Mange tak for svar så vidt
#1 Jeg har altid overclocket siden man gjorde det med et krystal på en 486 i starten af 90'erne 😲 , så en K-model skal det være.
Jeg betragtede et GTX970 som det mest fornuftige pt. mht. ydelse/pris forhold, men måske har jeg ikke ret. De 1100,- fra en 4690K til en 6700K regnede jeg med var pengene værd. Måske var brugtmarkedet et bedre bud hvis der er noget på markedet?
#2 Jeg har nu testet via CPU performance i joblisten og den ligger stabilt på 90-95% på begge 2 kerner. Jeg kan vil tolke af dette at min CPU er en flaskehals og GPU'en kan mere?
Om et skifte til Z170 platformen er billig kan man selvfølgelig diskutere når prisen er 6000,- + ny GPU :, men hvis mit gamle GTX580 har mere i sig er det måske ok.
#3 Måske skal jeg kigge efter brugt 4670K eller lignende, men vurderede at Skylake er en streg i sandet til fremtiden. Måske er det alligevel overkill hvis nogen vil sælge ud af Haswell.
#4 Begge kerner er på 90-95% ved gaming. Det vil alle CPU'er vel være, med mindre at GPU'en er for svag til at behandle data? I mit tilfælde vil CPU'en altså være for svag til at trække mit gamle GTX580? - og en kraftigere CPU vil gavne mit GTX580?
På Forhånd Tak for Svar
/DARKEST