pestdk slår endnu en gang dumskaben til

Hyggehjørnet d.  17. december. 2015, skrevet af mfcods
Vist: 2340 gange.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2015 09:29:57
Svar/Indlæg:
4221/223
Ebo

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2015 09:40:13
Svar/Indlæg:
709/10
Kan postdk ikke stå alene, så lad den falde.

Det samme sker hver gang en "tidligere" statsejet virksomhed bliver helt eller delvis privatiseret, så bliver regningen sendt videre, når man ikke kan få det til at løbe rundt.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
17-12-2015 10:18:02
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu er det også sådan at postdk er tvunget til at skulle leverer post til øerne, og på de små øer hvor der næsten ingen bor er det jo en kæmpe udgift at skulle starte sejlbåden hver eneste dag.

De andre kan frasige sig at leverer til disse steder.

Selvfølgelig er det dumt, men folk kigger godt nok meget firkantet på postdk, og dette er ikke det eneste tilfælde hvor de er tvunget til noget der faktisk er en udgift for dem.
Desuden skal deres ansatte behandles efter en overenskomst med 3F, noget som GLS f.eks. ikke behøver, da alle omdelere faktisk er selvstændige - og ja, de skal SELV købe deres omdeler bil før de må omdele for GLS.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
17-12-2015 10:22:53
Svar/Indlæg:
15982/637
Problemet med post DK er blot, at selv om tingene bliver dyrere så bliver deres service stadig mere elendig!.

Hvis de faktisk leverede en ordentlig og pålidelig service på trods af prisen, så ville folk jo nok bruge dem mere igen!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 17-12-2015 10:25:45.

Tha

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2015 10:39:23
Svar/Indlæg:
833/98
Jeg bruger Postdk hver dag, for leveret af dem hver dag, og sender med dem 4 ud af 5 dage om ugen.

For mig leverer de en ganske okay service, og oplever meget sjældent problemer med dem, og dem der er, bliver som regel løst på fornuftig vis.

GLS der imod har jeg ikke meget for, de kommer ikke hver dag, ligger ikke pakkerne som de skal osv osv, man kan virkelig mærke at GLS er en anden slags virksomhed, der ikke har egne ansatte med kun bruger "selvstændige" chaufører

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2015 12:05:06
Svar/Indlæg:
3385/80
#0 Hvordan vil du ellers gøre det? PostDK er tvunget til at levere til ALLE i hele DK, om det så er inde i byen eller ude på bøhlandet eller en lille ø.

Hvad tror du udgiften er for at levere ét brev til f.eks. Samsø?

Når konkurrenterne ikke har de udgifter og dermed kan omdele forsendelser billigere, så mister PostDK indtægt, som gør at de skal hente pengene andre steder fra.

Skal de sætte prisen op for at sende pakker? Mon de mister flere kunder så?

Det er godt at være kritisk overfor sådan nogle ting som dette, men det er altså også nødvendigt at tage realitetshatten på.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
17-12-2015 12:28:58
Svar/Indlæg:
4741/1690

Hwt.dk benytter postdanmark til forsendelse af produkter der skal ud til test og retur, så de kommer forbi mig 5 ud af 6 dage om ugen.
Pakkeposten er så flink at tage de pakker med retur til posthuset som skal sendes, og hvis de i enkelte tilfælde ikke har plads i bilen - er det ikke usædvanligt (hvis der er mange pakker) at pakkeposten ringer hjem til posthuset, og får en tom postbil forbi Hwt.dk - det må da kaldes god service!

Så der er også solstråle historier ind mellem alle de utilfredse kunder.
The Boss

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
17-12-2015 13:28:02
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg synes det er meget rimeligt at man kompenserer PostDK for en befordringspligt man har pålagt dem. Men om det er konkurrenterne der skal betale den regning er måske lidt søgt.

Det er jo fint nok at man vil privatisere en virksomhed og samtidig stille krav om levering, men så er der jo tale om en service til det offentlige som det offentlige selv må betale (dvs os alle sammen - det er jo os der forlanger at PostDK skal levere over alt). Det er lidt groft at forlange at GLS og andre skal betale den regning. De er jo som sådan ligeglade med om der leveres i hele landet - den beslutning har det offentlige (som er os alle sammen) truffet over for PostDK.

Som jeg ser det er det ikke PostDK's skyld at det gebyr her rammer - det er det offentlige der forsøger at sende regningen videre for noget de har bestilt men åbenbart ikke vil betale for.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2015 13:52:07
Svar/Indlæg:
5474/39
Køre med postdk. Alt pakker fra firmaet bliver sendt med gls. Det kun reklamer vi sender med postdk. Sender aldrig post, da er uddød kultur. Jeg hellere cykle forbi med julekort.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2015 17:59:51
Svar/Indlæg:
3661/82
#2 #5 #7
+1
Det er nemt at komme med haanende kritik tl PostDK hvis man ikke har sat sig ind i hele situationen. Gvis firmaer skal konkurre paa lige fod med andre skal PostDK ogsaa have samme betingelser, hvilket de jo ikkr har hvis du har leverings pligt og derved ikke kan optimere for otimale leverings omraader.

haandtering af sagen er dog stadigvaek dybt underligt og man skulle maaske overveje om leverings pligten burde fjernes, eller der skulle gaa igennem skatten, eller om Postdk bare skulle kunne juster sin priser paa fragt til/fra ikke-leverings dygtige omraader.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2015 20:22:30
Svar/Indlæg:
1334/15
Der findes vist ingen perfekt løsning, da fjernelse af leveringspligten ville give danmark status som U land, da man i så fald kan risikere, at man ikke kan få sin post frem på nogen måde (dog med taxa til megatakst)

Hvis der skulle betales over skatten, vil der også opstå ramaskrig, da mange ikke vil betale til noget de ikke bruger, selv om de nok gerne vil bruge det, hvis de en dag skulle få brug for levering til Yderby Overdrevs 214` kartoffelrække kælderen TH.

I yderkanterne er det svært for mange boligejere at kunne sælge deres huse, så hvis man her skal betale langt mere for besværlig postlevering, bliver det nok desværre endnu sværere at sælge hytten 😀

Nejihyuga

Nørd
Tilføjet:
17-12-2015 20:25:33
Svar/Indlæg:
60/2

Der er 2 ordsprog som rammer de folk som brokker sig over Post Danmark på hardware forums.

Man snakker som man har forstand til.

For hver en brokkerøv er der 1000 tilfredse kunder.

cmnielsen

Nyhedsskribent
Tilføjet:
17-12-2015 20:37:07
Svar/Indlæg:
726/496
#11 +1

Telledk

Superbruger
Tilføjet:
18-12-2015 15:52:43
Svar/Indlæg:
74/0
#11 Første ordsprog er fint. Men det andet er en lodret løgn i post danmarks tilfælde.

Nejihyuga

Nørd
Tilføjet:
18-12-2015 17:17:29
Svar/Indlæg:
60/2

Det vil jeg så ikke mene det er.

Folk der har fået den betjening de har forventet har ingen grund til at ytre sig. (Men det sker mere nu om dage da firma'er også Post Danmark sender en e-mail og spørger folk om de har lyst til at bedømme på trustpilot.)

Et brokkehoved har altid grund til at ytre sig, da de ikke oplever verden betjener dem som individ som de ønsker den skal.

Bare ved at kigge igennem mange af de tråde på diverse hardware forums, er det da også nemt at få øje på folk der brokker sig uden at kunne fremvise en problematik der på viser deres påstande.

Kunne også påpege retorik i overskrift for tråden med navnet "pestdk"
Hvilket også viser hvilket stadie man er på mentalt ved at navngive dem i en negativ/nedladende klang i stedet for at være objektiv.

Problemet for mig selv er at jeg ikke kan tage folk seriøst der brokker sig over noget de har oplevet uden at de faktorer og aspekter der har været givende for den pågældende situation bliver bragt med i deres beretninger.

Så når nogen fremlægger noget kun ud fra det har de stykket sammen i hovedet så har jeg tendenser til der allerede at tænke der mangler noget i den historie og ikke vedlægge den yderligere virklighedsværdi i min videre gang. Altså en brokkerøv 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nejihyuga d. 18-12-2015 17:28:24.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2015 17:20:02
Svar/Indlæg:
1334/15
#14 - :yes: 🙂

Sven

Superbruger
Tilføjet:
18-12-2015 18:10:18
Svar/Indlæg:
3661/82

Problemet for mig selv er at jeg ikke kan tage folk seriøst der brokker sig over noget de har oplevet uden at de faktorer og aspekter der har været givende for den pågældende situation bliver bragt med i deres beretninger. ❤ ❤ ❤

Folk har tit en tendens med at skippe visse ting naar de brokke sig for at fremstaa bedre. Det er et synligt for mig at hivs dette er nodvendgit, er der en del i personen selv der er klar over deres brok ikke er saa berretige som de godt vil have siden de skal aendre situation.

Dette er generelt paastand og ikke moentet paa denne traad.

Telledk

Superbruger
Tilføjet:
18-12-2015 21:33:44
Svar/Indlæg:
74/0
Jeg har i hvert fald to eksempler. Håber det er godt nok.

Det første, er min kæreste som en dag står i stuen. Så kan hun se posten igennem vinduet. Hun står og skriver en pakkeseddel. Hvori hun skriver, at den er førsøgt afleveret, men der er ikke nogen hjemme. Vi bor i et lille hus. Man kan umuligt undgå at høre hvis der bliver banket på. Dette eksempel har jeg oplevet mange gange, men kun een gang har vi set det ske "live".

Et andet eksempel er da min storebror startede et firma. Han havde købt mine forældres gamle hus. Hvor jeg havde boet hele mit liv. Posten var "altid" kommet inden klokken 10 om morgenen med post og pakker. Hvilket jeg ved fordi jeg jævnligt modtog hardware i de foregående år (ca. 5 år). Det kunne svinge lidt men 9 ud af 10 dage kom de før klokken 10.
Da han havde startet firma, ændrede posten afleverings tidspunktet for den addresse, så pludselig kom de altid om eftermiddagen.
Han skulle en gang imellem bruge pakkerne her og nu. Så han kontaktede post dk og spurgte, hvad han kunne gøre for at de kom tidligt igen. De skulle blot have 3500,- om året, og så ville det ikke være noget problem.
Jeg havde på det tidspunkt en veninde som engang imellem kørte den rute. Så jeg spurgte for sjovt hvorfor man havde ændret ruten. Hun sagde at den generelle rute ikke var blevet ændret, blot der hvor min bror havde firma.
Det skal lige siges at han ikke modtager mange pakker. Så det har ikke noget at gøre med at de skulle køres med en speciel bil. Det var nemlig samme bil som kom med pakken, blot senere end normalt.

En længere smøre. Håber det kan tydes.
Dette er blot to af mine oplevelser med pesten. Jeg har oplevet flere, men jeg husker som en si.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Telledk d. 18-12-2015 21:34:52.

Nejihyuga

Nørd
Tilføjet:
18-12-2015 22:09:07
Svar/Indlæg:
60/2

Godt nok til hvad?

Den med de bare skriver en pakke seddel, tror jeg bare ikke resolut ikke på.
Hvad du har oplevet er stadig ud fra din kærestes perspektiv, samt du skriver du har oplevet det mange gange.

Mest fordi min oplevelse er stik modsat af det du beskriver,

Samt de kører ikke rundt med pakken på cyklen eller i bilen for at skulle tage den med tilbage bare fordi de ikke har lyst til at banke på. Langt større arbejde at skulle udfylde papirarbejdet på udleverings stedet eller stadig have som fyld videre på sin rute.

Hvornår de kommer på dagen styrer firmaet da helt selv når der ikke er indgået nogen aftale, det kan der da ikke være nogen tvivl omkring. Hvad der ligger til grund hvad rute og hvad tid de kommer på dagen styrer buddet jo ud fra de aftaler Post Danmark har indgået med andre som gerne vil betale for en service.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
18-12-2015 22:48:25
Svar/Indlæg:
2826/100

Du har haft dine oplevelser, og andre har haft deres oplevelser.

Min personlige erfaring er at Servicen fra Post Danmark skifter helt ekstremt fra område til område.

Da jeg boede i Frøslev var der aldrig problemer
Da jeg boede i Padborg var der ikke andet end problemer
Christiansfeld var de fejlfri
og i Risskov har jeg heller ikke oplevet nogen problemer (udover de er meget OBS. på ID 😉 )

I Padborg var problemerne så ekstreme at der var lavet fejl på 11 ud af 13 leveringer, dette var alt fra små problemer til at de lod en NAS stå ude i snevejr foran min lejlighed (som lå i centrum).

Så nej, måske har du ikke haft problemer, og det er der rigtig mange som heller ikke har, men min erfaring siger mig at det kommer helt ekstremt meget an på hvor i Danmark du befinder dig.

Så skriver du så fint

citat #14 Bare ved at kigge igennem mange af de tråde på diverse hardware forums, er det da også nemt at få øje på folk der brokker sig uden at kunne fremvise en problematik der på viser deres påstande.

Hvordan er det du vil have folk til at bevise deres påstande? Hvordan kan man på nogen måde bevise (hvis vi skal tage førnævnte eksempel med NAS'en) at man kommer hjem fra arbejde, og finder sin bestilte kasse ude foran døren, stående i et lag af sne.

Telledk

Superbruger
Tilføjet:
18-12-2015 23:22:17
Svar/Indlæg:
74/0
#18 Hvad kan jeg bruge til at du ikke tror på det?

Den med de bare skriver en pakke seddel, tror jeg bare ikke resolut ikke på.
Hvad du har oplevet er stadig ud fra din kærestes perspektiv, samt du skriver du har oplevet det mange gange.

Så fordi jeg har oplevet det mange gange, passer det ikke..?

Forstår ikke at du vil have "fremvist en problematik", når det praktisk ikke kan lade sig gøre. Den eneste måde du ville tro på det, var hvis du selv var til stede.

"Godt nok til hvad?". - Godt nok til at du tror på det, skal du se..

Nejihyuga

Nørd
Tilføjet:
18-12-2015 23:28:30
Svar/Indlæg:
60/2

Jeg vil ikke have folk til at bevise noget, bare have det giver mening med den virklighed jeg ser til daglig som værende bosiddende i Danmark.
Samt det jeg har skrevet i #14 er bare mit synspunkt omkring den måde folk vælger at fremlægge deres oplevelser med forskellige firma'er. Hvor jeg selv syntes jeg har let ved at sortere i dem jeg mener der bare er brok fordi man har noget imod firmaet eller fordi man har en reel klagesag med en problematik der er til at føle på.

Synes selv #17 illustrere min pointe fint, han har en oplevelse som slet ikke hænger sammen i min virklighed.
Post Danmarks bude har intet at vinde på at skulle tage pakken med tilbage. Så jeg er langt mere tilbøjelig til at have andre tanker hvorfor folk mener det er Post Danmark der gør noget forkert.

Hvis man så lidt længere end egen næsetip og var noget mere assertive i ens daglige trummerum kunne det også være man havde større forståelse for hvorfor nogen ting går den vej de går.

Skal vi ikke lade være med at sige hvad den anden skal gøre?
Hvornår og hvad jeg tror på er vist op til mig selv. Ligesom det er helt op til dig selv.

Jeg har givet udtryk for nogle personlige udtryk.

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Nejihyuga d. 18-12-2015 23:35:15.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
18-12-2015 23:35:11
Svar/Indlæg:
2826/100

Så du tror ikke på andre fordi det ikke passer med din virkelighed? spændende 😉

Angående den med at de bare skriver en pakkeseddel, så har du til dels ret. Post danmark har intet at vinde på det, og jeg er så vidt jeg husker heller aldrig blevet udsat for det (men nu er jeg heller aldrig hjemme når de kommer), men hvis jeg skal komme med et godt bud på hvorfor det kan ske, så vil jeg mene at en medarbejder der ikke gider den pågældende dag, eller måske har lige lovligt mange pakker at skulle levere kan se det smarte i at gøre turen hurtigere ved kun at skulle gå hen til postkassen (som jo efter den nye postlov står i skel).

Ovenstående er dog kun baseret på hvad der kan være en grund, aner ikke om det er korrekt. Men som jeg ser det er der ved hver levering 3 parter. Modtager, Post Danmark (som virksomhed) og postbud. Sidstenævnte taber intet på kun at gøre sit arbejde halvt 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 18-12-2015 23:36:07.

Nejihyuga

Nørd
Tilføjet:
18-12-2015 23:40:02
Svar/Indlæg:
60/2

Tja, vi alle har hver vores virklighed.

Hvorfor nogen så spenderer meget tid på at brokke sig og være irriteret og andre kan være glade og forstående er jo så spændende hvordan det kan være. Regnbuen har mange farver ligeledes findes der masser af personligheder, med ligeledes forskellig viden og forskellig grad opfattelse.

Du har din virklighed, Telledk har sin, jeg har min. Hvem der har den bedste vil vi nok hver især mene vores egne er den mest korrekte og bedste virklighed der findes.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
18-12-2015 23:43:24
Svar/Indlæg:
2826/100

Se, dér er vi enige 😉

Vil dog for en ordens skyld understrege at jeg bruger utrolig lidt af min tid på at være irriteret (forudsat den kommentar var myntet på mig).

Hav en god weekend.

Nejihyuga

Nørd
Tilføjet:
18-12-2015 23:47:14
Svar/Indlæg:
60/2

Så du bruger meget tid på at brokke dig så 😛

Men jo tak god weekend og glædelig Jul hvis du da skal fejre den 😉

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
18-12-2015 23:52:14
Svar/Indlæg:
2826/100

Hah fair nok, den fik jeg vist selv lagt op til 😉

Men nej, heller ikke, det er mit liv alt for kort til. Men, har intet imod at gå ind i en allerede kørerne diskussion (som her) 🤡

Telledk

Superbruger
Tilføjet:
19-12-2015 11:58:48
Svar/Indlæg:
74/0
#23 Jeg mener ikke at min er den rigtige. Mener blot at den er mere rigtig end din. Hvis du ikke selv har oplevet problemer med ting, mener du, at der heller ikke kan være andre som har det.

Men vi er vidst bare to personer, i hver vores ende af skalaen..

Nejihyuga

Nørd
Tilføjet:
19-12-2015 12:18:21
Svar/Indlæg:
60/2

Igen er du inde på at skrive hvad jeg skulle mene.

Hvis du forholder dig til dig selv i stedet for at skrive hvad jeg mener.

For at svare på det du skriver.
Jeg ikke betvivlet det du har oplevet, jeg er da sikker på det du skriver er sådan du har oplevet det.

Om buddet så har samme historie som dig tror jeg bare ikke, samt igen påpeger jeg at din historie ikke hænger sammen med min virklighed.
Hvor jeg igen vil påpege at bude har intet at vinde på at tage pakken med tilbage, da det giver mere papir arbejde end at aflevere den. De skal ikke bare skrive en seddel til modtager, der skal også udfyldes en formular på udleverings stedet.

Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
19-12-2015 13:27:52
Svar/Indlæg:
949/9
Det med at pakkebuddet blot smider en seddel i postkassen uden at ringe på, tror jeg nu nok sker..

Jeg har selv oplevet det 4 gange for ½ år siden. Det var en afløser(kender personligt det normale bud), jeg havde over en periode på 2 uger 4 pakker der ikke blev afleveret, selvom jeg var hjemme.

Da jeg ved de kommer omkring kl. 10, sad jeg den fjerde gang og ventede. Ganske rigtigt. Han gik ind i opgangen, smed en seddel i postkassen og gik så igen.

Ja, jeg bor på 3. sal, men altså..

Jeg greb telefonen og ringede til Post Danmark, kunne så forstå jeg ikke var alene om at opleve dette med buddet, siden da, har der ingen problemer været, da min bekendte igen fik ruten.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pelinox d. 19-12-2015 13:28:56.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2015 15:42:55
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej als :)

Som en der tidligere har været ansat i 22 år i P&T, kender jeg det meste til de problemstillinger, der giver folk et indtryk af, at div. postansatte prøver at snyde sig til mindre arbejde/andet 🙂

Det er IKKE et spørgsmål om, hvorvidt der begåes fejl ved P&T, da der selvsagt gøres det!. Det gør der også ved ALLE de øvrige distributionsfirmaer. Hovedårsagen er lønningslisterne, der i forhold til den benhårde konkurrence firmaerne imellem presser samtlige til et konstant minimum af ansatte.

Alle de ansatte har en fast arbejdstid lige som i andre (der har arbejde), og de skal meget gerne være helt færdige med dagens dont incl. aflevere alle de pakker de ikke har tid til, ar aflevere personligt.

Derfor står de ofte og smider sedler i postkassen (skideirriterende at se på haha ), men de skal ha` tid til, at køre på indleveringspostkontoret og aflevere overskydende pakker, samt her naturligvis få dem ordentligt modtaget samt scannet ind af en medarbejder, der jo også i øjeblikket har nok at se til. Herefter skal pakkerne mærkes og lægges på hylderne til afhentning dagen efter. Besked bliver skrevet til kunderne. Herefter skal pakkeposten hjem og afregne, og gøre bil samt kørebog klar til næste dag.

P&T har ikke ret mange ekstre folk de kan indkalde i højsæsonerne. Studerende og lørdagsafløsere, samt dyre vikarer kan tilkaldes i en vis mængde, men vi taler jo om mange 100 personer, hvoraf mange af dem jo er på juleferioe etc.

Vær allesammen glade for, at der ikke er den store influenzaepedemi i øjeblikket!. Så ville mange af julepakkerne skifte navn til 2016 gaver 🤣

Da jeg på et tidspunkt var vagtmester på et postkontor fik jeg engang den besked, at der var 46 sygemeldinger samme dag, og næste dag var der så endnu en ordenlig røvfuld syge, da det jo ikke er så sjovt med tvungen overarbejde til langt efter mørketid og pissesure modtagere. Så hellere blive hurtigt "smittet" og skåne sig selv. Men mange tak til dem, der holdt ud. De fik ekstra bonusser, så de kunne købe ekstra gode gaver, selv om de selv sov af bare udmattelse 😳

Om det var sjovt, at gå rundt og fedte/befale folk til alt det ekstraarbejde (mit job på et tidspunkt), selv om de skulle hente børn osv. - :no: Folk skulle samtidig skiftes rundt til ukendte distrikter, da posten jo ikke bare kunne ligge i dagevis til de samme uheldige ventende modtagere, og det trak jo endnu mere sygdom til - men denne gang var det så også det psykiske aspekt der gjorde sig gældende 🙂
Og som tidligere skrevet, synes jeg også, at det er alt for let at køre på disse distributionsfirmaer på nettet, da de jo heller ikke kan forsvare sig, da folk jo generelt har ret i, at tingene ikke altid er tilfredsstillende, men husk jævnfør min beretning, at det sku ikke altid er lige sjovt at være omdeler - uanset i hvilket firma 😀

Men håber da at i alle kan holde juleånden oppe. Selv er jeg åbenbart lige blevet bandet fra HOL uden jeg ved hvorfor eller i hvilken tråd 😲 Moderatorerne er sku ikk` for kloge der, så jeg er smadderglad for, at der er langt bedre hold på formerne herinde - selv om gemytterne/hidsigheden/moralen jo også kan ryge i den bløde rabat i ny og næ 😲 😀

Men en rigtig god jul herfra, og en stor tak til dem, der ofte under hårde vilkår knokler for, at levere (de fleste af) pakkerne, der kan glæde os alle. Selv får jeg ikke en eneste (muligvis èn), så jeg har købt nogle til mig selv, udover den SSD jeg var så heldig at vinde herinde.

Nu har jeg så skåret 60 cm. grangrene af nederst på juletræet, og lagt en seddel, hvorpå der står - reserveret til HWT kabinet eller lignende. Så må vi se, om HWT`s julemand kan finde pladsen 😀

Beklager det blev lidt langt, men i sidder jo alligevel og røvkeder jer - not 🤣

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2015 05:38:35
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg har desværre også rigtig mange dårlige oplevelser med PostDK - men også rigtig mange gode. Men som man siger, så skal der kun én dårlig oplevelse til at ødelægge mange gode.

Da jeg boede på kollegie gad posten konsekvent ikke forsøge at aflevere pakker - jeg kunne fra min vindue se at de sad i postbilen og skrev sedler.

Hvis vi var heldige, så fik vi sedlen samme dag som de havde "forsøgt at aflevere pakken". Andre gange kunne der gå op til 4 dage. Adskillige klager til PostDK resulterede i absolut intet. De sagde blot at de "ville snakke med det pågældende bud".

Jeg har også oplevet at en forsendelse med teksten "MÅ IKKE BUKKES" blev foldet sammen og proppet i postkassen.

Andre gange har der ikke helt været plads i postkassen - så der hang halvdelen udenfor sprækken.

Jeg havde en forsendelse på vej fra USA, som skulle fortoldes. Der gik adskillige dage uden at jeg hørte noget fra PostDK. Jeg kontakter dem derfor og får deres vurdering af værdien - som er alt for høj. Den skal rettes og jeg skal have en ny opkrævning. Der går lang tid igen uden at jeg hører noget, så jeg rykker dem. Ja.. de er så kommet til at sende pakken retur. Afsender modtager aldrig pakken, så der er nok en postmedarbejder der har "forlagt" pakken et sted (forsendelsen indeholdte råt guld).

Så er der de gange hvor postbudet har afleveret pakken et helt forkert sted.

Eller de gange hvor pakken tydeligvis er blevet mishandlet.

Der er selvfølgelig også en masse gode hændelser, men de dårlige er der desværre alt for mange af.