PayPal svindel

Diverse d.  06. december. 2015, skrevet af scummy
Vist: 1568 gange.

scummy

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2015 21:58:41
Svar/Indlæg:
269/20
Hey boys.
Er ved at sælge lidt i den blå avis.
Jeg har fået et "tilbud" fra en Mr. John Lewis
Han accepterer pris, han sørger for afhentning osv.
Jeg ved jo godt at der masser af svindlere.
Specielt ved "pengeoverførsler" der bliver trukket tilbage , når varen er sendt.
Han beder om :
So kindly get back to me with your PayPal details like this below

Full Name:
PayPal Email:
Phone Number:
Amount:
Home Address:

Jaja ved det er svindel. Her er mit spørgsmål:
Kan han ,Hvis jeg opretter en PayPalkonto og udfylder info.han beder om, svindle med oplysningerne ????
Og jeg gentager: Jeg gennefører IKKE handlen 😀

merlin

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2015 22:02:23
Svar/Indlæg:
11/7
Jeg vil tro, at han med din paypal email, vil prøve at gætte dit password ud fra de andre oplysninger han også vil have fra dig.

scummy

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2015 22:21:49
Svar/Indlæg:
269/20
Oki Takki

Alienwannabe

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2015 22:45:35
Svar/Indlæg:
278/28
"Han accepterer pris, han sørger for afhentning osv. "

Hvis han afhenter kan kan sku betale i døren.
Tror du skal holde dig fra den handel der.

Edit, Skimtede kun de førte linjer, så så ikke du godt var klar over det var snyd. :P

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Alienwannabe d. 06-12-2015 22:46:37.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2015 23:49:36
Svar/Indlæg:
1334/15
#0 - hejsa :)

Som gammel garvet Ebay/PayPalbruger, vil jeg råde dig til, hurtigst muligt, at spørge om aktuelle problemstilling hos PayPal kundeservice!.

Hvis de i given fald skulle give dig grønt lys, har du en ekstra "forsikring" mod svindel!.

Hvis ikke de gir` dig "go for it" - så hop øjeblikkeligt fra! - længere er den ikke :)

Jeg har i skrivende stund haft over 50 svindelsager kørende, og ikke tabt en eneste (endnu) :)

Mvh. - Kim

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2015 23:51:15
Svar/Indlæg:
1864/156
han søger for alt og du sender, han modtager varen og siger til paypal at du har sendt en kasse med sten og så får du trukket pengene fra din konto af paypal.

tror ikke du kan snyde paypal sådan lige.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af dMITIj d. 06-12-2015 23:52:54.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 00:03:40
Svar/Indlæg:
1334/15
#5 - ha ha - ja det ville jo også give en voldsom mængde mursten i omløb verden over :)

PayPal bliver jo nærmest overrendt af håbefulde svindlere, så de er ret godt med efterhånden.

Visse varegrupper er jo nærmest fifty fifty mht. svindel/ok handel - så dèr bliver man enten hærdet eller fallit hehe...

Tror jeg skal søge om et klippekort hos Ebay/PayPal kundeservice, da jeg efterhånden hører til stamkunderne hehe..

Men sådan er det, når man finder en niche, hvor større penge kan tjenes. Så er der også større ricici for klaphatte, der prøver på at svindle :)

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2015 08:39:55
Svar/Indlæg:
1300/30
har selv prøvet det, og da jeg ville logge ind på paypal for at sende ham en anmodning, blokerede mit kaspersky et phishing forsøg. LAD VÆRE! 🙂

JvT

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2015 10:16:44
Svar/Indlæg:
167/3
Jeg forsøgte på et tidspunkt at sælge min motorcykel gennem DBA.
Jeg blev også kontaktet af en engelsk talende/skrivende person som bad om Paypal oplysninger og han ville få en 3. part til at hente MC'en.

HELDIGVIS havde jeg en uge i forvejen læst om en anden person der havde en ligende oplevelse og der skete der dette.

Efter køber og sælger havde udvekslet Paypal oplysninger, fik sælger en mail fra køber, om at køber havde overført for mange penge. Køber havde også en (prof. lavet) kvittering fra Paypal som viste at der var blevet overført for mange penge. Køber bad derfor Sælger om at returnere det beløb der bar blevet betalt for meget. Sælger hoppede heldigvis ikke på den..osv osv.

Jeg konfronterede min køber med ovenstående historie og hørte ikke mere fra "ham"...