Sad i går og skrev word, da Maccen får nogle alvorlige pixel artifact flip henover hele skærmen. Jeg kan i noget tid godt kører dokumentet op og ned, men efter nogle sekunder er der intet. Jeg kan dog stadig bevæge cursoren. Efter noget tid hvor jeg forsøger mig med ctrl-p for at printe, (havde glemt cmd!) og det ikke fungerer slukker jeg maccen ved at holde powerknappen nede indtil den slukker. Jeg tænder den igen og den booter med logo og tænke ring. Men når den kommer til login skærmen, så er der bare hvidt og en fed pixeleret linie i bunden af skærmen. I første omgang tænker jeg prossecor eller GPU, men har ikke kendskab nok, til at kunne vurdere det ud fra de symptomer og håber i kan hjælpe.
Det skal lige siges, at den i længere tid har haft små pixelartifact rundt omkring den senere tid.
Men hvad jeg virkelig gerne vil have hjælp til er: Jeg har pillet Harddisken ud af maccen og håber ikke at der er noget galt med den, så jeg har hooket den op til min PC og den installerede drivers uden problemer og jeg kan se den under device manager hvor der står at den fungerer. Men efter driver install gik PC'en igen med videre software install og sad fast i "searching for preconfigured driver folders" i lang tid indtil jeg slukkede for det. Disken kan ikke ses under min computer. Skal jeg bruge nogle speciele mac drivers til PC eller hvordan?
Det er en iMac 27" late 2009.
Tak for hjælpem.
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 23-12-2015 15:58:12.
Ja, du skal bruge 3. parts software. Windows kender ikke Mac's HFS filsystem, sådan bare lige. Jeg bruger selv Paragon's løsning : http://dl.paragon-software.com...
Jeg har prøvet HFS explorer. Det lavede mange kopier af mine filer, som jeg ikke havde bedt om. Den fra Paragon fungerer meget bedre. Der er en 10-dages prøveversion, gratis.