Lyd kun fra højre højtaler

Software d.  28. december. 2015, skrevet af KingGuru
Vist: 1583 gange.

KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2015 19:22:19
Svar/Indlæg:
624/173
Jeg kom hjem efter lyden og kunne høre at musikken lød lidt sjovt. Kører optisk fra computer til en 15 år gammel forstærker og så ud i 2 højtalere på bordet. Virkede fint før. Men nu kommer det så kun ud af højre.. Første tanke.. er det noget i windows der har sat balancen over på højre.. men den stod i midten og flyttede jeg den til venstre så forsvandt lyden. Så jeg skiftede til b indputtet på højtaleren, men med samme resultat..
Så testede jeg den analoge.. har et headset sat på. men det er det samme. så nu er jeg lidt lost. I windows sound settings og i realtek står den til at køre ud af begge højtalere.. men det er det samme både digitalt og analog.. hvor pokker er problemet?
KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2015 19:26:08
Svar/Indlæg:
624/173
SKal lige siges.. det er på en windows 10 maskine.. er der mere der skal bruges?


phloon22
 
Nørd
Tilføjet:
28-12-2015 19:35:57
Svar/Indlæg:
71/5
har den opdateret lyddriveren? har der før været problemer med, og hvis den har annullerer du opdateringen igen, så kører det igen...


KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2016 22:50:23
Svar/Indlæg:
624/173
Hov.. fik ikke trykket send på mit svar. Der er ikke opdateret driver på realtek windows 10 siden i sommers, så det er næppe det.

efter at have disablet driveren, virkede analog stadig kun i det ene øre.. Men da jeg instalerede driveren igen virkede analog, men digital er stadig kun højre der spiller ;(