Vidste ikke at man kan få en køler med den funktion. Smart.Men for at dæmpe det endnu mere kunne du skifte din psu ud med en der først starter blæseren nå der er X antal % load på...
Mit GFX blæser ud gennem siden af kabinettet, når det kommer over 60 grader, men jeg vil prøve det setup alligevel og se hvad der sker.Tag 140mm blæseren fra cpu køleren og sæt bagi kabinettet. Køb to Noctua 92mm blæsere til foran. Luftstrømmen i kabinettet kan sagtens holde køleprofilen på cpu'en nede i temp. Har selv haft præcis dette setup, endda med let OC.
Dog fungerer det kun med et gfx med blower køler, der blæser den varme luft bagtil. Dette kabinet bliver ret så varmt med aftermarket kølere på gfx da disse bare blæser den varme luft runidt i kabinettet.
På denne måde sparer du en blæser væk, og med de tre noctuas på lave rpm, samt en stille psu og gfx, så får du det ikke meget mere stille.
Bare lige mine erfaringer med node 304 🙂
Kendte ikke til Speedfan. Det må jeg lige kigge nærmere på når jeg får tid.hvorfor bruger du ikke speedfan til at styre din blaesere? saa kan du helt slukke dem under idle mode ( eller taet derpa).
Det er klart den beste loesning mht til mindst mulig stoej.
Smart. Det trick vil jeg også lige prøve.Jeg synes du skal finde inspiration i denne tråd for et system der er komplet lydløst i idle:
http://hwt.dk/Forum/335595/Fan...