Der sidder lige præcist én APU i en Xbox One.
8 AMD Jaguar kerner, 1 GPU.
http://www.cpu-world.com/CPUs/...
Ydelsen er ikke synderligt god. Det er 8 low power kerner der kører 1.75GHz, og en GPU svarende til AMD HD 7790 dog med delt system RAM.
Tror du ville få nogenlunde ligeså "vildt" et system med en AMD A10-7870K APU. Færre kerner, højere clockrate, dog kun 512 GPU kerner, men de er nok også højere clocket på en desktop model.
Kunne være interessant at køre alle vores normale benchmarks på konsollerne så vi rent objektivt kunne få et indblik i deres ydelse "apples to apples", men fra et rent ydelses-standpunkt tror jeg resultatet er ret så kedeligt.
Det er de måske nok.
Men prøv at tænk på hvor ringe hardware der rent faktisk er i en Xbox 360 og så hvor flot grafik det rent faktiskk var muligt at afvikle på den.
en PC med tilsvarende specs ville aldrig kunne følge med.
Det er de måske nok.
Men prøv at tænk på hvor ringe hardware der rent faktisk er i en Xbox 360 og så hvor flot grafik det rent faktiskk var muligt at afvikle på den.
en PC med tilsvarende specs ville aldrig kunne følge med.
Prøv at tænk på, at hvis de ikke var der, så ville der være endnu flottere grafik :)
Hold nu..
Jeg er efterhånden ved at være gammel nok og har spillet nok PC og konsol til at vide hvad der virker og ikke virker. så du behøver ikke brugt krudt på at forbedre min oplevelse.
Det er skam helt okay du har din opfattelse af tingene. Jeg er bare ikke enig og det må du respektere. Jeg spiller mindst lige så meget PC som jeg spiller konsol, hvis ikke mere. Men det betyder jo ikke at en PC for mig er en bedre eller mere rigtigt spille platform. Det er bare noget andet.
Det giver jo sig selv at en PC generelt har noget kraftigere hardware end en konsol og derfor må det jo være andre ting der skal tale i konsollens favør. Som fx bedre og større billede(TV) for manges vedkommende også bedre lyd og så sidder man ofte også bedre. Det er som før nævnt ofte konsollens forcer over en PC og for mit vedkommende ganske vigtigt.
Lige som når man har købt sig en god film på Bluray til sit lækre surround gøgl hvor lyd tit er hen ved 50% af oplevelsen er det samme tit gældende for spil.
Og igen, det jeg netop har skrevet er min egen holdning ;)