Jeg har testet med høretlf. på begge PC'er, og der er lyd på frontstikket på back up'en der stadig kører win 7. Bagpå er den død. På "Lydstyrke" ser alt normalt ud, med grøn bar der går op og ned med musikken.
På min primære med Win10 er der ingen lyd, hverken front eller bag, men der har jeg også deaktiveret både digital output og Speakers(Realtek High Definition Audio) i mine forsøg på at forstå hvad der sker.
Jeg vil gerne understrege at lyden var væk, før jeg fiflede med driverne, så de forsvandt.
Hvordan får jeg dem geninstall/aktiveret dem igen?
Win10 systemet:
Går jeg ind i Kontrolpanel-->Lyd-->lydstyrke, får jeg et skilt med "Der er ikke installeret en lydenhed"
Win10 systemet:
Går jeg ind i Kontrolpanel-->Lyd-->Administrer lydenheder, får jeg et skilt hvor både "AMD HDMI Output" og "Speakers" er ikke tilsluttet.
Som nævnt, virkede lyden ikke da begge to var tilsluttet.
Win10 systemet:
Går jeg ind i Kontrolpanel-->Realtek Audio-komfiguration, får jeg " Du ser en blank side, fordi der ikke er forbundet nogen lydenhed med systemet. GUI aktiveres ved at forbinde en lydenhed til systemet.
Det er nok lige her det går galt, men hvordan? Alt virker, bare ikke sammen.
Win7 systemet:
Går jeg ind i Kontrolpanel-->Realtek Audio-komfiguration, får jeg det kendte skilt med "Speakers" Hvor alt ser normalt ud.
Skifter jeg over på "Digital output" mister jeg lyden på front.
Jeg mener det må være Windows der laver fejlen, da den kommer ca. samtidigt på begge systemer.