Virus på android tablet - hjælp til fjernelse af dette

Mobil og Tablet d.  29. december. 2015, skrevet af Jet
Vist: 3618 gange.

Jet
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2015 19:43:18
Svar/Indlæg:
129/16
Hej Folkens

Jeg sidder her med en ASUS tablet, der har android 4.2 på, der har fået en ransomware virus på, som viser et billede med interpol/dansk politi, hvor de beder en om at betale en sum for at give adgang til maskinen igen.

De forskellige sider jeg har fundet der nævner en løsning er mest baseret på computere og ikke tablet, og de få der endelig er til tablet har ikke virket. :no:

En side nævnte at jeg skulle lede efter apps der havde lagt sig på som "play video" eller ligende, men kan ikke finde noget af den slags. Plus de nævnte også at installationsfiler med .apk, skulle slettes da det kunne være disse der var skyld i det.

Uanset hvad, så kan jeg simpelthen ikke finde en løsning på nettet der virker. 😩

Er der nogen herinde som har prøvet det og evt kan fortælle mig hvad pokker der skal slettes, og hvor jeg evt finder det.

På forhånd tak 🙂
Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2015 20:06:21
Svar/Indlæg:
2518/53
Kan nok holde menu start eller restart inde og state op i secure mode, så er det bare hvilket du skal fjerne for det ikke kommer i normal start efter.


Bullerbums
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2015 20:24:36
Svar/Indlæg:
23/2
har selv lige fjernet lignede virus på min søsters tablet.
Dog en Tab 2. Men Start enheden i fejlsikret tilstand. kan gøres ved at du "slukker den" ved at holde fingeren inde på RESTART så skulle der gerne komme en fejlsikret start der. Eller på SLUK.
Kommer der ikke noget der, skulle man på Tab 2'eren tænde enhed og mens man holdte powerknap og skrue ned inde vente til samsung logo og slippe power knappen. Så ville den starte

Skriv lige hvis du kommer ind. så går vi videre til næste skridt :)


Bullerbums
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2015 20:25:29
Svar/Indlæg:
23/2
Vi installere Avast ransomware removal da den startede op i secure mode. og efter et par genstart begyndte den at dræbe programmet. også engang malware bytes til at fjernet skidtet med


Artisan
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2015 08:19:18
Svar/Indlæg:
184/5
Hard reset så er det problem løst.


Jet
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2015 11:40:30
Svar/Indlæg:
129/16
#2/3

Jeg har forsøgt at bruge de nævnte programmer og den et af programmerne fandt også noget, men det har stadigvæk ikke hjulpet. Den bliver ved med at poppe op. Har også prøvet ccleaner og viruscanner, lige lidt har det hjulpet.

#4
Ja det ender nok ud med det.


Hvis man laver en hard reset, ved i så om man kan se i googles play butik, hvilke apps man tidligere har haft installeret? så man kan installere dem igen, uden at skulle skrive dem ned?


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2015 12:40:31
Svar/Indlæg:
656/40
#5 det kan du godt, de er gemt på din google konto. Man kan endda sætte google til at lave backup af ens apps så data og apps kan blive installeret på en anden device, bare med dit account :)