience!"


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2015 23:51:56
Svar/Indlæg:
20170/383
Mon ikke bare vi skal lade den ligge her..


cbj7000
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2015 13:15:54
Svar/Indlæg:
189/6
#25 - #30
Bliver sku nød til at give p0Pe ret her.
Der er ingen grafiske eller komfortmæssige fordele ved at have en konsol over en PC. Som han også skriver kan det samme TV, det samme lydsystem, den samme controller som bruges til en konsol sluttes til PC'en.

Bevares. en konsol har da sine stærke sider som det sociale i at spille split screen bilspil eller forskellige former for fodboldspil. Noget som kan få sindene lidt mere i kog end at sidde hver for sig ved hver sin computer. :)

Men at sige at din lænestol, dit TV etc er en klar fordel for en konsol er noget sludder ene og alene af den grund at du kan tage din konsol ud af stikket og sætte din PC til det samme stik og du er kørende med de grafiske og brugsmæssige fordele der er ved en PC. :yes:


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
09-12-2015 16:33:07
Svar/Indlæg:
1442/81
Kunne vi forestille os at tage et/alle konsol-OS (Xbox, PS, Nintendo) og smide på en PC med specifikt HW. Altså istedet for en hackintosh så lave en; hackin ...sole? med multiboot.

Der kunne vi så tilslutte div. periferiudstyr fra de forskellige konsoller. Controllerer, motionsensorer, guitarer, mikrofoner, rat og hvad der ellers er. For derefter at boote til Windows, Playstation, Xbox, Nintendo osv. og spille præcis det man vil.

Et ultimativ gamerstation!


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2015 17:25:18
Svar/Indlæg:
2885/268
#32

Find lige ud af hvordan man laver det. 😀 😲


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
09-12-2015 18:15:46
Svar/Indlæg:
1442/81
Intet problem - Jeg laver den i aften. Hvor mange skal du bruge? 😀


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2015 19:54:10
Svar/Indlæg:
2885/268
kunne da være fedt hvis min bærbar kunne multitaske på denne måde. 😀


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2015 20:04:49
Svar/Indlæg:
20170/383
#31

Læs nu hvad jeg skriver.

Jeg skriver netop at det er min egen holdning til hvorfor jeg synes konsollerne har en fordel over en PC.

Men jeg ved godt dette forum ikke er det rette sted at diskutere konsol fordele. For de vil stort set alle bliver skudt i sænk af mere eller mindre PC-fanboys.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2015 20:13:22
Svar/Indlæg:
2885/268
#36

Du kan tag dit HDMI kabel fra din consol bag i din computer.

Den anden ende af dette hdmi kabel sætter du i din forstærker. ( super lyd )

Så tager du et hdmi kabel fra forstærker til fjernsyn ( super billed ) (TV)

Så kan du købe et joystik som minder meget om playstations udgave og kople op på din pc.

Nu kan du opleve spil oplevelsen fra din pc på samme måde som fra din consol. 😀


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2015 21:02:18
Svar/Indlæg:
20170/383

#37

Wow.. kan man alt det.. Vidste jeg slet ikke 🤡 🤡 😛

I øvrigt er det meget nemmere for mig bare at bruge min Xbox One Controller. Det tager ca 10 sek at koble en til PC.

Og nej, stadig ikke det samme.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2015 21:19:29
Svar/Indlæg:
2885/268
#38

Jeg vidste ikke man kunne bruge sin Xbox one controller på sin pc. 😀

Nej du har fulstendig ret i at det ikke er det samme. Du får ju bedre grafik i spil som bla gta 5 😀 🤣


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2015 22:06:42
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg solgte min selvbyggede i7 920@4.4ghz stationære for snart 2 år siden.
Købte en ok bærbar med det formål at lave den konsol agtigt.
FORDI jeg også tænker på mine børogKan godt forstå tom hvad det er han mener. Det er en helheds totaloplevelse og skal bare være nemt og gå til UDEN tastatur og mus...at bruge det til mediecenter er bestemt også WAF fjendtligt. Brug fx unified Remote til din mobil el. Tablet.
Jeg går selv meget op i hifi også og er nået dertil i min lvl100 quest og er begyndt at købe LPer....
Ikke for at starte en ny flamewar men at der er bedst og mest lyd for pengene på en LP kan og vil ikke blive diskuteret i denne tråd. Bum. Lydmanden og guitaristen har talt.
At man så ikke kan have en pladespiller med sig på løbeturen er nok også ok. Der kører endorfinerne og adrenalinen også max og så lyder ALT godt 😉
Tilbage til hw snak: køb evt en køleplade med blå LED og smæk til bærbaren.. Aktiver noget konsoltema i Windows eller steam fx.
Diablo 3 kan også spilles på pc med controller. Lidt nørdet at sætte op men det er et spørgsmål om tid så spiller alle med controller i Windows. En 360 controller er også helt fint til det.



poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2015 23:15:57
Svar/Indlæg:
2885/268
#40

ANG LP så kan jeg ikke selv sige noget om det da jeg endnu ikke selv har haft fornøjelsen og høre en LP kontra en original cd.

Når det så er sagt, har jeg hørt mange sige at LP bare er bedre end cd.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2015 23:19:38
Svar/Indlæg:
5872/1286

#27

Hold nu..
Jeg er efterhånden ved at være gammel nok og har spillet nok PC og konsol til at vide hvad der virker og ikke virker. så du behøver ikke brugt krudt på at forbedre min oplevelse.

Det er skam helt okay du har din opfattelse af tingene. Jeg er bare ikke enig og det må du respektere. Jeg spiller mindst lige så meget PC som jeg spiller konsol, hvis ikke mere. Men det betyder jo ikke at en PC for mig er en bedre eller mere rigtigt spille platform. Det er bare noget andet.

Det giver jo sig selv at en PC generelt har noget kraftigere hardware end en konsol og derfor må det jo være andre ting der skal tale i konsollens favør. Som fx bedre og større billede(TV) for manges vedkommende også bedre lyd og så sidder man ofte også bedre. Det er som før nævnt ofte konsollens forcer over en PC og for mit vedkommende ganske vigtigt.
Lige som når man har købt sig en god film på Bluray til sit lækre surround gøgl hvor lyd tit er hen ved 50% af oplevelsen er det samme tit gældende for spil.

Og igen, det jeg netop har skrevet er min egen holdning ;)

tom81 skrev d. 08-12-2015 19:33:05


Hvordan kan du blive ved med at skrive, at konsol har bedre billede fordi det sidder til et 1920x1080p 30-fps TV?

Jeg har en 27" 2560x1440p 144hz, der overgår alt hvad jeg har set af TV i responstider, antal FPS, FOV (man sidder jo noget tættere på en 27" monitor, end man gør på TV'et, som regel da)
Jeg sidder også ganske udmærket i mit Recaro autosæde når jeg gamer bilspil med mit G25 rat, og har fuld 5.1 surroundlyd med mit Z5400 sæt 🙂 Ikke at det er HiFi, for det er det ikke, men det er bilspillene heller ikke 😉

Eneste sted konsoller vinder (IMO) er på prisen, men så er varen også derefter, og altså ikke lige noget for mig.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2015 23:57:55
Svar/Indlæg:
20170/383
#42

Nu vil du jo bare være på tværs. Læs nu hvad skriver.

Langt de fleste middelmådige TV leverer et langt langt bedre billede end nogen computer skærm. jeg snakker ikke om opløsning, hz osv. Men ganske enkelt et at der er brugt et langt bedre panel, bedre og dyrere teknologi osv på et TV end der er brugt i langt de fleste PC skærme.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2015 16:01:15
Svar/Indlæg:
5872/1286
Og hvad bygger du den info på? Og hvordan kommer du frem til, at det er "langt langt bedre" billeder der er i TV fremfor i monitorer? Paneler i TV er langsommere, med længere responstid (ingen af disse dele betyder noget vigtigt i forb. med TV-kig), dårligere opløsning osv. Farvemæssigt er der heller ikke rigtig nogen forskel mere, da de fleste gamerskærme i dag er med IPS panel.
Hvis du går 3-5 år tilbage til de første hurtige TN-paneler, så ville jeg give dig ret i det med, at et TV havde bedre billede, men den holder ikke rigtigt længere.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2015 19:53:26
Svar/Indlæg:
20170/383

Ak ja... inden længe vil vi alle sidde i vores stuer og se film og TV på PC skærme.. Eller noget.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2015 19:55:48
Svar/Indlæg:
2885/268
#45 Jeg ser faktisk film på min lille bærbar 🤣


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2015 20:00:36
Svar/Indlæg:
5872/1286
Nej #45 det gør vi ikke. Hvorfor blander du tingene sammen? Film ses bedst på et stort TV, men det betyder da ikke at den store skærm er bedst til ALT, vel?

Du har måske også kun en saks, som så benyttes som hækkesaks, negleklipper, fjerkræssaks og til julepynt? Her er det så hækkesaksen der er bedst til ALT (i.flg. din tankegang), da den er størst og har de bedste håndtag.

Denne tråd handler IKKE om at glo på TV eller se film, men om at spille, men du roder det hele sammen. 😎


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2015 21:34:43
Svar/Indlæg:
6293/359
Denne tråd handler stadig også om Windows 10s ydelse med amd hardware i dx12 featuretesten i 3dmark, pyha laaang sætning men vigtig at få med 🙂

#47 Edward Saksehånd 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2015 21:41:26
Svar/Indlæg:
20170/383
#47

Jeg roder intet sammen.
Men som jeg skrev før, så er diskussionen ikke nem når den ene part er pc-fanboy. Men som jeg også tidligere skrev her i tråden, så er det jo nok at forvente på dette forum. Og fred være med det.

Hvad saks angår. Så er du ikke helt ved siden af.
Jeg har en gammel fiskars saks liggende i skuffen som bruges til stort set alle sakseopgaver. Men okay, har så heller ingen hæk ;)