Hej als :)
Som en der tidligere har været ansat i 22 år i P&T, kender jeg det meste til de problemstillinger, der giver folk et indtryk af, at div. postansatte prøver at snyde sig til mindre arbejde/andet 🙂
Det er IKKE et spørgsmål om, hvorvidt der begåes fejl ved P&T, da der selvsagt gøres det!. Det gør der også ved ALLE de øvrige distributionsfirmaer. Hovedårsagen er lønningslisterne, der i forhold til den benhårde konkurrence firmaerne imellem presser samtlige til et konstant minimum af ansatte.
Alle de ansatte har en fast arbejdstid lige som i andre (der har arbejde), og de skal meget gerne være helt færdige med dagens dont incl. aflevere alle de pakker de ikke har tid til, ar aflevere personligt.
Derfor står de ofte og smider sedler i postkassen (skideirriterende at se på haha ), men de skal ha` tid til, at køre på indleveringspostkontoret og aflevere overskydende pakker, samt her naturligvis få dem ordentligt modtaget samt scannet ind af en medarbejder, der jo også i øjeblikket har nok at se til. Herefter skal pakkerne mærkes og lægges på hylderne til afhentning dagen efter. Besked bliver skrevet til kunderne. Herefter skal pakkeposten hjem og afregne, og gøre bil samt kørebog klar til næste dag.
P&T har ikke ret mange ekstre folk de kan indkalde i højsæsonerne. Studerende og lørdagsafløsere, samt dyre vikarer kan tilkaldes i en vis mængde, men vi taler jo om mange 100 personer, hvoraf mange af dem jo er på juleferioe etc.
Vær allesammen glade for, at der ikke er den store influenzaepedemi i øjeblikket!. Så ville mange af julepakkerne skifte navn til 2016 gaver 🤣
Da jeg på et tidspunkt var vagtmester på et postkontor fik jeg engang den besked, at der var 46 sygemeldinger samme dag, og næste dag var der så endnu en ordenlig røvfuld syge, da det jo ikke er så sjovt med tvungen overarbejde til langt efter mørketid og pissesure modtagere. Så hellere blive hurtigt "smittet" og skåne sig selv. Men mange tak til dem, der holdt ud. De fik ekstra bonusser, så de kunne købe ekstra gode gaver, selv om de selv sov af bare udmattelse 😳
Om det var sjovt, at gå rundt og fedte/befale folk til alt det ekstraarbejde (mit job på et tidspunkt), selv om de skulle hente børn osv. - :no: Folk skulle samtidig skiftes rundt til ukendte distrikter, da posten jo ikke bare kunne ligge i dagevis til de samme uheldige ventende modtagere, og det trak jo endnu mere sygdom til - men denne gang var det så også det psykiske aspekt der gjorde sig gældende 🙂
Og som tidligere skrevet, synes jeg også, at det er alt for let at køre på disse distributionsfirmaer på nettet, da de jo heller ikke kan forsvare sig, da folk jo generelt har ret i, at tingene ikke altid er tilfredsstillende, men husk jævnfør min beretning, at det sku ikke altid er lige sjovt at være omdeler - uanset i hvilket firma 😀
Men håber da at i alle kan holde juleånden oppe. Selv er jeg åbenbart lige blevet bandet fra HOL uden jeg ved hvorfor eller i hvilken tråd 😲 Moderatorerne er sku ikk` for kloge der, så jeg er smadderglad for, at der er langt bedre hold på formerne herinde - selv om gemytterne/hidsigheden/moralen jo også kan ryge i den bløde rabat i ny og næ 😲 😀
Men en rigtig god jul herfra, og en stor tak til dem, der ofte under hårde vilkår knokler for, at levere (de fleste af) pakkerne, der kan glæde os alle. Selv får jeg ikke en eneste (muligvis èn), så jeg har købt nogle til mig selv, udover den SSD jeg var så heldig at vinde herinde.
Nu har jeg så skåret 60 cm. grangrene af nederst på juletræet, og lagt en seddel, hvorpå der står - reserveret til HWT kabinet eller lignende. Så må vi se, om HWT`s julemand kan finde pladsen 😀
Beklager det blev lidt langt, men i sidder jo alligevel og røvkeder jer - not 🤣