Lyden mangler på 2 stk win 7

Diverse d.  25. december. 2015, skrevet af Villads
Vist: 1145 gange.

Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2015 19:50:06
Svar/Indlæg:
1495/69
Systemet(win 7 ultimate)på min stationære begyndte en dag at melde fejl på den ene systemdisk i et RAID0.
Efter noget tid kom flere fejl til og jeg måtte geninstallere.
Jeg brugte to andre SSD'er i RAID0.
Efter kort tid kom samme fejlmelding på den ene disk.
Jeg geninstallerer på de samme to SSD'er, idet jeg ikke tror på den fejlmelding.
Denne gang kører det fint, men jeg kan ikke få lyd på mine højtalere.
Jeg tjekke alle de steder jeg kan finde, men alle steder meldes der OK. Alle steder står signalet og hopper og alt er i orden, borset fra der ikke kommer lyd på mine højttalere.
Jeg tester nu højttalerne på min lille back up PC, også med win7 ul.
Heller ingen lyd her. Jeg ved med sikkerhed at der plejede at være lyd på, men kommer jo til at tvivle på mine højttalere, så jeg tjekker på en 3. win7 home premium PC. Fin lyd. Alt spiller som det skal!
I mellemtiden opdraderede jeg til Win10 på min primære PC, da det lige stod og bød sig til, i håb om at få lyden igen.
Opgraderingen gik fint og alt spiller - undtagen lyden!

Hvad foregår der her?
Hvor skal jeg lede efter fejlen?
cmnielsen
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
25-12-2015 23:07:01
Svar/Indlæg:
726/496
Du er 112% sikker på at du har valgt den rigtige afspilningsenhed?
(højreklik på ikonet ved siden af uret i proceslinien)
Har du testet med et par høretelefoner (der plejer at komme et par med til de fleste telefoner)


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2015 23:47:52
Svar/Indlæg:
1495/69
Jeg er for træt nu, men jeg vil lige tjekke det med afspilningsenheder i morgen. Der var noget knas der.

Teste hvad med høretlf.? Men nej. Det vil jeg også gøre imorgen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Villads d. 25-12-2015 23:48:06.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 08:53:37
Svar/Indlæg:
1495/69
Jeg har testet med høretlf. på begge PC'er, og der er lyd på frontstikket på back up'en der stadig kører win 7. Bagpå er den død. På "Lydstyrke" ser alt normalt ud, med grøn bar der går op og ned med musikken.

På min primære med Win10 er der ingen lyd, hverken front eller bag, men der har jeg også deaktiveret både digital output og Speakers(Realtek High Definition Audio) i mine forsøg på at forstå hvad der sker.
Jeg vil gerne understrege at lyden var væk, før jeg fiflede med driverne, så de forsvandt.
Hvordan får jeg dem geninstall/aktiveret dem igen?

Win10 systemet:
Går jeg ind i Kontrolpanel-->Lyd-->lydstyrke, får jeg et skilt med "Der er ikke installeret en lydenhed"

Win10 systemet:
Går jeg ind i Kontrolpanel-->Lyd-->Administrer lydenheder, får jeg et skilt hvor både "AMD HDMI Output" og "Speakers" er ikke tilsluttet.
Som nævnt, virkede lyden ikke da begge to var tilsluttet.

Win10 systemet:
Går jeg ind i Kontrolpanel-->Realtek Audio-komfiguration, får jeg " Du ser en blank side, fordi der ikke er forbundet nogen lydenhed med systemet. GUI aktiveres ved at forbinde en lydenhed til systemet.
Det er nok lige her det går galt, men hvordan? Alt virker, bare ikke sammen.

Win7 systemet:
Går jeg ind i Kontrolpanel-->Realtek Audio-komfiguration, får jeg det kendte skilt med "Speakers" Hvor alt ser normalt ud.
Skifter jeg over på "Digital output" mister jeg lyden på front.

Jeg mener det må være Windows der laver fejlen, da den kommer ca. samtidigt på begge systemer.


cmnielsen
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
26-12-2015 12:20:48
Svar/Indlæg:
726/496
Nyeste drivere (update 18/12-2015) kan hentes her:

http://www.tenforums.com/drive...

Håber det hjælper?


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 12:55:06
Svar/Indlæg:
1495/69
Det skal afprøves. 🙂


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 15:33:35
Svar/Indlæg:
1495/69
Desværre. Det hjælper ikke. Det er ikke, og har aldrig været driveren der er problemet. De meldes ok over hele linjen, på begge PC'er.

To lydkort der går i stykker på samme tid, i to forskellige maskiner. Er det sandsynligt?


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 15:43:16
Svar/Indlæg:
1495/69
Der er en krølle på historien her, på Win10 systemet.

I egenskaber for AMD HD Audio Device, finder jeg denne bemærkning:
03-12-2015 09:30:12 Enhedsinstallation anmodet, og i oplysninger nedenunder: Device HDAUDIO\FUNC_01&VEN 1002&DEV AA01&SUBSYS_00AA0100&REV_1002\5&2455566&0&0001 requires further installation.

Denne oplysning har stået der hele tiden, fra første gang jeg gennemgik systemet for fejlmuligheder.
Ved nogen hvad det betyder?
Det tyder jo på at der manglet noget. Men hvad. Jeg har lige geninstalleret en driver, som gav mig den digitale output tilbage, men den analoge, som bare hedder SPEAKERS mangle stadig.