Må eBay tilbageholde penge?

Diverse d.  10. december. 2015, skrevet af Dreier
Vist: 1167 gange.

Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2015 21:06:30
Svar/Indlæg:
366/64
Godaften alle sammen,

I hvor stort omfang er det tilladt for eBay at tilbageholde penge efter en handel? Jeg har for godt og vel 2-3 uger siden gennemført en handel med en person på eBay, i første omgang stod der at pengene ville være tilgængelige på PayPal d. 9/12-15 og det var de ikke. Jeg kontaktede selvfølgelig eBay, da jeg ville have mine penge (ca 750 danske kroner) og hertil oplyser de mig. At jeg ikke kan få mine penge, af disse grunde:

This program applies to you if any of the following is true:

--It's been 90 days or less from your first sale
--You've had 25 or fewer sales to US buyers
--You've had $250.00 or less in total sales since your first sale
--You have a Below Standard rating in your Seller Dashboard
--You were suspended and have been reinstated in the last 90 day

Er det tilladt. At de kræver, at jeg skal sælge for et x-beløb eller sælge 23 ting mere til købere i USA inden jeg kan få mine penge?
The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2015 21:14:00
Svar/Indlæg:
422/58
Jeg vil gætte på, at du har accepteret deres vilkår, da du oprettede din paypal konto? I så fald kan de vel gøre det som de vil (så længe det fremgår af deres vilkår).


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2015 21:43:02
Svar/Indlæg:
949/9
Du skal nok få dine penge. I har vidst misforstået hinanden :)

Det eBay skriver er blot, at de tilbageholder dine penge(indtil d. 09/12), da du ikke opfylder kravene(som de har skrevet).

eBay har som sådan ikke dine penge, det er PayPal(dog samme firma, omend de nu har opdelt dem..)

Så hvis du skal skrive til nogle, så skriv til PayPal. De har også dansk support, både pr. mail og tlf.

Jeg er dog ganske sikker på dine penge er tilgængelige senest mandag.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2015 22:05:19
Svar/Indlæg:
366/64
#2 Jeg tvivler, jeg har haft skrevet med eBay flere gange nu og det lader ikke til de forstår mig. De bliver ved med at holde på, at jeg skal opfylde deres krav som jeg har skrevet..

Har allerede snakket med PayPal, som giver eBay skylden for at tilbageholde pengene.

Og de vil overhovedet ikke give mig nogen dato. Det er sidste gang jeg sælger noget på eBay ..


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2015 22:20:56
Svar/Indlæg:
949/9
#3 Lyder sgu mærkeligt.

Det er dog standard - har også selv oplevet det, at de holder ens penge 30 dages tid efter salg de første par gange, jeg har dog altid modtaget dem efter denne periode.

Jeg syntes du skulle ringe til PayPal på mandag hvis de ikke er frigivet da. eBay kan som du siger, ikke holde dine penge. De krav som de har sendt dig, er blot standard kravene du skal opfylde for at modtage pengene med det samme.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2015 22:46:23
Svar/Indlæg:
3661/82
virker underlig paa mig. da jeg started med at saelge paa ebay fik jeg da mine penge. me nder gik lidt tid foer de landed 100%.

kan de vare koeber der har anmeldt dig for fuskeri ( for selv at fuske).