Igår ringede min søster og sagde at hindes bærbar var gået i stykker og spurgte om jeg ikke ku hjælpe... Som den it nøre man nu en gang er, sagde jeg uden videre ja. Jeg fik mig tilgengæld noget af en overraskelse da jeg fandt ud af hvad problemet var... Det var lykkedes hinde at brække skærmen af den bærbare!!! Hvordan fandt jeg aldrig ud af, men det viste sig at samtlige skruer var brækket af, så det var lige det med at tænke kreativ... Det endte med at jeg måtte i gang med boremaskine, bolte, spændeskiver og møtrikker. Det lykkedes at få skærmen til at sede 99% som den skulle, men hun fik at vide, at hvis hun lavede samme nummer igen ville jeg ikke ku rede den. Billederne er ikke de bedste, men jeg tror i forstår 😀
Har i også lavet nogle "vilde" ghetto løsninger? Fortæl endelig, det ku jo være der var andre der ku finde inspiration i jeres arbejde 🙂
Uh jeg har lavet mange løsninger igennem tiden som kunne kaldes ghetto :P
Sikke en skam man aldrig tager billeder af sådan noget, den sidste jeg lavede var på en gammel HP bærbar som blev ved med at overophede. Problemet lod til at være et meget lille inlet til blæser, så jeg skar da bare et hul i bunden af maskinen :P
Jeg har også haft gang i et lille "Ghetto" modificerings projekt 🙂 Det er en super billig DIY power bank fra eBay til 15-20Kr med plads til 6stk 18650 batterier, men jeg har valgt at smide 9stk 900mAh Litium Polymer batterier i stedet for da de vejer meget mindre og jeg havde 11stk liggende (ufrivilligt sponsoret af vejdirektoratet) som bare kedede sig. Den virker som den skal 🙂
#15 Jeg er også meget tilfreds med resultatet 😎 🙂 Den lader dog kun med 500mAh så det tager ca en dag at lade den op og man kan desværre ikke benytte udgangene imens den lader 😩 men det er jo hvad man kan forvente når man betaler så lidt.
tror back in the days, med p4 og hvad jeg nu havde af grafikkort den gang. Havde jeg taget et skjold fra porten hvor grafikkort osv sidder ud igennem. Boret et hul i den tynde ende, og monteret en blæser med en strip, og havde den til og hænge ind over grafikkortet, og blæse mod gpu'en 🤣