Jeg har kigget på en Banana pi router for jeg vil gerne have mulighed for at lave min egen lille router med firewall og openvpn.. nogen der ved hvilke linux distributioner der vil virke ville gerne have pfsense: http://www.conradelektronik.dk...
Jeg kan yderligere se at den "kun understøtter wireless n teknologi men er det muligt at sætte et eksternt wireless kort i hvis det bliver nødvendigt?? altså via usb?
pfsense er tæt på plug and play. Det fandt alt hardware på min atom box med to netkort. vpn i routeren kræver cpu kraft til kryptering, tror ikke så lille en cpu kan. Jeg droppede ihvertfald almindelige routere da jeg ikke rigtig kunne komme over 1.7MB/s Du skal ivhvertfald læse op på nogle benchmark inden du køber.
Jeg kunne godt bruge noget trådløs net og kablet net.. jeg skal bruge 4, 1 gigabit porte og noget n eller ac netværk.. vil gerne kunne køre vpn og firewall
Men kommer helt an på hvilken hastighed VPN og hvor mange klienter. Jeg bruger et bundkort med to rj45 lan porte, en passiv kølet atom d525 og køre pfsense. Skulle jeg købe nyt hardware ville jeg kigge efter et bundkort med sfp port så jeg kan få fiberen direkte i routeren uden fiber converter.