Har læst en stak anmeldelser af ASUS' routere her de sidste par dage på cnet.com, og RT-AC68U er stadigvæk den bedste performer af de nyeste 6 modeller (66, 68, 87, 88, 3200 og 5300) i trådløse netværksopsætninger for "almindelig mand", plus den har USB3.0 bagpå, hvor alle de andre har USB 2.0 bagpå og 3.0 foran.
"edderkoppen" (5300) er en fordel hvis du har 10+ 5GHz enheder der skal trække data på dit 5GHz netværk samtidigt, og ellers er den spild af penge.
Fordelen ved de nyere modeller end 68'eren, er deres firmware har flere funktioner, men disse tænker jeg at ASUS bare implementerer i firmwaren til 66/68 m.f. efterhånden som de opgraderer firmwaren til dem.
Så jeg vil klart anbefale dig at købe RT-AC68U, da den er faldet kraftigt i pris, grundet de nyere modeller, og samtidigt stadigvæk performer bedst på både LAN og WiFi fronten for "under 10 5GHz enheder" gruppen af forbrugere.
Eneste anke jeg lige har kunnet se ud af anmeldelserne, er at 68'erens WAN MÅSKE kan have problemer med at håndtere internet hastigheder over 100Mbit, men det har jeg ikke fået be-/afkræftet, og så er det ikke ret mange private der har så høj WWW hastighed.