RMA-sag i ny ejers navn?

Diverse d.  29. december. 2015, skrevet af darkplayer
Vist: 1777 gange.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2015 23:56:42
Svar/Indlæg:
1123/442
Jeg har en vare, der fortsat har behæftet med reklamationsret og dertil 2 års handelsgaranti. Dog er jeg ejer nummer 2 af varen. Har kvit og ordrebekræftelse som jeg fik af den oprindelige ejer. Er der noget jeg skal være opmærksom ved min henvendelse til pågældende netbutik (pixmania)?

Den oprindelige ejer giver mig ikke sine log-in oplysninger til hans konto på pixmania (forståeligt nok), hvilket gør tingene lidt besværligt og komplicerede.

Nogen der har erfaringer med lign. oplevelser?
Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2015 00:39:34
Svar/Indlæg:
949/9
Jeg har prøvet det 2 gange ved ComputerSalg, begge med lidt spøjse slutninger.

Jeg gjorde i begge tilfælde opmærksom på, at jeg ikke var den oprindelige køber inden jeg sendte varen retur.

Den første gang, en Corsair AX860 PSU, blev sendt retur til den oprindelige ejers adresse. Det gjorde jeg dem så opmærksom på, da jeg havde fået e-mailen med tracking, hvorefter de fik den sendt tilbage og videre til mig.

For 2 uger siden sendte jeg et bundkort ind, denne gang krediterede de beløbet, hvilket jeg ikke troede var muligt(lovligt), da jeg troede de kun måtte gøre dette til kortet/kontoen, det blev købt fra.

De endte med at sende kreditnota til oprindelige ejer og oplyste ham om, at han ville modtage beløbet. Den oprindelige ejer skrev så til mig, hvorefter jeg kontaktede Computersalg og spurgte om de havde glemt at beløbet skulle krediteres til mig. Njah..

Men det endte med jeg fik beløbet overført til min konto 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pelinox d. 30-12-2015 00:40:14.

Dildogpersille

Ny Bruger
Tilføjet:
30-12-2015 00:44:06
Svar/Indlæg:
21/6
Hej darkplayer. Jeg har ikke selv oplevet en lignende situation.
Prøv at skriv de faktiske forhold til firmaet og spørg dem til råds hvad de synes du skal gøre.

Pas iøvrigt på med at bruge udtryk som reklamationsret og handelsgaranti i den mail, det er ikke nødvendigt i første omgang. De sender typisk reklamationen videre til producenten og får højst sansynligt dækket deres omkostninger.

Selvfølgelig skal de godtage din reklamation hvis fristerne bliver overholdt. Det er ligegyldigt hvor mange gange varen skifter hænder i private handler så længe dokumentationen (bon eller kvittering ) følger varen. Det står i købeloven.
Du skal være sikker på at det er en reklamation og der ikke er tale om en tillægsforsikring efter de 2 år ( handelsgarenti ?)for det er ikke det samme. Der kan i denne stå noget specifikt angående ejerskab af varen der kan have betydning for din sag.
🙂

Dildogpersille

Ny Bruger
Tilføjet:
30-12-2015 00:51:26
Svar/Indlæg:
21/6
#1 næste gang så vedhæft din korrespondance med firmaet sammen med varen 😀

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2015 00:59:00
Svar/Indlæg:
1334/15
#0 - jeg har også prøvet at lave RMA på en vare jeg var nr. 2 ejer af. Jeg medsendte kopi af faktura samt udførlig orientering af situationen, både med pakken samt over mail..

Alligevel fik jeg på et tidspunkt besked om, at varen blev sendt til første ejer (sku da også), men den blev heldigvis omdirigeret i tide.

Så man skal godt nok ha` øjnene åbne og ørerne godt stive, da nogle firmaer vist kører tingene lidt for meget rutineservice frem for, at læse hvad tingene drejer sig om. Det ville jo også forkorte RMA tiderne generelt, da al den mailen frem og tilbage jo tager sin tid :)

morcheeba

Overclocker
Tilføjet:
30-12-2015 13:30:13
Svar/Indlæg:
216/10
Har lige haft RMA hos komplett som brugte 7 uger på mit gfx. Jeg sendte det ind og gjorde opmærksom på at jeg ikke var oprindelig ejer og gav min info osv. Alligevel fik de sendt kortet retur til tidligere ejer med dertil hørende bøvl og tidsspilde.

Send ind med din egen info, ring ind og sikrer dig det er noteret korrekt. Og så ring igen inden de skal sende tilbage :P

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
30-12-2015 14:37:06
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har haft held med det hos shg.dk i sin tid. Uden problemer. Havde den oprindelige faktura og gjorde dem opmærksom på at jeg var anden ejer af kortet.

Men pixmania er ikke kendt for god RMA, så allerede der er det en udfordring.

https://dk.trustpilot.com/revi...

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2015 16:10:10
Svar/Indlæg:
1123/442
Hmm det forløb faktisk overraskende godt. Pakken afhentes af UPS på mandag. Min største bekymring er nok, at de levere den nye vare til den oprindelige ejer efter RMA. ellers er alt godt so far 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af darkplayer d. 30-12-2015 16:23:46.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2015 16:52:58
Svar/Indlæg:
1978/216
Her for ca 1½ år siden købte jeg en WDTV live i DBA. som er købt hos ComputerSalg. som jeg så sælger til en nabo for 6 uger siden... 14 dage efter begyder den så at lave lort for manden når man skal se film. jeg ringer til ComputerSalg, forklare manden at jeg har købt den i DBA med garanti til en gang i 2016 og solgt den vidre til en nabo. manden opretter så en RMA sag for mig. jeg sender den med posten og ca 3 uger efter modtager jeg en helt ny WDTV Live med posten :) det er jo verdens klasse service! 😀 ❤ ❤

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2015 18:08:14
Svar/Indlæg:
1864/156
garanti/Reklamationsret følger produktet så længe du har kvittering/faktura, sådan er dansk lovgivning.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2015 18:14:26
Svar/Indlæg:
1123/442
Har skam også taget kontakt til den første ejer af kortet og gjort ham opmærksom på hele forløbet.

280x er udgået (står på deres side), så er lidt spændt på, hvad jeg får i stedet :) Hvilke nyere kort yder tilsvarende? Bare så jeg er ops på det.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2016 00:56:44
Svar/Indlæg:
1123/442
Så blev kortet hentet af UPS i dag. Bliver spændende at se, hvad de siger til det.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af darkplayer d. 05-01-2016 00:57:04.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2016 16:12:20
Svar/Indlæg:
1123/442
Så fik jeg mail om, at de har modtaget kortet og nu vil vurdere det, for derefter at vende tilbage. Det hele forløb smertefrit, så lad os håber at forløbet fortsat vedligeholder tonen. Pixmania har jo som bekendt et forfærdeligt ry: https://dk.trustpilot.com/revi...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af darkplayer d. 08-01-2016 16:12:56.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2016 16:20:09
Svar/Indlæg:
4222/223
#12 det bedste jeg har hørt om piximania er en mate der havde bestilt en skærm. Efter et par dage kom der en printer. Lidt underligt tænker han, og skriver og spørger hvor hans skærm bliver af, hvor de så sender ham 2 skærme 🤡

Printeren beholdt han

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2016 16:29:24
Svar/Indlæg:
1123/442

#12 det bedste jeg har hørt om piximania er en mate der havde bestilt en skærm. Efter et par dage kom der en printer. Lidt underligt tænker han, og skriver og spørger hvor hans skærm bliver af, hvor de så sender ham 2 skærme 🤡

Printeren beholdt han

mfcods skrev d. 08-01-2016 16:20:09

🤣

Gid jeg var så heldig. ☹

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2016 23:43:42
Svar/Indlæg:
1123/442
Sidst jeg snakkede med dem var det en normand. I dag, da jeg ringede var det en eller anden engelsktalende kvinde 🤣

Er du gal, det bliver en lang RMA-proces! :no: