Vi bor i hver sin ende af Næstved, så vi deler helt sikkert ikke IP.
Men der er måske alligevel noget om snakken. jeg troede jeg vidste hvordan man åbner porte i min router (ASUS RT N65U). Hvis jeg åbner f.eks port 6252 og starter µtorrent (det eneste program jeg kender, hvor jeg kan sætte en bestemt aktiv port ind/ud), og så tjekker på canyouseeme.org så er porten åben og klar, men kun så længe µtorent kører (???).
Men hvis jeg gør det samme for port 21 (standard for FTP i.flg. routeren selv), så vises port 21 som LUKKET på canyouseeme.org også selvom filezilla server kører.
Aha, tænker den kloge, ud med WAN netkablet i routeren og direkte i PC'en. BUMMER!!! Ingen internetadgang. starter en CMD, skriver:
ipconfig /release <ENTER>
ipconfig /renew <ENTER>
Efter ca 2 minutter kommer den emd en timeout om, at den ikke har fået en IP-adresse. Hvordan får man WAOO til at tildele en PC en IP-adresse, når man sådan flytter netkablet? Hvordan releaser jeg IPCONFIG i en ASUS RT-N65U router?
Mon ikke jeg skulle få mig en anden hobby 😢
#2 Det er min egen router der menes, se ovenstående om, hvorfor jeg ikke har testet uden min egen router.
#1 Ændrer jeg port 21 til noget andet i filezilla kommer der en rød advarsel om, at det ikke er standard port for FTP, men det skal jeg måske bare overse?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 26-12-2015 22:52:17.